پیوند سه شهر ایران در شبکه شهرهای جهانی یونسکو

به گزارش مجله زیبایی زندگی، حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در این باره ضمن بیان این که با پیوستن شهرهای تهران و اصفهان و بندر خمیر به شبکه شهرهای جهانیِ یونسکو، بیش از 10 شهر ایرانی دارای جایگاهی جهانی شده اند، گفت: ایران اسلامی با سابقه ای چندین هزارساله تمدنی از پایه گذاران مفهوم شهر و شهرنشینی است.

پیوند سه شهر ایران در شبکه شهرهای جهانی یونسکو

ایوبی توضیح داد: بسیار جا خوشوقتی است که کوشش های کمیسیون ملی یونسکوی ایران میوه داد و تجربه ایرانی ـ اسلامیِ سبک زندگی شهری و شهرنشینی فرصتی برای تبادل فکر و فرهنگ و اندیشه با جهانیان یافت. از همکاری صمیمانه شهرداران این شهرها نهایت سپاس را دارم.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکوایران، تا به امروز شهرهای تبریز در زمینه فرش، اصفهان برای صنایع دستی خلاق، مشهد برای گوهر سنگ ها، لالجین همدان برای سفال، مریوان کردستان در زمینه گیوه بافی، سیرجان کرمان برای گلیم شیریکی پیچ، آباده استان فارس برای منبت، میبد یزد برای زیلوبافی، روستا کلپورگان در سیستان و بلوچستان برای سفالگری هفت هزار ساله اش و روستای خراشاد خراسان جنوبی برای حوله بافی از ایران در فهرست شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1261

به "پیوند سه شهر ایران در شبکه شهرهای جهانی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند سه شهر ایران در شبکه شهرهای جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید