قدرت عجیب حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ!

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سامسونگ این روز ها در حال کار بر روی حسگر 200 مگاپیکسلی دوربین گوشی های هوشمند پرچمدار است. این شرکت برای بهبود قابلیت های حسگر تصویر موبایلی 200 مگاپیکسلی آینده اش ویژگی جدیدی را به کار گرفته است و اکنون با ثبت تصویر یک گربه خانگی با استفاده از حسگر و نمایش آن روی بیلبورد، توجه بسیاری را به خود جلب نموده است.

قدرت عجیب حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ!

به گزارش خبرنگاران، این تصویر با استفاده از سنسور1200 مگاپیکسلیISOCELL HP که سامسونگ سال گذشته معرفی کرد، ایجاد شده است. سنسور نو سامسونگ دارای پیکسل های 0.64 میکرونی است، این پیکسل ها بسیار کوچکتر از پیکسل های به کار رفته در دوربین های با وضوح پایین هستند. مقدار پیکسل کوچکتر سبب جذب نور کمتر می گردد و سامسونگ با استفاده از تکنیکی به نام pixel binning، پیکسل های مجاور را در یک سوپرپیکسل ترکیب می نماید.

یک شبکه 4x4 متشکل از 16 پیکسل با استفاده از فناوری ChameleonCell در کنار هم قرار می گیرد. این کار باعث جذب نور به وسیله پیکسل های بدست آمده شده و آن ها می توانند در تاریکی تصاویر روشن تر و شفاف تر بگیرند. در شرایط نوری ایده آل، می توان از پیکسل های کامل 200 مگاپیکسلی این سنسور برای گرفتن عکس های فوق العاده شارپ استفاده کرد. سپس بدون هیچ گونه افت کیفیتی آن تصویر را بزرگنمایی کرد.

سامسونگ از همین کار برای ایجاد تیزر تبلیغاتی خود استفاده کرد. عکاسان سامسونگ تصویری از یک گربه خانگی با وضوح بالا و جزئیات دقیق را روی یک بیلبورد بسیار بزرگ به ابعاد یک زمین بسکتبال چاپ کردند. این کار باعث شد جزئیاتی مانند سبیل و موی گربه بخوبی قابل مشاهده باشد. این تصویر سپس بر روی دوازده تکه پارچه مجزا به طول 2.3 متر چاپ شد و از کنار هم قرار دادن قطعات آن تصویر بزرگی به ابعاد 616 متر مربع حاصل شد. تصویر حاصل پس از حمل با کامیون، با استفاده از جرثقیل بر روی دیوار یک ساختمان نصب شد.

هیونجونگ کیم مدیر پروژه بخش راهکار های دستگاه گلوبال مارکوم سامسونگ الکترونیکس گفت: وقتی تصویر گرفته شده را دیدم که صد در صد بزرگ شده بود، از کیفیت و اندازه جزئیات آن آن شگفت زده شدم. شایان ذکر است که افزودن مگاپیکسل همواره منجر به کیفیت تصویر بهتر نمی گردد. برای کیفیت بهتر به اپتیک خوب و پردازش هوشمند احتیاج داریم و هیچ تضمینی وجود ندارد که این عکس های 200 مگاپیکسلی بتواند سامسونگ را در برابر گوگل و اپل رجحان دهد.

بعلاوه، گرفتن عکس های 200 مگاپیکسلی خام، حافظه زیادی را در گوشی هوشمند شما اشغال خواهد نمود. سنسور 200 مگاپیکسلی در کنار ثبت تصاویر روشن در شرایط تاریک و تصاویر با وضوح بالا در نور روز به عنوان ابزاری ایده آل برای فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه به بازار عرضه می گردد. اکنون ما منتظریم تا سامسونگ اعلام کند که کدام گوشی ها اولین گوشی هایی هستند که از این سنسور استفاده می نمایند.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2125

به "قدرت عجیب حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت عجیب حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید