کارگردان نامزد اسکار درگذشت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، باب رافلسون کارگردان آمریکایی فیلم هایی، چون پنج قطعه آسان در سن 89 سالگی درگذشت.

کارگردان نامزد اسکار درگذشت

به گزراش ایسنا به نقل از رویترز، میکی دولنز خواننده گروه موسیقی مانکیز در شبکه اجتماعی توییتر از درگذشت باب رافلسون یکی از خالقان این گروه موسیقی و کارگردان فیلم پنج قطعه آسان در سن 89 سالگی خبر داده است.

رافلسون که به خاطر کارهایش در دوران هالیوود نو شناخته شده بود، اغلب با جک نیکلسون همکاری می کرد که از آن جمله می توان به فیلم معروف پنج قطعه آسان اشاره نمود که دو نامزدی اسکار برای برترین فیلم و فیلمنامه سال 1971 را برای رافلسون به ارمغان آورد.

رافلسون یکی از بنیانگذاران گروه موسیقی مانکیز بود و سریال تلویزیونی با همین نام در سال 1967 ساخت که با کسب جایزه برای برترین سریال های کمدی برای او و برت اشنایدر همراه بود.

این دو در ادامه کمپانی فیلمسازی رِی بِرت را راه اندازی کردند که بعده با اضافه شدن استفن بلاونر در سال 1969، به BBS تغییر نام داد.

رافلسون نخستین بار در سال 1968 با سر فیلمی به تهیه کنندگی جک نیکلسون و با بازی اعضای گروه موسیقی مانکیز به کارگردانی فیلم روی آورد.

پستچی همواره دو بار زنگ می زند (1981)، بیوه سیاه (فیلم 1987) و و عمل بد (2002) از دیگر ساخته های این سینماگر آمریکایی هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2147

به "کارگردان نامزد اسکار درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان نامزد اسکار درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید