10 پارک ملی شگفت انگیز

به گزارش مجله زیبایی زندگی، پارک های بیشماری در سراسر دنیا وجود دارد که میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کنند، بازدیدکنندگانی که برای فرار از شلوغی زندگی شهری به این نقاط پناه می برند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی 10 پارک ملی شگفت انگیز در اطراف دنیا بپردازیم.

10 پارک ملی شگفت انگیز

10. پارک ملی اولانکا (Oulanka)، فنلاند

پارک اولانکا در شمال مناطق اوستروبوتنیا و لاپلند قرار گرفته است و ناحیه ای عظیم از طبیعتی بکر را پوشش می دهد. این مکان منحصربه فرد است چرا که ترکیبی از طبیعت مرسوم شمال، جنوب و شرق این مناطق است. تعداد زیادی گیا ه و حیوان در خطر انقراض در این پارک زندگی می کنند. همچنین گله های بزرگ گوزن شمالی در جنگل های شمالی پارک سرگردان هستند. گردشگران در تمام سال، حتی در زمستان که پارک با لایه ضخیمی از برف پوشیده شده است، از این مکان دیدن می کنند. پیاده روی محبوب ترین فعالیت تفریحی پارک اولانکا است، طی کردن راستا 80 کیلومتری Karhunkierros یک چالش به شمار می رود، اما تجربه آن ارزشش را دارد. البته راستاهای دیگری هم وجود دارد که می توان با اسکی ، کفش اسکی یا اسنومبیل در زمستان، آن ها را طی کرد. به علاوه در طول تابستان می توانید به قایقرانی، دوچرخه سواری، چیدن توت ها و قارچ های وحشی مشغول شوید.

9. پارک ملی کرکا، کرواسی

پارک زیبای کرکا در اطراف رودخانه ای به همین نام قرار گرفته است. آبشارهای این منطقه، محبوب ترین و مشهورترین جاذبه پارک کرکا به شمار می روند. احتمالا هیجان انگیزترین مورد در رابطه با این مکان برخلاف اغلب پارک ها که شنا کردن را ممنوع کرده اند، این است که در اینجا بازدیدکنندگان به شنا کردن در عمق رودخانه تشویق می شوند. یکی از جذاب ترین راه هایی که می توان از پارک دیدن کرد، قایق سواری در رودخانه است. همچنین کرکا به خاطر اکوسیستم غنی جانوری و گیاهی اش مشهور است. به علاوه، تنوع حیرت انگیز مناظری از جمله آبشار ها، دریاچه ها و راستاهای پیاده روی، مکانی عالی به همراه فعالیت های تفریحی گوناگون را برای سپری کردن یک روز طولانی فراهم کرده اند.

8. پارک ملی المپیک، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی المپیک، در شبه جزیره ای به همین نام قرار گرفته است و در سال 1909، توسط رئیس جمهور وقت امریکا یعنی تئودور روزولت تاسیس شد. با توجه به طبیعت دست نخورده و متنوع، این پارک به عنوان میراث دنیای اعلام شد. در واقع شاخصه پارک، 3 منطقه محافظت شده مجزا شامل منطقه ای کوه پایه ای، جنگل های معتدل و ساحل ناهموار اقیانوس آرام است. همچنین راستاهای پیاده روی مختلفی وجود دارد که امکان گشت و گذار در پارک و تحسین مناظر شگفت انگیزش را فراهم می کنند. از یک ساحل تاثیرگذار و سواحل شنی تا علفزارهای رنگارنگ واقع در ارتفاع زیاد و جنگل های انبوه یا حتی ماهیگیری تا کوه نوردی، بازدیدکنندگان می توانند از طبیعت متنوع به هر روشی لذت ببرند. مهمتر از همه، پارک المپیک، وسیله نقلیه ای برای دسترسی به کوهستان هایی که مناظر فوق العاده پانورامایی از پارک و یخچال های طبیعی را خلق کرده اند، فراهم کرده است.

7. پارک ملی گرن پارادیسو (Gran Paradiso)، ایتالیا

پارکی خیره کننده که به خاطر وجود کوه گرن پارادیسو به این نام خوانده می شود. این پارک در بخش شمال غربی ایتالیا و در کوه های آلپ قرار گرفته است. علاوه بر چشم اندازی قابل توجه، دره ها، دریاچه های کوهستانی، یخچال های طبیعی، علفزارهای کوهستانی، گونه های مختلف در معرض خطر مانند بز کوهی، شاه جفد و انواع گونه های دیگر، می توانید یک خانه را در این منطقه پیدا کنید. روستاهای کوچکی در این پارک وجود دارد که گردشگران می توانند اطلاعات بیشتری در مورد این ناحیه محافظت شده کسب کنند. بدیهی است که مردم بسکمک، برای انجام پیاده روی و تماشا و تحسین مناظر خارق العاده ای که مشرف به کوه ها هستند، به این پارک سفر می کنند. همچنین با وجود طبیعت وحش بسیار غنی، تماشای حیوانات و پرندگان در میان معمول ترین فعالیت های تفریحی قرار گرفته است که البته برای این کار به کمک هیچ یک از ساکنان محلی هم نیاز نخواهید داشت.

6. پارک ملی Khao Sam Roi Yot، تایلند

Khao Sam Roi Yot پارک دریایی است که در استان پراچواپ خیری خان کشور تایلند قرار گرفته است. ویژگی این پارک، طبیعت جذابش است که سالانه هزاران توریست را به خود جذب می کند. پارک مورد بحث در میان کوه ها و صدها تپه سنگ آهکی خارج شده از زمین محصور شده است. محبوب ترین و جذاب ترین نقطه در این ناحیه، غار Phraya Nakhon است. این غار در واقع اتاقی است که حفره ای بالای آن قرار گرفته است، بنابراین با تابش نور خورشید از این سوراخ، اثری معنوی درون غار خلق می شود. از شاخصه های این پارک همچنین می توان به گیاهان سبز انبوه و حیات وحش متنوع، سواحل شنی زیبا به علاوه جزایر و راستاهای پیاده روی خوش منظره اشاره کرد.

5. پارک ملی گراند تیتون، وایومینگ، ایالات متحد آمریکا

رشته کوه تیتان، بخشی از کوه های راکی به شمار می رود که با ایالت آیداهو هم مرز است و برخی از تماشایی ترین مناظر منطقه را ارایه می دهد. از شاخصه های این کوه ها، قله های بیشمار و بلند آن است که ارتفاع بلندترین قله یعنی گران تیتان به 4200 متر می رسد. آب یخ های این قله ها باعث پر شدن دریاچه های شفاف کوهستانی می شود که مکمل این چشم انداز خیره کننده به شمار می روند. محدوده برفی و کمی آبکی این پارک، با مراتع و علفزارهای انبوه احاطه شده است و در طول بهار و تابستان پوشیده از گل های وحشی رنگارنگ می شود. این مکان همچنین فرصت انجام تفریحات بیشماری از جمله کوه پیمایی، پیاده روی، اسب سواری، قایق سواری، ماهیگیری، کمپینگ و تعداد بیشتری سرگرمی های متنوع را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

4. پارک ملی Gunung Gede Pangrango، جاوای غربی، اندونزی

پارک Gunung Gede Pangrango ناحیه وسیعی را پوشش می دهد و از مشخصه های آن می توان به طبیعت غنی از جمله دو اتشفشان (کوه Gede و کوه Pangrango) در قلب پارک اشاره کرد. این پارک همچنین میزبان گونه های مختلف حیوانی در خطر انقراض است. کوه نوردان معمولا کوهGede را به خاطر نمای تماشایی اش بر فراز پارک و دهانه آتشفشانی باز بالای قله، برای بالا رفتن انتخاب می کنند. جاذبه فریبنده دیگر این پارک جریان های داغ اطراف آبشار سیبریوم (Cibeureum) است. همچنین ماهی های محلی درون دریاچه Situ Gunung که کمی رازآلود به نظر می رسند، از دیگر جذابیت های این مکان به شمار می رود. به علاوه راستاهای پیاده روی مختلفی وجود دارد که به هر دو آتشفشان منتهی می شوند. مهمتر از همه، امکان کمپینگ درون پارک و سپری کردن شب درون یک چادر، برای ادامه دادن ماجراجویی تان در طول صبح روز بعد هم وجود دارد.

3. پارک ملی Doi Inthanon، استان چیانگ مای، تایلند

پارک ملی Doi Inthanon با وجود تعداد زیادی آبشار، کوه ها و تنوع زیستی، هرساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. قله Doi Inthanon که در این پارک قرار گرفته است، با 1,850 متر ارتفاع، بلندترین کوه تایلند به شمار می رود. روی هم رفته ارتفاعات مختلف از 800 متر تا 2,656 متر بر اقلیم نابرابر این منطقه اثر گذاشته است. این پارک همچنین دارای تعداد زیادی غار است که کاوش در آن ها جذابیت خاص خود را دارد. پارک ملی Doi Inthanon در واقع مهد فعالیت های متنوع و دیدنی است. راستاهای پیاده روی محتلف، این امکان را فراهم آورده اند تا در طبیعت متنوع و دست نخورده پارک گشت و گذار و به تحسین آن بپردازید.

2. پارک ملی سِرِنگتی، تانزانیا

سرنگتی را می توان پربازدیدترین پارک آفریقا نامید. دشت بی درخت گرراستای و نیمه گرراستای پارک، ناحیه ای به وسعت 14,763 کیلومترمربع را پوشش می دهد. این پارک به خاطر اکثریت قریب به اتفاق حیواناتش مشهور است، حیوانات شکارچی و طعمه شان مناظری چشمگیر را به وجود می آورند. شیرها، گوره خرها، کروکودیل ها، بوفالوها، کرگدن های سیاه، فیل ها، فلامینگوها، زرافه ها، گربه های وحشی و گونه های دیگر، آزادانه در پارک مشغول چریدن و پرسه زنی هستند که احتمالا برای هر طبیعت دوستی جذاب خواهند بود. بازدیدکنندگان می توانند به وحش گشت بپردازند. گرچه اجازه شکار وجود ندارد، اما امکان مشاهده و عکاسی از حیوانات، پرندگان و طبیعت در این تورها فراهم است. در این مدت با وجود یک راهنما، گردشگران فرصت دارند تا به گشت و گذار و اکتشاف و همچنین یادگیری درباره حیات وحش آفریقایی بپردازند.

1. پارک ملی تونگاریرو، نیوزیلند

پارک تونگاریرو در شمال جزیره ای به همین نام واقع شده است و قدیمی ترین پارک نیوزیلند و همچنین چهارمین پارک ملی دنیا به شمار می رود. تنوع در این پارک بی نظیر است. از سه آتشفشان فعال گرفته تا تعدادی سایت مذهبی مائوری (Māori)، تونگاریرو مکان طبیعی فوق العاده ای در این کشور محسوب می شود. حیوانات بومی زیادی در این پارک زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به کیوی (نوعی پرنده و نماد ملی نیوزیلند) اشاره کرد. همچنین، گیاهان منحصربه فردی، در جنگل بارانی نزدیک دریاچه تاپو رشد می کنند. درون پارک مورد اشاره همیشه می توان فعالیت های تفریحی متنوعی پیدا کرد که در این میان، کوه نوردی و پیاده روی همچنین ماهیگیری، دوچرخه سواری و قایق سواری محبوب ترین فعالیت های تابستانی و اسکی و اسنوبوردینگ تفریحات اصلی در طول زمستان به شمار می روند.

نظر شما درباره هرکدام از این پارک ها چیست؟ فکر می کنید کدام یک از آن ها زیباتر هستند؟

منبع: placestoseeinyourlifetime

منبع: کجارو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 487

به "10 پارک ملی شگفت انگیز" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 پارک ملی شگفت انگیز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پارک ملی شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید