چگونه از بروز مسائل حقوقی جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، جهت جلوگیری از به وجود آمدن مسائل حقوقی بهتر است قبل از امضا کردن یک قرارداد و یا قبل از آغاز یک شغل و همین طور قبل از پیگیری حق و حقوق خود به امور حقوقی کاملا مسلط باشیم.

چگونه از بروز مسائل حقوقی جلوگیری کنیم؟

هیچ فرقی ندارد که شما در چه کسب و کاری هستید، آیا در ایران زندگی می کنید و یا خارج از ایران، هیچ تفاوتی نمی کند شخصی حقیقی هستید یا حقوقی! نکته قابل توجه ، این است که باید اطلاعات دقیق و کاملی از مسائل حقوقی کشور خود داشته باشید. از آنجایی که یادگیری چنین مسائلی وقت گیر بوده و بیشتر اوقات ما فرصت چنین کاری را نداریم بهتر است به سراغ مشاورین تلفنی حقوقی و با تجربه ای برویم تا در همه حال بتوانند امور را از نظر حقوقی در دست بگیرند.

مشاوره حقوقی چه فرقی با وکیل دارد؟

فارغ التحصیلان رشته حقوق در همه مقاطع می توانند در شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی به عنوان مشاور حقوقی فعالیت داشته باشند. اما برای وکالت نیاز به قبولی در آزمون وکالت و گذراندن آن هست.

مشاوره حقوقی با شرکت ها و سازمان ها یک قرارداد مشاوره می بندد و به استخدام رسمی محل فعالیت خود در نمی آید. در نتیجه دستمزد مشاور حقوقی هم به صورت ساعتی پرداخت می گردد؛ به بیان دقیق تر مشاور حقوقی وظیفه دارد تعداد ساعت مشخصی مثلا 40 ساعت را به سازمان طرف قرارداد خود اختصاص دهد و در هر ساعت مبلغ معین شده ای را از شرکت دریافت کند.

تفاوت سوم در این است که کسانی که پروانه وکالت دارند اگر بخواهند به استخدام رسمی سازمان یا شرکتی در آیند باید پروانه خود را نزد مرجع مربوط به طور موقت تودیع نمایند، اما چنین موردی برای مشاور حقوقی وجود ندارد و مشاوران می تواند در کنار فعالیت در نقش مشاور، در صورت امکان به عنوان یکی از مشاغل گفته شده هم فعالیت داشته باشد.

همان طور که می دانید یکی از مسئولیت های اصلی مشاوران حقوقی هدایت و مشاوره حقوقی است بنابراین مشورت ها می تواند به یک شخص و یا به یک سازمان و شرکت باشد و همین طور ممکن است در کلیه موارد تجاری و قراردادها و مذاکره های مرتبط با آنها باشد که در نهایت افراد با آگاهی از جنبه های قانونی و حقوقی کار و فعالیت تجاری خود تصمیمات درست را بگیرند. ولی وکیل ها معمولا در مواردی به فرد مشاوره می دهد که جرم یا مسئله ای ایجاد شده باشد و افراد برای آنالیز جنبه های حقوقی و یا کیفری نیازمند هدایت و مشورت هستند.

برگرفته از این منبع: مشاوره حقوقی و وکیل چه تفاوتی دارند؟

استفاده از مشاوره حقوقی چه مزیت هایی برای ما دارد؟

1. کم کردن فشار و استرس:

در پیج و خم های زندگی وقتی درگیر معضلات می شویم، آرامش و قدرت تصمیم گیری صحیح را دست می دهیم. هنگامی که به مشاور حقوقی برای مشورت دریافت مراجعه می کنیم و هنوز درگیر مسأله و دعوای حقوقی نشدیم آرامش بیشتری برای شنیدن نظرات مشاوره داریم و با تأمل بیشتری به راهکارهای او عمل می کنیم.

2. متحمل ضرر نشدن:

به عنوان مثال تصور کنید برای بستن قرارداد و یا خرید و فروش، در جلسه ای قرار است حاضر شوید. استفاده از حضور یک مشاور حقوقی و استفاده از نظرات و تجربه او، باعث می گردد در مذاکره از هر آنچه بعدها ممکن است سبب ضرر به شما می گردد را پیشگیری کند و یا در قرارداد حدود خسات را معین کند که بعضی اوقات به دلیل عدم رعایت امور حقوقی قابل وصول و مطالبه نباشد مشاور حقوقی می تواند با اقدامات به موقع از خسارات و تحمیل ضرر جلوگیری کند.

3. رسیدگی دقیق تر دعاوی:

اگر مشاوره در مسائل حقوقی به موقع گرفته گردد، باعث می گردد طرح دعاوی کمتری در مراجع قضائی باشد و در نتیجه رسیدگی درست تر و به سرعت صورت می پذیرد. در حال حاضر تمام افرادی که تصور می نمایند در یک رابطه حقوقی ضرر نموده اند کسانی هستند که از مشاوره حقوقی یاری نگرفته اند، گمان می نمایند که با طرح شکایت می توانند به حق خود برسید. آنها در بیشتر موارد به نتیجه دریافت از دعوا امیدوارند و اگر آن دعوا اشتباه طرح شده باشد دادخواست آنها توسط دادگاه رد می گردد، یا احتمال حصول نتیجه از طرحِ آن ضعیف و در بعضی موارد نزدیک به صفر است.

4. عدم دخالت افراد غیر متخصص:

اگر فرهنگ استفاده از مشاوره حقوقی یا وکیل و مراجعه به افراد متخصص بیشتر گردد و مراجعه به افراد با تجربه برای دریافت مشاوره حقوقی تبدیل به امری جا افتاده گردد، مسائل و معضلات حقوقی جامعه کاهش می یابد و افراد فرصت طلب، موقعیتی برای فریب آنها جهت حل معظل حقوقی یا دروغگویی برای القای فساد گسترده در قوه قضائیه را ندارند. زیرا افرادی که با مشکل حقوقی روبرو شده اند بنا به فشار و اضطراب بالا راحت تر فریب افراد کلاهبردار را می خورند و در دام آنها گرفتار می شوند.

اگر قصد دارید با یک مشاوره حقوقی درخصوص معضلات حقوقی خود مشورت کنید و یا می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با شماره 45298-021 تماس بگیرید و یا به این لینک رجوع کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1456

به "چگونه از بروز مسائل حقوقی جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از بروز مسائل حقوقی جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید