چسب دوطرفه جایگزین بخیه می گردد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بخیه هایی که بعد از جراحی برای ترمیم زخم ها به کار می رود، معمولا به بافت های داخلی بدن آسیب می زند و گاهی موجب عفونت می گردد، لذا محققان جایگزینی برای آنها یافته اند.

چسب دوطرفه جایگزین بخیه می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه ام ای تی، برای جایگزین کردن بخیه های عادی جراحی، نوعی چسب دوطرفه ابداع نموده اند که دو طرف سطح زخمی بدن را به یکدیگر پیوند می دهند.

برای استفاده از این چسب باید دو طرف بخش زخمی را تا حد امکان به یکدیگر نزدیک کرد و سپس روی دو طرف آن را با چسب پوشاند، چسب باید تا زمان اتمام فرایند التیام زخم بر روی ارگان آسیب دیده بدن باقی بماند.

بخش عمده این چسب از ژلاتین یا کیتوزان تشکیل شده و لذا بعد از اتمام استفاده به طور طبیعی تجزیه شده و آلودگی یا عوارض جانبی خاصی بر جای نمی گذارد، بر روی یکی از دو سطح چسب هم از اسید پلی آکریلیک استفاده شده است. این ماده معمولا در پوشک مورد استفاده قرار می گیرد و با جذب مایعات بدن مانع از شکل گیری عفونت در اطرف زخم می گردد. این اسید در نهایت به فرایند تجزیه چسب دوطرفه هم یاری می نماید.

کل مدت زمان مورد احتیاج برای چسباندن سطح یک زخم با استفاده از این اختراع جدید از پنج ثانیه فراتر نمی رود و تا به حال از این چسب زخم دو طرفه با موفقیت برای التیام جراحات بخش های مختلف بدن خوک ها استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 524

به "چسب دوطرفه جایگزین بخیه می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "چسب دوطرفه جایگزین بخیه می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چسب دوطرفه جایگزین بخیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید