تور ارمنستان ارزان: وزیر خارجه ارمنستان امروز به تهران سفر می نماید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) در قالب یک ملاقات کاری و برای ملاقات با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر می نماید.

تور ارمنستان ارزان: وزیر خارجه ارمنستان امروز به تهران سفر می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد اظهار داشت که آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) برای یک ملاقات کاری به ایران سفر می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در مورد سفر امروز میرزویان به تهران نوشت: چهارم اکتبر (دوشنبه 12 مهر ماه)، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان یک سفر کاری به جمهوری اسلامی ایران دارد. در قالب این ملاقات، نشستی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران برنامه ریزی شده است که پس از آن وزرای خارجه یک بیانیه مشترک ارائه می نمایند.

سفر وزیر خارجه ارمنستان به ایران در حالی صورت می گیرد که مقام های این کشور بارها و به خصوص در روزهای اخیر بر لزوم توسعه روابط دو جانبه تهران و ایروان تأکید نموده اند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز گذشته (یکشنبه) در جمعی از ارامنه در لیتوانی تأکید کرد این کشور هرگز در هیچ توطئه ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا برای روابط دو کشور ارزش زیادی قائل است. (جزئیات بیشتر)

پاشینیان در این خصوص اضافه کرد: این واقعیتی است که نشان می دهد ما چقدر به روابط خود اهمیت می دهیم. این موضوع جدیدی نیست که محافل خاصی هستند که هر از چندگاهی مطالبی را در مطبوعات ایران منتشر می نمایند که ارمنستان در بعضی توطئه ها علیه ایران دست دارد. من اطمینان دارم که شرکای ایرانی ما می دانند که جمهوری ارمنستان هرگز در هیچ توطئه ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا ما این روابط را بسیار ارزشمند می دانیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران در اوایل دهه 90 راستا حیات برای ارمنستان بود. این زمینه محکمی برای روابط ما است که بر هرگونه دخالت ارمنستان در هرگونه توطئه ضد ایران حاکم است و آنقدر واضح است که حتی نیازی به صحبت در این خصوص نیست.

پیش تر، سورن پاپیکیان معاون نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان هم تأکید نموده بود که تقویت و توسعه روابط ارمنستان و ایران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است و از سفیر ایران در تعمیق روابط قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1857

به "تور ارمنستان ارزان: وزیر خارجه ارمنستان امروز به تهران سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: وزیر خارجه ارمنستان امروز به تهران سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید