یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در دنیا مطرح است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از شهر یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در دنیا نام برد و گفت: خشت خشت یزد از فرهنگ و هنر بالای این شهر دنیای یاد می نماید.

یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در دنیا مطرح است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مجید جوادیان زاده شب گذشته در مراسم افتتاحیه همایش سایه های فیروزه ای با بیان این مطلب، اضافه کرد:هر یک از نمادهای قدیمی شهر یزد از مسجد جامع کبیر تا ساباط های یزد نشان از آیین مند زندگی کردن مردم یزد حکایت می نماید که این سرمایه بسیار ارزشمند و مهم است.

وی با بیان این که مردم کویر با سختی های طبیعی دوچندانی همراه بوده اند اما در عین حال با این سختی با هنری که داشته اند مقابله نموده اند، اظهار کرد: قنات تا هنر معماری یزد نشان دهنده همت والای ارزشمند یزدی هاست به طوری که به آیین مند زندگی کردن یزدی ها یاری موثری نموده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به توسعه و شکاف یزد در گذشته و زندگی امروزی در دنیای مدرن کنونی مردم شهر یزد اشاره نمود و گفت: احتیاج است در بسترهای علمی به شکاف هایی که ایجاد شده است، توجه کرد.

وی همچنین گفت: به دبیرخانه اولین همایش ملی سایه های فیروزه ای 30 مقاله ارشاد که نهایتاً 20 مقاله در دو روز برگزاری همایش در قالب پوستر و سخنرانی ارایه می گردد.

جوادیان زاده توضیح داد: این همایش در محورهای مختلفی همچون شهر یزد میراث جهانی، تجربیات و کاربردهای هنرهای جدید، ارتقاء سیما بر منظر شهر و سایر محورها برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 597

به "یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در دنیا مطرح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد به عنوان یک گالری هنری خاص در دنیا مطرح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید