تور استانبول: زیباترین سقف هایی که می توانید در استانبول ببینید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، در بازدید از جاهای دیدنی استانبول، قدری سرتان را بالا بیاورید تا شاهد سقف های شگفت انگیز و خیره کننده ای باشید که باعث تحسین هر بیننده ای می شوند.

تور استانبول: زیباترین سقف هایی که می توانید در استانبول ببینید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

هر روزی که در استانبول بگذرانید و به هر جاذبه تاریخی، فرهنگی و معماری که سر بزنید، بیشتر از قبل عاشق این شهر آسیایی - اروپایی خواهید شد.

در طول گشت وگذارتان، تماشای بعضی از زیباترین سقف ها در ساختمان های تاریخی و فرهنگی را از دست ندهید. در این مقاله از خبرنگاران، نگاهی می اندازیم به چشم نوازترین سقف هایی که برای صدها سال تحسین هر ببیننده ای را به همراه داشته و آن ها را ترغیب نموده است که از این شاهکارهای هنری، عکاسی نمایند.

کاخ توپکاپی

سقف های کاخ توپکاپی، درست مثل سایر نقاط این کاخ، زیبا و دیدنی هستند و شکوه و جلال آن ها به خوبی نشان می دهند که برای حدود 400 سال، به عنوان محل سکونت سلطان های مختلفی بوده است. با تماشای ظرافت و زیبایی این سقف متوجه می شوید که در آن موقع، نمایش ثروت و قدرت تا چه مقدار اهمیت داشته است.

بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول، یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. گردشگران هنگام قدم زدن در بازار تاریخی استانبول باید نگاهی هم به سقف آن بیندازند و از تماشای نقوش سنتی زیبایی که زینت بخش گذرگاه ها و طاق های زیادی شده اند، نهایت لذت را ببرند.

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه، با هدف ساخت کاخی معاصرتر برای سلطان آن موقع بنا شد که با الهام از عمارت های شاهان اروپایی بود. به همین علت، در مقایسه با نقوش سنتی کاخ توپکاپی، سقف این کاخ به طرح های باروک بیشتری مزین شده است.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه، از خارق العاده ترین جاهای دیدنی استانبول است که یکی از جذابیت های آن را می توان سقف فوق العاده زیبایش دانست. در زیر بسیاری از گنبدهای آن، شاهکارهای هنری خودنمایی می نمایند و به خوبی نشان می دهند که چطور یک کلیسا به مسجد و سپس موزه تبدیل شد.

موزه کیوسک کاشی کاری

ورودی موزه کیوسک کاشی کاری (Tiled Kiosk Museum)، مجموعه ای زیبا از سرامیک های قرن دوازدهم تا بیستم منطقه ها ایزنیک، کوتاهیه و چناق قلعه را به نمایش می گذارد. این کاشی های زیبا که اغلب به صورت دستی نقاشی شده اند، در میان نمای ساختمان های تاریخی استانبول، یکی از نمادین تر کاشی کاری ها هستند و از همین رو، مکانی عالی برای تماشای دقیق تر این شاهکار هنری به شمار می رود.

مسجد آبی

یکی از مجلل ترین مساجد استانبول، مسجد سلطان احمد موسوم به مسجد آبی است که در فاصله سال های 1609 تا 1616 میلادی ساخته شد و تا به امروز مورد استفاده بوده است. سقف این مسجد به واسطه خطاطی های ظریف و نقوش سنتی، بسیار چشم نواز و زیبا به نظر می رسد.

موزه چورا

موزه چورا، از کلیساهای دوران بیزانس در استانبول به شمار می رود که در دوران عثمانی به عنوان مسجد استفاده می شد و در سال 1948 به موزه تبدیل شد. سقف این موزه، درست مثل سایر بخش های آن، بعضی از زیباترین نقاشی ها و کاشی کاری های عصر بیزانس را نشان می دهد.

مسجد شاکرین

مسجد شاکرین، اولین مسجدی است که طراحی داخلی آن به دست بانویی به نام زینب فادیلی اوغلو (Zeynep Fadıllıoğlu) تکمیل شد و تلفیقی هنرمندانه از نقوش سنتی و مدرن را در کنار هم به نمایش گذاشته شده است. هنگام بازدید از این مسجد، نگاهی به سقف آن بیندازید و علاوه بر نقوش باستانی روی دیوارها، شاهد لوستری دست ساز به شکل قطره های باران نیز باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور استانبول: زیباترین سقف هایی که می توانید در استانبول ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: زیباترین سقف هایی که می توانید در استانبول ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید