ناکامی شمشیربازان مرد و زن ایرانی و حذف 6 ملی پوش

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از امروز (پنجشنبه) با حضور شمشیربازان 29 کشور در سنگاپور آغاز شد.

ناکامی شمشیربازان مرد و زن ایرانی و حذف 6 ملی پوش

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، روز نخست این دوره از رقابت ها به برگزاری دیدارهای انفرادی اسلحه سابر بانوان و اپه مردان اختصاص داشت که طی آن نمایندگان کشورمان مقابل حریفان خود صف آرایی کردند و نتیجه آن حذف هر سه نماینده ایران در اسلحه سابر دختران و کنار رفتن سه شمشیرباز اسلحه اپه مردان ایران همراه بود. ضمن اینکه عاشوری در رده شانزدهم قرار گرفت.

در چارچوب رقابت های امروز و در اسلحه سابر بانوان که با حضور 46 شمشیرباز برگزار گشت، نجمه سازنچیان با کسب پیروزی مقابل حریفانی از استرالیا، تایلند، اندونزی و چین تایپه راهی مرحله حذفی شد. این شمشیرباز پس از استراحت در دور نخست جدول حذفی، در جدول 32 نفره مقابل نماینده هنگ کنگ باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین فائزه رفیعی که در مرحله مقدماتی صاحب دو پیروزی برابر نمایندگان کره جنوبی و استرالیا شده بود، در مرحله حذفی نتیجه دیدار برابر شمشیرباز اندونزی را به حریف واگذار کرد و حذف شد.

پریماه برزگر نیز از صعود به مرحله حذفی بازماند. این شمشیرباز در مرحله مقدماتی نتیجه هر پنج دیدار خود را واگذار کرد و از صعود باز ماند.

امروز دیدارهای انفرادی اسلحه اپه مردان نیز با حضور 75 شمشیرباز برگزار گشت. در میان نمایندگان ایران در این بخش از رقابت ها طاهر عاشوری تنها بازیکنی بود که تا جدول 16 نفره بالا آمد و در نهایت هم به عنوان شانزدهم دست یافت. این شمشیرباز پس از کسب سه پیروزی مقابل نمایندگان هنگ کنگ، مالزی و قرقیزستان در مرحله مقدماتی پیروز شد در مرحله حذفی و در جدول 64 نفره هم تیمی خود محمد اسماعیلی را شکست دهد و وارد جدول 32 نفره شود. در این مرحله عاشوری با غلبه بر نماینده هند به جمع 16 بازیکن برتر راه یافت اما مقابل علیم ژانوف از قزاقستان که عنوان قهرمانی آسیا را هم در اختیار دارد، باخت و با کسب عنوان شانزدهم به کار خود انتها داد.

محمد اسماعیلی که در جدول 64 نفره حذفی مغلوب عاشوری شد و از صعود باز ماند، در مرحله مقدماتی مقابل پیروز به پیروزی مقابل حریفانی از سنگاپور، هنگ کنگ، چین تایپه و کویت شده بود.

امیر خلفی نیز پس از کسب چهار برد مقابل نمایندگان اندونزی، نیوزیلند، ویتنام و استرالیا در مرحله مقدماتی، نتیجه دیدار مقابل شمشیرباز چینی در مرحله حذفی را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین محمد کیهانی که در مرحله مقدماتی صاحب 3 برد مقابل نمایندگان مغولستان، ازبکستان و چین تایپه شده بود، در مرحله حذفی و در مصاف با نماینده ژاپن باخت و حذف شد.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا تا 9 تیر در سنگاپور پیگیری می شود. فردا (جمعه) و در روز دوم این مسابقات دیدارهای انفرادی فلوره مردان و اپه بانوان برگزار می شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 255

به "ناکامی شمشیربازان مرد و زن ایرانی و حذف 6 ملی پوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی شمشیربازان مرد و زن ایرانی و حذف 6 ملی پوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید