راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، هاوانا، پایتخت و بزرگترین شهر کوبا، یکی از مقاصد گردشگری جذاب و متفاوت در منطقه کارائیب است. این شهر با تاریخچه غنی، فرهنگ متنوع، معماری زیبا و طبیعت خیره کننده، دل هر بازدیدکننده ای را می رباید. هاوانا شهری است که در آن زمان انگار ایستاده است و شما را به دوران گذشته سفر می کند. اما همزمان، هاوانا شهری پر جنب و جوش، رنگین و شاد است که با موسیقی، رقص، هنر و خلاقیت پر شده است. در این مقاله، به شما دانستنی ها و راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا را معرفی می کنیم تا بتوانید از این سفر خاطره انگیز لذت ببرید.

راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا

چگونه به هاوانا برویم؟

برای سفر به هاوانا، شما نیاز به گذرنامه و ویزای توریستی دارید. ویزای توریستی کوبا 30 روز قابل تمدید است و باید قبل از ورود به کشور تهیه شده باشد. برای درخواست ویزای توریستی کوبا، شما می توانید از طریق سفارت یا نمایندگی کوبا در کشور خود یا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام کنید. هزینه و مدت زمان صدور ویزای توریستی کوبا بستگی به کشور مبدأ شما دارد.

برای رسیدن به هاوانا، شما می توانید از پرواز های مستقیم یا با توقف از کشورهای مختلف استفاده کنید. فرودگاه بین المللی خوزه مارتی (HAV) نزدیک ترین فرودگاه به شهر هاوانا است و فاصله آن حدود 15 کیلومتر از مرکز شهر است. برای رفتن از فرودگاه به شهر، شما می توانید از تاکسی، اتوبوس یا خودرو اجاره ای استفاده کنید. هزینه تاکسی حدود 25 دلار آمریکای است و زمان سفر حدود 30 دقیقه است. هزینه اتوبوس حدود 5 پزو (پول رسمی کوبای) است و زمان سفر حدود 45 دقیقه است. هزینه خودرو اجاره ای بستگی به نوع خودرو و مدت زمان اجاره دارد.

چه زمان به هاوانا برویم؟

بهترین زمان برای سفر به هاوانا، دوران خشک از نوامبر تا آوریل است. در این ماه ها، هوای هاوانا معتدل، خشک و آفتابی است و دمای متوسط حدود 25 درجه سانتی گراد است. این دوران همچنین مناسب برای لذت بردن از فعالیت های ساحلی، گردشگری و فرهنگی است. اما باید توجه داشت که این دوران فصل بازدید بالای گردشگران است و قیمت ها نسبت به دوران بارانی بالاتر است.

دوران بارانی از می تا اکتبر است. در این ماه ها، هوای هاوانا گرم، مرطوب و بارانی است و دمای متوسط حدود 30 درجه سانتی گراد است. این دوران همچنین خطر طوفان های گرمسیری را به همراه دارد که می توانند باعث خسارات جدی شوند. اما این دوران نیز مزایای خود را دارد. شما می توانید از قیمت های پایین تر، کمبود شلوغی و رویدادهای فرهنگی مختلف مانند جشنواره کارناوال (ژوئن)، جشنواره فیلم (دسامبر) و جشنواره جاز (ژانویه) بهره ببرید.

چه کارهایی در هاوانا انجام دهیم؟

هاوانا شهری است که پر از جذابیت های گوناگون است. شما می توانید در این شهر از تجربه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سرگرم کننده لذت ببرید. در ادامه، برخی از کارهایی را که می توانید در هاوانا انجام دهید را به شما معرفی می کنیم.

بازدید از قلب شهر: ویرجن

ویرجن (Vedado) نام منطقه اصلی شهر هاوانا است که در آن بسیاری از نقاط دیدنی، رستوران ها، هتل ها، پارک ها و خیابان های پُر رفت و آمد قرار دارند. ویرجن شهرک مدرن و پُر زندگی است که با سبک زندگی روزمره مردم کوبا آشنا می شوید. در ویرجن، شما می توانید:

  • بازدید از پلازاد لارولاسین (Plaza de la Revolución)، یک میدان بزرگ و تاریخی که در آن نقش های عظیم فیدل کاسرو، چه گوئارا و خوزه مارتی را مشاهده کنید. این میدان نقطه برگزاری بسیاری از رژه های سالانه و سخنرانی های سابق رئیس جمهور کاسرو بود.

 

  • بازدید از کاتدرال ساغادافامیلیا (Catedral de la Sagrada Familia)، یکی از زیباترین و مهمترین بناهای مذهبی هاوانا که در سبک باروک ساخته شده است. این کاتدرال در قرن 18 توسط اسقف هاوانا ساخته شد و دارای دو برج بلند و چهار مجسمه مقدس است.
  • بازدید از موزه آرت دکو (Museo de Arte Decorativo)، یک موزه زیبا و جالب که در یک خانه قدیمی و لوکس قرار دارد. این موزه نمونه هایی از هنر و صنایع دستی اروپایی و آسیایی را نشان می دهد. شما می توانید از اتاق های مختلف با تزئینات زیبا، لوستر های براق، آثار هنری، مبلمان، فرش، ظروف و جواهرات تحسین کنید.
  • بازدید از پارک خوان مارکوس (Parque Juan Marqués)، یک پارک بزرگ و سبز که در آن بسیاری از درختان، گل ها، نمایشگاه ها، استخر ها، آلاچیق ها و تجهیزات ورزشی قرار دارند. این پارک محل مناسبی برای گذراندن وقت با خانواده، دوستان یا خودتان است. شما می توانید در این پارک پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، قایق سواری، پینگ پنگ، شطرنج یا فوتبال بازی کنید.

بازدید از شهر قدیم: هابانا ویرج

هابانا ویرج (Habana Vieja) نام منطقه تاریخی شهر هاوانا است که در آن بسیاری از بناهای قدیمی، میدان های زیبا، کلیساهای باشکوه، قلعه های محکم و موزه های جذاب قرار دارند. هابانا ویرج در فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است و نشان دهنده تاریخ و فرهنگ کوبا است. در هابانا ویرج، شما می توانید:

  • بازدید از پلازاد لاس آرماس (Plaza de las Armas)، یک میدان قدیمی و زیبا که در آن بسیاری از نقش های تاریخی کوبا را مشاهده کنید. این میدان در قرون وسطى به عنوان محل برگزارى نظامى بود و حال به عنوان گذرگاهى فرهنگى است. شما می توانید از قصر د لاس خنرالس (Palacio de los Capitanes Generales)، قصر د لاس سگوداس رئالس (Palacio de las Segundas Reales)، کلیسای سن فرانسیسکو د آسیس (Iglesia de San Francisco de Asís) و موزه د لاسیوداد (Museo de la Ciudad) بازدید کنید.
  • بازدید از پلازاد لا کاتدرال (Plaza de la Catedral)، یک میدان زیبا و مربع شکل که در آن کاتدرال هاوانا قرار دارد. این کاتدرال یکی از شاهکارهای معماری باروک در کوبا است و دارای دو برج نامتقارن و چهار مجسمه مقدس است. شما همچنین می توانید از قصر د لاس مارکوئسس د آگوئرا (Palacio de los Marqueses de Aguas Claras)، قصر د لاس مارکوئسس د آرکاد (Palacio de los Marqueses de Arcos) و موزه همینگوی (Museo Hemingway) بازدید کنید.
  • بازدید از پلازاد لاس آمریکاس (Plaza de las Américas)، یک مرکز خرید بزرگ و مدرن که در آن بسیاری از فروشگاه های برند، رستوران های خوشمزه، سینما ها، بارها و کافه ها قرار دارند. این مرکز خرید محل مناسبی برای خرید، تفریح و سرگرمی است. شما می توانید از کالای متنوع و با کیفیت، غذاهای محلی و بین المللی، فیلم های جدید و قدیمی و نوشیدنی های خنک و گرم لذت ببرید.
  • بازدید از کلوب هابانا (Club Habana)، یک باشگاه ورزشی و تفریحی که در آن بسیاری از امکانات و فعالیت های مختلف وجود دارد. این باشگاه دارای یک ساحل شنی، چندین استخر، یک زمین گلف، چندین زمین تنیس، یک سالن بدنسازی، یک سالن زیبایی، چندین رستوران و بار، یک کازینو و یک موزه است. شما می توانید در این باشگاه از ورزش، آبتنی، قمار، هنر و زیبایی بهره ببرید.

بازدید از شهر رنگین: رگلا

رگلا (Regla) نام منطقه رنگین و پُر جنب و جوش شهر هاوانا است که در آن بسیاری از معابد، موزه ها، خانه های رنگارنگ، بازارهای محلی و نقاشی های دیواری قرار دارند. رگلا شهرک فرهنگی و مذهبی است که با سبک زندگی روحانی مردم کوبا آشنا می شوید. در رگلا، شما می توانید:

  • بازدید از کلیسای نوستراسئوراد د لارگلا (Iglesia de Nuestra Señora de la Regla)، یک کلیسای قدیمی و مقدس که در آن تصویر سفید پوست سانتامارید د لارگلا (Santa María de la Regla) قرار دارد. این تصویر نماد عشق و حفاظت خداوند است و توسط مردم کوبا به عنوان ورجن د لارگلا (Virgen de la Regla) شناخته می شود. شما می توانید در این کلیسا از دعا، شمع روشن کردن، نذر گذاشتن و تحت تاثیر قرار گرفتن از جمال تصویر لذت ببرید.
  • بازدید از موزه د لاسانتیر (Museo de la Santería)، یک موزه جالب و عجیب که در آن بسیارى از شیء هاى مذهبى سانتیر (Santería) را نشان می دهد. سانتیر یکی از ادیان محبوب در کوبا است که ترکیبی از مسیحیت و آفریقایی است. شما می توانید در این موزه از آداب و رسوم، آیین ها، افراد، خدایان و اشیاء سانتیر یاد بگیرید.
  • بازدید از بازار رگلا (Mercado de Regla)، یک بازار بزرگ و شلوغ که در آن بسیاری از کالاهای مختلف به فروش می رسد. شما می توانید در این بازار از خرید، چانه زنی، مذاکره، تعامل با مردم و بوییدن بوهای مختلف لذت ببرید. شما می توانید از کالاهای محلی مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، نان، شیرینی، پوشاک، صنایع دستی، جواهرات و حتی جادوگری خرید کنید.

چه چیزهایی در هاوانا بخوریم؟

هاوانا شهری است که پر از غذاهای خوشمزه و متنوع است. شما می توانید در این شهر از تجربه های گاسترونومیک لذت ببرید. در ادامه، برخی از غذاهایی را که می توانید در هاوانا بخورید را به شما معرفی می کنیم.

رپاس

رپاس (Ropa vieja) یک غذای سنتی و محبوب در کوبا است که به معنای لباس قدیمی است. این غذا شامل گوشت گاو پخته شده با پیاز، فلفل، سیر، زیره و رب گوجه فرنگی است. این غذا با برنج سفید، نخود فرنگی و بانان سبز سرو می شود. رپاس یک غذای خوش عطر و خوش طعم است که باعث سیر شدن و گرم شدن شما می شود.

کروکتاس

کروکتاس (Croquetas) یک غذای فست فود و خوشمزه در کوبا است که به صورت تخمیر شده یا سرخ شده سرو می شود. این غذا شامل خمیر نان با پُر کننده های مختلف مانند گوشت، پنیر، جامبون، مرغ یا تون است. کروکتاس یک غذای سبک و خوشمزه است که باعث تحرک و شاداب شدن شما می شود.

موروس کون کریستیانس

موروس کون کریستیانس (Moros con cristianos) یک غذای سنتی و محبوب در کوبا است که به معنای مسلمانان با مسیحیان است. این غذا شامل برنج سفید با نخود فرنگی سیاه، پیاز، سیر، زیره و روغن زیتون است. این غذا با گوشت، ماهی، سالاد یا تخم مرغ سرو می شود. موروس کون کریستیانس یک غذای سیر کننده و خوش عطر است که باعث احساس اتحاد و همبستگی شما می شود.

فلان

فلان (Flan) یک دسر شیرین و خوشمزه در کوبا است که به صورت پودینگ سفت شده سرو می شود. این دسر شامل تخم مرغ، شیر، شکر، وانیل و نارگیل است. این دسر با شربت قند یا خامه تزئین می شود. فلان یک دسر نرم و لطیف است که باعث خوشحال شدن و لذت بردن شما می شود.

نتیجه گیری

هاوانا یک شهر جذاب و دیدنی در کوبا است که برای هر سلیقه ای چیزی دارد. شما می توانید در این شهر از مناظر زیبا، بناهای تاریخی، فرهنگ رنگین، غذاهای خوشمزه و رقص های شاد لذت ببرید. هاوانا شهری است که به شما احساس زندگی و عشق می دهد. پس از دیدن این مقاله، امیدواریم که دانستنی ها و راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا را یاد بگیرید و برای سفر به این شهر آماده شوید. هاوانا منتظر شماست!

منبع مقاله: دانستنی ها و راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا

انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1907

به "راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای مسافرتی به هاوانا کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید