راه چاره مهندسان روباتیک برای بالا بردن کارآیی انسان ، دست سوم شما را بی احتیاج می نماید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، محققان یک دست روباتیک پوشیدنی ساخته اند که می تواند در انجام کار ها به انسان یاری کند.

راه چاره مهندسان روباتیک برای بالا بردن کارآیی انسان ، دست سوم شما را بی احتیاج می نماید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان دانشگاه شربروک کانادا با یاری گروه مهندسان شرکت اگزونتیک، یک بازوی روباتیک پوشیدنی ساخته اند که درواقع یک دست اضافه بر سازمان برای کاربر به شمار می رود و می تواند عملکرد او را در انجام کار ها بالا ببرد.

این دست روباتیک که فقط سه انگشت دارد، به پایین کمر بسته می گردد و هر زمان که کاربر به آن احتیاج داشته باشد آن را از جای خود بیرون می آورد. این بازوی روباتیک توسط چنگال های مغناطیسی و انتقال هیدرواستاتیک به حرکت درمی آید و سه درجه آزادی دارد.

وزنش چهار کیلوگرم است و البته به یک منبع قدرت و کنترلی وصل می گردد که روی زمین قرار می گیرد. بازوی روباتیک توسط شخص دیگری که در همان نزدیکی است، به روش کنترل از راه دور به حرکت درمی آید. با این حال، محققان قصد دارند در برنامه آینده، این سیستم را به صورت نیمه خودمختار درآوردند.

در ویدئویی که از این روبات ساخته شده است، نشان داده می گردد که بازوی روباتیک به کاربرش یاری می نماید که از درخت سیب بچیند یا دیوار رنگ بزند یا در کار های فنی مثل آوردن وسایل برشکاری یاری کند.

در یک آزمایش دیگر قدرت این بازوی روباتیک تست شد و توانست با مشت خود دیوار را سوراخ کند. درواقع این ابزار یک بازو و دست دیگر به انسان می دهد تا به جای دو دست از سه دست استفاده کند.

محققان قصد دارند در مطالعات آینده خود، هوش مصنوعی را به این بازوی روباتیک اضافه نمایند تا بتواند با دیدن کار هایی که کاربرش انجام می دهد، نحوه کار کردن را بیاموزد و از این طریق احتیاج به کنترل از راه دور توسط شخص دوم را مرتفع کند. همچنین تصمیم دارند یک باتری سبک تر به آن اضافه نمایند تا دیگر احتیاجی به منبع تغذیه به این سنگینی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1098

به "راه چاره مهندسان روباتیک برای بالا بردن کارآیی انسان ، دست سوم شما را بی احتیاج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره مهندسان روباتیک برای بالا بردن کارآیی انسان ، دست سوم شما را بی احتیاج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید