فاطمه سلمانزاده: نفس تدریس، آموزش چهره به چهره است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران (پانا) - فاطمه سلمانزاده معلم نمونه مهمان ششمین قسمت از برنامه نوروزترین نوروز شبکه پنج سیما بود. همچنین اشکان صادقی صداپیشه و دوبلور انیمیشن های بچه ها مهمان این برنامه بود.

فاطمه سلمانزاده: نفس تدریس، آموزش چهره به چهره است

ششمین قسمت از برنامه نوروزترین نوروز با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

در اولین برنامه نوروزترین نوروز در سال 1400 فاطمه سلمانزاده معلم نمونه و شهروند خدوم به همراه فرزندانش یسنا و اهورا سلمانزاده مهمان این برنامه بودند.

سلمانزاده معلم و استاد دانشگاه که این روزها و به دلیل شرایط پیش آمده در مقطع ابتدایی فعالیت می نماید، گفت: در شرایط کرونا تدریس برای معلم ها بسیار سخت شده است، معلم ها از خود فداکاری نشان داده و در شرایطی که همه چیز مختل شده بود، آموزش و تدریس را متوقف نکردند. معلمان از کمترین امکانات برای تدریس استفاده نموده و به نحو احسن این آموزش انجام شد.

وی ادامه داد: نفس تدریس آموزش چهره به چهره است. خصوصا در دوره ابتدایی تاثیر تدریس حضوری برای بچه ها ضروری است و معلمان با ارتباط حسی با بچه ها می فهمند که تدریس به درستی اجرا شده است یا خیر. بایستی قبول کنیم که در آموزش آنلاین تامل متقابل صورت نمی گیرد و معلمان از سطح آموزش خود اطلاع کافی ندارند.

این معلم نمونه اعلام کرد: من معلم مدارس ارامنه در منطقه 6 تهران هستم و در این مدارس ما تدریس دو زبانه برای بچه ها داریم. در سال های گذشته در مقطع دبیرستان و دانشگاه مشغول تدریس بودم اما به دلیل ضرورتی که به وجود آمد، به تدریس در آموزش و پرورش و مقطع ابتدایی بازگشتم.

وی اضافه نمود: معلم ها در مقطع ابتدایی بایستی متخصص ارتباط با بچه ها باشند، چون این مقطع بنیان و اساس برای ادامه تحصیل آنهاست. اگر در این مقطع آموزش و تدریس به درستی انجام گردد قطعا در مقاطع بعدی کار برای معلم ها و نظام آموزشی و خود بچه ها راحت تر خواهد بود.

صادقی: ما نه تنها یک دوبلور بلکه یک آموزگار هستیم

همچنین اشکان صادقی درباره کار سختی که در قبال بچه ها دارند گفت: مسئولیت ما در قبال بچه های که به وسیله فیلم و یا سریال های انیمیشن با ما در ارتباط هستند بسیار سنگین است، بایستی مراقب حرف هایی که می زنیم باشیم و رعایت کنیم که چه می گوییم و خیلی از حرف ها که شاید مخاطب پسند و بامزه هم باشد نباید بزنیم.

وی ادامه داد: بچه های امروزی هر موضوعی را می فهمند و نمی توان هر حرفی را در فیلم ها گفت.

صادقی اعلام کرد: دوبله کارتون های انیمیشن از اوایل دهه هشتاد شروع شد و هواداران زیادی در بین بچه ها پیدا کرد، به شخصه تکه ای از وجودم را در کارهای انیمیشن که برای بچه ها انجام دادم جا گذاشته ام، به عنوان کسی که سال ها در این حوزه فعالیت داشته است بایستی اعتراف کنم که کار برای بچه ها بسیار لذت بخش است.

وی اضافه نمود: در دوبله انیمیشن هایی که برای بچه ها داریم وقت بسیار زیادی صرف می شد و با فکر پشت میکروفن می رویم. سعی می کنیم حرف هایی که می زنیم هم طنز باشد که بچه ها دوست داشته باشند و هم اینکه بتواند چیزی به دانسته های آنها به درست اضافه کند. در خیلی از موارد تکه کلام های غربی را به ضرب المثل بامزه ایرانی تبدیل کردیم و تمام سعی ما بر این بوده است که تکه کلامی به بچه ها یاد ندهیم که قبیح و برای سن آنها نامناسب باشد. ما نه تنها یک دوبلور بلکه یک آموزگار هستیم.

صادقی در خاتمه گفت: تیم های ترجمه و افکت هم جزو تاثیرگذارترین ها در کار انمیشین بچه ها هستند. وقتی یک انیمیشن خارجی اکران شده یا از تلویزیون به نمایش در می آید بایستی تمام جوانب را در نظر گرفت، مثلا نباید در یک فیلم انیمیشن موزیکال از اول تا آخر فیلم از موسیقی ایرانی استفاده گردد که هیچ سنخیتی با آن نداشته باشد و بچه ها هم نتوانند با آن ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1593

به "فاطمه سلمانزاده: نفس تدریس، آموزش چهره به چهره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاطمه سلمانزاده: نفس تدریس، آموزش چهره به چهره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید