فرایند صعودی کرونا در 11 استان

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شروع خیز بلند این بیماری در کشور خبر داد و گفت فرایند بیماری کرونا در 11 استان صعودی شد.

فرایند صعودی کرونا در 11 استان

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: گرچه از کسانی که سفر رفته اند گلایه داریم، اما به آنها خسته نباشید می گوییم. امروز ما آخرین شرایط بیماری در دنیا و ایران را مرور کردیم. با توجه به پیش بینی هایی که داشتیم با توجه به خریدهای شب عید، مهمانی ها، سفرها، عدم رعایت پروتکل ها و ازدحام ها و... و. شاهد خیز جدید بیماری در خیلی از استان های کشور هستیم و به طور کلی فرایند کشوری بیماری صعودی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در الگوهایی که از نظر اپیدمیولوژیک بررسی می کنیم الگویی که مشاهده می شود نشان دهنده افزایش بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی است که در بیشتر استان های کشور شرایط این است و خیز جدید بیماری در حال اتفاق است. در ایام عید نوروز امسال تردد جاده ای نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش یافته است، حتما به یاد دارید که سال قبل ترددها نزدیک به صفر رسیده بود و الان شرایطی که در کشور با آن روبرو هستیم آغاز خیز بلند است که برخی استان ها وارد پیک جدید بیماری شدند و برخی دیگر پیک آغاز شده است و اگر پروتکل ها رعایت نشود قطعا شاهد خیز بلندی خواهیم بود، همانگونه که قبلا در استان خوزستان شاهد آن بودیم.

فرایند نزولی کرونا در خوزستان

رئیسی تاکید کرد: همانطور که می دانید استان خوزستان چندین ماه گرفتار بیماری و خیز جدید بود و هنوز هم هست؛ اما خوشبختانه در حال طی کردن فرایند نزولی است که به دلیل رعایت پروتکل ها توسط مردم است.

فرایند صعودی بیماری در 11 استان

معاون وزیر بهداشت گفت: اکنون البرز و ایلام وارد پیک کرونا شدند و خیز بلند در آنجا آغاز شده است و برخی استان ها هم در آستانه ورود به پیک جدید هستند. استان های مازندارن، گیلان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید بیماری هستند و سایر استان ها هم کم و بیش فرایند صعودی دارند و در استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، فارس، سمنان و خراسان جنوبی فرایند صعودی آغاز شده است. اگر این فرایند ادامه دار شود در هفته آینده یا 10 روز آینده که تازه اثرات سفرها را مشاهده می کنیم قطعا موج بسیار بلندی خواهیم داشت.

ادامه مرگ های سه رقمی از 10 روز آینده

وی با بیان اینکه میزان بستری در بیمارستان ها از مرز 1300 نفر گذشته است، گفت: این نشان می دهد در 10 روز آینده مرگ های 3 رقمی ادامه دار می شود و از این پس از 10 روز آینده مرگ و میر کمتر از 100 نفر کمتر داشته باشیم و مرگ ها بیش از 100 نفر روزانه باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز تا جمعه آینده، هفته بسیار مهمی است که باید دقت کنیم زیرا خیلی ها سالم بودند و سفر رفتند اما اکنون آلوده شدند و بازگشتند و می توانند اقوام، اعضای خانواده و دیگران را آلوده کنند. به کارمندان ادارات توصیه می کنم از تجمع در یک مکان و دید و بازدید پس از تعطیلات خودداری کنند زیرا بسیار خطرناک است و از این کار پرهیز کنند.

47 شهر قرمز و 126 شهر نارنجی در کشور

وی درباره آخرین شرایط رنگ بندی شهرها در کشور افزود: متاسفانه شهر قرمز به عدد 47، 126 شهر نارنجی، 247 شهر زرد و 14 شهر آبی باقی مانده است. بنابراین؛ حتما مردم باید پروتکل ها را رعایت کنند؛ به ویژه در این هفته که پس از بازگشت از سفرها است و می تواند خیز بلندی از بیماری در کشور آغاز شود.

برگزاری مراسم ماه رمضان با رعایت پروتکل ها در شهرهای آبی و زرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیم ستاد در مورد ماه رمضان، اعلام نمود: تصمیم گرفتیم برگزاری مراسم ها با رعایت پروتکل ها در شهرهای آبی و زرد با درصد مورد نظر را داشته باشیم. البته اولویت برگزاری مراسم در فضای باز است. برای شب های احیا در شهرهای قرمز و نارنجی هم مجددا تصمیم گیری خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

جریمه 200 هزار تومانی برای نقض قرنطینه کرونا مثبت ها در ایام عید

وی گفت: تشکر می کنم از کسانی که در خانه ماندند و پروتکل ها را رعایت کردند. تشکر می کنم از کسانی که هم به فکر سلامتی خود هستند و هم به فکر رعایت حقوق دیگران. متاسفانه بیش از 15 هزار کرونا مثبت در این ایام نقض قرنطینه کردند که کد ملی آنها معین است و به مراجع قانونی اطلاع دادیم و به ازای هر روز 200 هزارتومان جریمه می شوند و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1629

به "فرایند صعودی کرونا در 11 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صعودی کرونا در 11 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید