غار های مریخی، حیات را فراهم می نمایند ، اهداف اصلی سفینه های فضایی در مریخ

به گزارش مجله زیبایی زندگی، غار های مریخی ناشی از فعالیت های آتشفشانی در مریخ بسیار مورد توجه بوده و می توانند گزینه های بسیار خوبی برای حیات روی مریخ باشند.

غار های مریخی، حیات را فراهم می نمایند ، اهداف اصلی سفینه های فضایی در مریخ

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مریخ مکانی طوفانی و شگفت انگیز است و تصویری که ناسا منتشر نموده، این موضوع را نشان می دهد این تصویری که به نظر کوه است درواقع یک گودی کاملا خالی است. این گودی حاصل فعالیت های حفاری نیست بلکه روزنه یک دالان گدازه بوده و حاصل فعالیت آتشفشانی قدیمی در زیر سطح مریخ است. این ساختار در دامنه های غربی یک آتشفشان به نام Pavonis Mons است که مناطق اطراف آن ساختار های زمین شناسی فوق العاده زیبایی را نشان می دهند.

یک نگاه دقیق تر معین کرد که این تصویر یک روزنه است. این ساختار تو خالی زیرا گاهی مواد مذاب روی سطح جامد می شوند، درحالیکه جریان در زیر سطح می تواند ادامه داشته باشد. سپس مواد مذاب جاری می توانند فروکش نموده و غار های دالان گدازه ای به جا بگذارند. با گذشت زمان بخش های بالایی می توانند از بین بروند و روزنه ها را ایجاد نمایند.

تجزیه و تحلیل این روزنه نشان می دهد که دهانه آن 35 متر و عمق آن حدود 28 متر است. یک نقشه سطحی دیجیتالی به دانشمندان اجازه می دهد تا حجم موادی که از بخش مخروسط خارج شدند تا تخمین بزنند؛ اما در عوض محدودیت هایی را برای معین عمق گودی ایجاد می نماید. براساس این محاسبات، سنگ های انباشته شده حداقل 62 متر ارتفاع دارند، و این یعنی خود گودال قبل از آتشفشان حداقل 90 متر عمق را داشته است؛ که بسیار بزرگتر از هر دالان گدازه ایست که در زمین یافت می گردد.

غار های دالان گدازه ای مانند این بسیار هیجان انگیزند، زیرا آن ها از مریخ در برابر تشعشعات ناملایم محافظت می نمایند. این بدان معناست که در صورت دسترسی، آن ها می توانند مکان های خوبی برای ایجاد پایگاه های زیر زمینی باشند. اما نتایج دیگری نیز وجود دارد. اگر می خواهیم به دنبال نشانه های زندگی در مریخ باشیم، غار ها ممکن است بهترین گزینه باشند؛ بنابراین این گودال ها اهداف اصلی سفینه های فضایی، روبات ها و یا حتی کاشفان انسانی در آینده هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 936

به "غار های مریخی، حیات را فراهم می نمایند ، اهداف اصلی سفینه های فضایی در مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار های مریخی، حیات را فراهم می نمایند ، اهداف اصلی سفینه های فضایی در مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید