18 هزار خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی توقیف شدند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گفته جانشین پلیس راهور تهران عظیم، در امسال 18 هزار خودرو برای انجام حرکات مارپیچ و نمایشی توقیف شده اند.

18 هزار خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی توقیف شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: پلیس هدایت و رانندگی تهران عظیم با استفاده از ظرفیت دوربین های نظارت تصویری اقدام به رصد معابر می نماید و پلیس اشرافیت کامل بر حرکات مارپیچ و مخاطره آمیزی که بعضی رانندگان در سطح معابر به واسطه خلوتی معابر انجام می دهند دارد و حرکاتی که این دست رانندگان انجام می دهند از چشمان دوربین های نظارت تصویری دور نمی ماند.

جانشین پلیس راهور تهران عظیم در مورد نحوه اقدامات پلیس در بحث هنجارشکنان و کسانی که حرکات مخاطره آمیز انجام می دهند بیان داشت: علاوه بر نظارت پلیس به وسیله دوربین های کنترل ترافیک که در کلیه ساعات شبانه روز کلیه معابر را رصد می نمایند، تماس های شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 را نیز آنالیز نموده و تماس هایی که فوریت دارند را عملیاتی نموده و تیم های پلیس راهور فاتب به موقع در محل حضور پیدا می نمایند واقدامات لازم را انجام می دهند.

وی در پاسخ مجری برنامه شهر امن که پرسید اخیرا بعضی با قرار گذاشتن در فضای مجازی و انجام حرکات نمایشی و مارپیچ به این کار مبادرت می نمایند گفت: علاوه بر همه موارد ذکر شده و نظارت های تصویری، ما در پلیس تهران پلیسی به نام پلیس فتا داریم که قرار آن ها را بی قرار می کنیم و کسانی که بخواهند به این حرکات مبادرت نمایند انتها کار آنهاست و ضمن توقیف و اعزام خودروی متخلف به پارکینگ، آن ها را به مراجع قضایی معرفی می نماییم.

سرهنگ موسوی پور ادامه داد: ماده 618 قانون مجازات اسلامی به صراحت اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی مردم را ذکر نموده و این حرکات شامل این ماده قانونی می گردد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در 9 ماهه اخیر بیش از 300 دستگاه از این دست خودرو های متخلف شناسایی شده و به مراجع قضایی نیز معرفی شده اند. البته ما تخلفات دیگری نیز در عظیمراه ها مانند سرعت های بالا داریم و تمام نگرانی های ما بعد از اتمام ترافیک افزایش سرعت خودرو ها در معابر عظیمراهی است.

وی گفت: تبصره 2 ماده 10 قانون مجازات اسلامی ارتکاب دو تخلف همزمان را اعلام نموده که شامل 72 ساعت توقیف خودور می گردد که در 9 ماهه سال جاری بیش از 18 هزار خودرو را به همین دلیل و دو تخلف همزمان حادثه ساز توقیف نموده ایم.

موسوی پور بیان داشت: برخورد با شهروندی که منظم و قانون مدار حرکت می نماید باید سود این رفتار خود را ببرد و پلیس اجازه نخواهد داد اندکی از رانندگان متخلف باعث سلب آسایش شهروندان گردند و در این راستا تصادفاتی داشتیم که از موانه سخت عظیمراه عبور نموده و به لاین مخالف رفته و باعث مرگ کسی شده که در راستا خود در حال تردد بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1430

به "18 هزار خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی توقیف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 هزار خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی توقیف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید