تور ارزان ترکیه: موزه تمدن شهر آنکاراموزه تمدن آناتولی Museum of Anatolian Civilizations

به گزارش مجله زیبایی زندگی، موزه تمدن آناتولی Museum of Anatolian Civilizations

موزه تمدن آناتولی آنکارا از جاذبه های معروف و دیدنی این شهر است که دارای دو طبقه است و در این موزه بنا های بسیاری مانند بازار محمد پاشا و مسافر خانه کورشونلو وجود دارند. در سال 1997 موزه جایزه سال موزه های اروپا را کسب کرد. هر ساله در موزه تمدن آناتولی فعالیت های فرهنگی، کنسرت ها، جشنواره های ویژه ای نیز برگزار می گردد و همین باعث جذب گردشگران شده است.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور ارزان ترکیه: موزه تمدن شهر آنکاراموزه تمدن آناتولی Museum of Anatolian Civilizations

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آنکارا با داشتن تاریخ و فرهنگی غنی بعد از استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه محسوب می گردد. تاریخی بودن این شهر را می توان از آثار به دست آمده از حفاری ها که راوی دوران های مختلف این سرزمین هستند فهمید. از این رو آنکارا شهری با جاذبه های تماشای بسیاری است. محله های قدیمی، بنا های تماشای و موزه های تاریخی همه برای گردشگران و مسافران این شهر تماشای است. از جاذبه های تماشای این شهر موزه آناتولی را می توان نام برد که علاقه مندان به باستان شناسی و آثار تاریخی را مجذوب خود می نماید.

موزه تمدن آناتولی در قسمت جنوبی قلعه آنکارا در جایی به نام آتپازاری واقع شده است. این موزه آثاری از سرزمین های بسیار دور دارد و قدمت این قلعه و بازارچه ای که موزه در آن واقع است حدوداً به 6 قرن پیش می رسد. در 58 فضای موزه آثاری از دوران آشوریان، سلجوقیان، عثمانی ها، نویسنگی مشاهده خواهید کرد و بعلاوه بناهای قدیمی از جمله بازار محمد پاشا و مسافر خانه کورشونلو نیز جزء موزه تمدن به شمار می آیند. بسیاری از آثار این موزه از دوران پالئولاتیک تا تمدن لیدیا، دوران امپراطوری رومی ها و یونانی است و صنایع دستی مختلفی همانند ادوات فلزی جنگی، مجسمه ها، ظروف سفالی و سرامیکی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

آثار موجود در موزه تمدن آناتولی

این موزه ساختمان قدیمی دارد که نشان دهنده تاریخ 10,000 ساله این شهر و موزه است. طبقه اول موزه آناتولی در واقع نیم طبقه است و در آن آثار به جای مانده از دوران رومی ها و یونانی ها را مشاهده خواهید کرد. کول تپه، متعلق به هزاره دوم میلاد است و محل داد و ستد آشوریان بوده است و در موزه تمدن آثاری از کول تپه گوردین و ابزار و وسایل فلزی نیز دیده می گردد. در طبقه دوم موزه آثاری از دوران آشوریان، سلجوقیان و عثمانی به نمایش گذاشته شده است. در سال 1997 موزه تمدن جایزه سال موزه های اروپا را کسب کرد. هر ساله در موزه تمدن آناتولی فعالیت های فرهنگی، کنسرت ها، جشنواره های ویژه ای نیز برگزار می گردد و همین باعث جذب گردشگران شده است.

موزه تمدن از موزه های بسیار مشهور و مهم ترکیه و آنکارا می باشد و در ساعاتی از روز بسیار شلوغ و پرازدحام می گردد و به شما پیشنهاد می کنیم در ساعات اولیه روز از موزه تماشا فرمایید و بعد به مکان های نزدیک مانند قلعه آنکارا و بازار های قدیمی محله یولوس سر بزنید.

دسترسی به موزه تمدن آناتولی در آنکارا

این موزه در مرکز شهر قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار آسان می باشد. برای بازدید از این موزه می توانید از وسیله های نقلیه عمومی مثل اتوبوس، تاکسی و مترو بهره ببرید. ساعت کاری موزه همه روزه به جز دوشنبه از ساعت 8:30 صبح الی 5:30 بعد از ظهر می باشد.مجله گردشگری خبرنگاران

شماره تلفن موزه تمدن آناتولی

90 312 324 31 60

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1939

به "تور ارزان ترکیه: موزه تمدن شهر آنکاراموزه تمدن آناتولی Museum of Anatolian Civilizations" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: موزه تمدن شهر آنکاراموزه تمدن آناتولی Museum of Anatolian Civilizations"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید