وجود کارگاه های مزاحم، چالش فعلی محیط زیست آران و بیدگل

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: خروج کارگاه های صنعتی مزاحم از محدوده قانونی شهر، اولویت اول اداره حفاظت از محیط زیست است.

وجود کارگاه های مزاحم، چالش فعلی محیط زیست آران و بیدگل

اللهیار دولتخواه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر کاهش آلاینده ها و پسماندها، آسمان آبی و زمین سبز باید با جدیت بیشتری دنبال خروج کارگاه های صنعتی از شهر و رفتن این کارگاه ها به بیرون از بافت داخلی شهر باشیم.

وی اضافه نمود: مشکل دیگر ما بحث رهاسازی نخاله و مصالح ساختمانی در محیط شهر توسط افراد است که با توجه به اقدام شهرداری های شهرستان مبنی بر دریافت مجوز مکانی برای تخلیه نخاله و مصالح ساختمانی به مرور شاهد کاهش این مشکل خواهیم بود و این اقدام شهروندان غیرقانونی و پیگرد قانونی دارد .

دولتخواه توضیح داد: با توجه به اهمیت مسئله حفظ و حراست از محیط زیست اهم اهداف ما در اداره افزایش آگاهی، آموزش و فرهنگ سازی توسط اداره و انجمن های مردمی دوستدار محیط زیست و افراد تأثیر گذار در فرهنگ و محیط زیست است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل اضافه نمود: تخلیه فاضلاب توسط تانکرهای حمل فاضلاب در مکان های غیرمجاز مشکل بعدی است که مقرر شد شهرداری های کاشان و آران و بیدگل برای مدیریت این مسئله مهم اقدام مؤثری انجام دهند.

وی گفت: محیط زیست سرمایه معنوی هر شهر و روستایی است که وقتی دچار چالش و مشکل شد همه اعضای آن دچار مشکل می شوند و باید در حفظ و حراست آن همه فعال و کوشا باشند تا سرمایه های گرانبهای خدادادی به راحتی و با اشتباه عده ای ارزان از دست نرود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 218

به "وجود کارگاه های مزاحم، چالش فعلی محیط زیست آران و بیدگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود کارگاه های مزاحم، چالش فعلی محیط زیست آران و بیدگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید