بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین شروع شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس از شروع بازسازی و حفاظت این مجموعه تاریخی در شهرستان اسفراین اطلاع داد.

بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، علیرضا نجفی روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه 99 گفت: در سال 1388 با تأسیس پایگاه میراث فرهنگی در بلقیس، به صورت مستمر فعالیت های باستان شناختی، بازسازیی و ساماندهی دنبال شد.

او با تأکید بر اینکه این فعالیت ها باعث تبدیل این مجموعه به یکی از عظیم ترین قطب های گردشگری شهرستان و استان شده است، اضافه کرد: در سال 1398 فعالیت بازسازیی و حفاظتی در شهر تاریخی بلقیس با هدف بازسازی و حفاظت ارگ، خواناسازی فضاهای مکشوفه از کاوش های باستان شناسی در تپه منار و بازسازی سقف مقبره شیخ آذری با اعتبار 25 میلیارد ریال شروع شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اظهار کرد: در امسال تکمیل قسمتی از برج های ارگ و همچنین حفاظت و خواناسازی ادامه آثار مکشوفه از کاوش های فصل گذشته در داخل ارگ و تپه منار انجام می شود.

او اضافه کرد: همچنین قسمتی از پشت بام مقبره شیخ آذری که به علت تخریب افراد سودجو در سال های قبل باعث نفوذ رطوبت به سقف و دیوارها شده است تعمیر و بازسازی خواهد شد.

شهر تاریخی بلقیس که در واقع اسفراین کهن محسوب می شود قدمتی حدود چهار هزار سال دارد، در این منطقه در طول قرن ها همیشه مردمی زیسته و تمدن آفریده اند. مهم ترین اثر باقی مانده در شهر تاریخی بلقیس که در حال حاضر در سه کیلومتری جنوب غربی اسفراین فعلی واقع شده، ارگی 1200 ساله است که به آن نارین قلعه نیز می گویند، اولین دوره استقرار در ارگ به بعد از حمله مغول به این شهر برمی شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 957

به "بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید