شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان اعلام آتش بس کند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شورای امنیت ملی افغانستان از طالبان خواست تا ضمن کاهش سطح خشونت ها، با قبول آتش بس پایدار هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی را شروع کند.

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان اعلام آتش بس کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه ای نوشت که طالبان در حالی حملات را افزایش داده است که در توافقنامه قطر متعهد به کاهش سطح خشونت ها شده بود.

بیانیه اضافه نمود: برای حفاظت غیرنظامیان از خشونت ها و مبارزه با کرونا و برای یاری به پیشرفت کوشش های صلح ما بار دیگر طالبان را به آتش بس پایدار و شروع هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی دعوت می کنیم.

شورای امنیت ملی افغانستان در حالی بار دیگر بر پیوستن طالبان به مذاکرات بین الافغانی و نیز آتش بس تاکید نموده است که این گروه آزادی همه 5 هزار زندانی براساس توافقنامه ارائه شده در قطر را پیش شرط شروع مذاکرات دانسته و تصریح می نماید که مسئله آتش بس باید در مذاکرات بین الافغانی مورد بحث قرار گیرد.

طالبان همچنین اعلام نمود که مشروط بر آزادی زندانیان به جامانده اش تا عید قربان، مابقی زندانیان دولتی را آزاد خواهد نمود و آماده است تا بلافاصله پس از عید قربان نیز مذاکرات بین الافغانی را شروع کند.

شورای امنیت ملی افغانستان در حالی کاهش خشونت ها توسط طالبان شده که براساس گزارش تازه دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما، شمار غیرنظامی که در شش ماه نخست سال 2020 میلادی توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته و یا زخمی شدند در مقایسه با زمان مشابه در سال 2019 افزایش 11 درصد داشته است.

براساس این گزارش از 1 ژانویه تا 30 ژوئن سال 2020 میلادی بر اثر درگیری ها در افغانستان یکهزار و 282 غیرنظامی کشته و 2 هزار و 176 تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با 43 درصد و نیروهای امنیتی افغان نیز با 23 درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1175

به "شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان اعلام آتش بس کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان اعلام آتش بس کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید