پنیر ماده غذایی خوبی برای صبحانه نیست

به گزارش مجله زیبایی زندگی، صبح خود را با یک صبحانه مناسب، عالی و مفید شروع کنید، صبحانه ای که باعث افزایش انرژی و رفع سستی و رخوت صبحگاهی شود.

پنیر ماده غذایی خوبی برای صبحانه نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ اگر شما هم جزء افرادی هستید که صبح ها بعد از برخاستن از رختخواب، همچنان بی حال بوده و مدام خمیازه می کشید، و هرچقدر هم می خوابید تاثیری ندارد! برای رفع سستی، بی حالی و خستگی، صبح خود را با یک صبحانه مناسب، عالی و مفید شروع کنید، صبحانه ای که باعث افزایش انرژی و رفع سستی و رخوت صبحگاهی شود.

برای اینکه به خواب آلودگی و سستی صبحگاهی و کسالت نیمروزی دچار نشوید، اولین اقدام صرف صبحانه ای با کیفیت بالاست، مقدار انرژی دریافتی در صبحانه برای خانم ها 300 تا 400 کالری و در آقایان حدود 500 کالری است.

متأسفانه، بیشتر مردم به صبحانه اهمیتی نمی دهند و این وعده غذایی مهم را نادیده می گیرند، و از میان سایر افرادی که صبحانه می خورند، رایج ترین ماده مصرفی نان و پنیر است.

پنیر غذای خوبی برای صبحانه نیست؛ چون از نظر طب سنتی، مزاج پنیر تازه سرد و تر بوده و بر رخوت و سستی صبحگاهی می افزاید و مانع فعالیت مغزی کامل که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است می شود.

در طب سنتی، برای زدودن رخوت و سستی صبحگاهی و افزایش فعالیت مغز، مواد غذایی زیر برای صبحانه توصیه می شود:

غذا هایی که از غلات (گندم، جو دوسر و..) تهیه شده و با شیر مصرف می شوند که البته شیر باید کم چرب باشد.

کلوچه خانگی، املت، نان نان سبوس دار، کره بادام زمینی و موز ارده و عسل، کره مربا، حلوا ارده، شیرعسل، عدسی با گلپر، فرنی با مربا، نیمرو هم جزء بهترین ها هستند.

در حالت کلی، غذا هایی با طبع گرم، برای وعده صبحانه مناسب هستند و رخوت و سستی را از بدن می زدایند.

البته کسانی که از پنیر استفاده می کند و طبع سرد دارند باید احتیاط کنند و از مصلحات آن مانند گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان استفاده کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1795

به "پنیر ماده غذایی خوبی برای صبحانه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیر ماده غذایی خوبی برای صبحانه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید