طراحی سایت: چطور بفهمیم پهنای باند مصرفی کدام سایت ها داخلی است؟، کاربران موارد نقض را به 195 گزارش نمایند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت های داخلی یک الزام برای ارائه دهندگان اینترنت است. البته بسیاری از کاربران از تفاوت ترافیک داخلی و خارجی آگاه نیستند یا نمی دانند که کدام سایت ها ترافیک داخلی دارند.

طراحی سایت: چطور بفهمیم پهنای باند مصرفی کدام سایت ها داخلی است؟، کاربران موارد نقض را به 195 گزارش نمایند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، بسیاری از مشترکان تلفن همراه که جمعیت زیادی از کاربران اینترنت در ایران را تشکیل می دهند به دفعات با پیشنهادهای اپراتورها درباره بسته های هدیه یا بسته های تخفیفی اینترنت همراه روبرو شده اند.

در این پیغامک ها استفاده از بسته های هدیه اینترنت به کاربران پیشنهاد می گردد و گاهی شرح داده می گردد که این بسته برای استفاده از ترافیک داخلی است و گاهی هم شرح داده نمی گردد.

بسیاری از کاربران به تفاوت ترافیکی که به آنها پیشنهاد شده، توجه نمی نمایند، اما تفاوت در این موضوع مهم است.

اما ترافیک داخلی اصلا یعنی چه؟

منظور از ترافیک داخلی، ترافیکی است که تولیدنماینده محتوا آنها را در داخل کشور میزبانی می کند. بنابراین ممکن است یک سایت در ظاهر ایرانی یا دارای محتوای داخلی باشد اما به اصطلاح در سرورهای خارجی هاست (میزبانی) گردد.

بنابراین چنین سرویسی جز سرویس های داخلی دارای ترافیک نیم بها محاسبه نمی گردد.

بیشتر ترافیک مصرفی ایران صرف سایت ها و نرم افزارهای خارجی می گردد

اطلاع از تفاوت ترافیک داخلی و خارجی چه اهمیتی دارد؟

بعضی از کاربران می پرسند که اساسا مگر تعرفه ترافیک داخلی با خارجی چقدر تفاوت دارد یا اصلا چقدر از ترافیک داخلی استفاده می کنیم که بخواهیم به این موضوع اهمیت بدهیم؟

در بحث تعرفه، هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت های داخلی نسبت به ترافیک بین الملل در نظر گرفته شده است؛ بنابراین از نظر تعرفه ای به صرفه تر است.

اما درباره مقدار استفاده از سایت های دارای ترافیک داخلی، تقریبا نقد کاربران وارد است. زیرا اغلب استفاده کاربران موبایل ایرانی از چند برنامه خاص و پرکاربرد است که این برنامه ها خارجی هستند.

در سایت سامانه خدمات الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران، در بخش تعرفه ترجیحی سایت ها درج شده است

چه طور بفهمیم ترافیکی داخلی یا خارجی است؟

تمامی تولیدنمایندگان محتوای داخلی که محصولات آنها در داخل کشور میزبانی می گردد می توانند با مراجعه به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس https://g2b.ito.gov.ir/ یا https://eservices.ito.gov.ir/ دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت نمایند.

پیغام رسان های داخلی، تعرفه ترجیحی یک سوم دارند

در این سامانه فهرست دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده در سامانه و فهرست پیغام رسان های داخلی ثبت شده در سامانه به ثبت رسیده است و کاربران می توانند از آنها آگاه شوند.

فهرست سایت های دارای ترافیک در فهرست هایی ارائه شده است

اعمال تعرفه نیم بهای ترافیک داخلی الزامی است؟

خروجی این سامانه به صورت فایل یا web service به وسیله سازمان فناوری اطلاعات ایران تحویل اپراتورها می گردد. در ادامه فرآیند، نظارت بر اعمال یا عدم اعمال تعرفه ترجیحی به وسیله اپراتورها برعهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

بنابر تاکید مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت های داخلی نسبت به ترافیک بین الملل به وسیله شرکت های ارایه نماینده خدمات اینترنتی الزامی است.

او تاکید نموده: مشترکان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت درصورت بروز تخلف یا وجود مشکل در دریافت سرویس می توانند شکایت خود را در سامانه 195 ثبت نموده و پاسخگویی به آن را پیگیری نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1886

به "طراحی سایت: چطور بفهمیم پهنای باند مصرفی کدام سایت ها داخلی است؟، کاربران موارد نقض را به 195 گزارش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: چطور بفهمیم پهنای باند مصرفی کدام سایت ها داخلی است؟، کاربران موارد نقض را به 195 گزارش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید