8 اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سومین فصل از سال را پشت سر گذاشته ایم و دوباره به شب یلدا نزدیک می شویم. ما ایرانیان از دیرباز آخرین شب پاییز را که طولانی ترین شب سال است، در کنار یکدیگر جشن گرفته ایم. قطعا بهتر است موبایل خود را در شب چله کنار بگذارید، یک پیاله انار یا آجیل بردارید و از گپ و گفت با اعضای خانواده لذت ببرید. اما اگر دوست دارید گوشی هوشمند خود را دم دست نگه دارید ما برای شما گلچینی از اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا از فال حافظ گرفته تا بازی دوز و دبرنا آماده نموده ایم. باشد که در این شب بلند از تکنولوژی به شکل خوبی برای تفریح و سرگرمی دورهمی بهره ببرید.

8 اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

1. اپلیکیشن غزلیات حافظ صوتی + توضیح ابیات + فال

نمی گردد شب یلدا را بدون خواندن اشعار زیبای حافظ و البته دریافت فال، به خاتمه رساند. از گذشته این رسم وجود داشته و یک دیوان حافظ همواره میهمان ایرانیان در شب یلدا بوده است. اگر دیوان حافظ ندارید، اشکالی ندارد چرا که اپلیکیشن های مختلفی در این زمینه وجود دارد که هم اشعار حافظ را در خود گنجانده اند و هم می توانند برای شما فال بگیرند. در این بین اپلیکیشن زیر با نام غزلیات حافظ صوتی + توضیح ابیات + فال یکی از بهترین اپلیکیشن های حافظ خوانی به شمار می آید که حتی اشعار حافظ را به صورت صوتی نیز می تواند پخش کند. فال و توضیح ابیات هم که دیگر بخش جدا نشدنی از اپلیکیشن های دیوان حافظ است. این اپلیکیشن را می توانید از لینک زیر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

2. اپلیکیشن شاهنامه فردوسی

فردوسی یکی دیگر از شاعران پر آوازه ایرانی است. مجموعه شاهنامه از این شاعر گران قدر، شامل داستان های متفاوت و البته بلند و طولانی است که خواندن آن ها در بلند ترین و طولانی ترین شب سال، خالی از لطف نیست. برای این منظور دو اپلیکیشن در نظر گرفته ایم که یکی از آن ها رایگان است و با رابط کاربری ساده و البته سبک، می تواند شما را همراهی کند.

اپلیکیشن دوم مجهز به تصویر سازی های زیبا و البته گرافیک بهتر است که با قیمت 5000 تومان قابل خریداری است.

3. اپلیکیشن بسته شب یلدا

شاید باورتان نگردد اما اپلیکیشنی وجود دارد به نام شب یلدا که ابعاد و زوایا شب چله را برای شما بازگو می نماید. جدا از این، تمام سنت های موجود در شب یلدا را می توانید در این اپ ببینید و حتی برای دوستان خود، کارت پستالی با مضمون شب یلدا حاضر نموده و ارسال کنید. در این اپلیکیشن حتی می توانید یک فال حافظ هم برای خود بگیرید و به طور کل با یک پکیج کامل روبرو هستیم.

4. اپلیکیشن مدل سفره شب یلدا

تنها سه شب تا طولانی ترین شب سال باقی مانده و فکر می کنیم وقت خوبی است تا فکری به حال تزئین سفره یلدا کنید. در این اپلیکیشن می توانید انواع تزئینات سفره یلدا را ببینید و روش آماده کردن آن ها را هم به صورت کامل به صورت تصویری و متنی مشاهده کنید. در این لیست احتمالا این تنها اپلیکیشنی است که نه در طول شب یلدا بلکه پیش از آن به آن احتیاج پیدا می کنید. این اپلیکیشن را می توانید از لینک زیر برای گوشی اندرویدی خود دریافت کنید.

5. بازی دبرنا (آنلاین)

نمی گردد یک میهمانی یا دور همی به وجود بیاید و کسی به دنبال بازی کردن نباشد! یکی از بازی های قدیمی که در زمان های مختلف بازی می نموده ایم، دبرنا (یا آنطور که برخی هنوز هم می گویند، دبلنا) نام دارد. کل کل سر این بازی هرگز به خاتمه نمی رسد و دبرنا پیر و جوان هم نمی شناسد. این بازی را هم اکنون می توانید از کافه بازار برای گوشی اندرویدی خود دانلود کنید و در شب یلدا نیز با دیگران، مشغول بازی شوید.

6. بازی ادابازی | پانتومیم | دورهمی

یک بازی دسته جمعی دیگر که احتمالا جمع میهمانی شما را حسابی سرگرم می نماید، پانتومیم بازی کردن است. اما گاهی اوقات پیش می آید که ایده مناسبی در این زمینه به ذهنمان نمی رسید و اینجاست که اپلیکیشن ادابازی | پانتومیم | دورهمی به کار می آید. دسته بندی های مختلفی از کلمات و اصطلاحات و حتی ضرب المثل ها در این بازی گنجانده شده تا به شما ایده ای برای اجرای پانتومیم بدهد. همچنین یک نوع بازی دیگر هم در نظر گرفته شده که شما باید در پنج ثانیه، کلمه مورد نظر را حدس بزنید! این بازی را می توانید از لینک زیر برای گوشی اندرویدی خود دریافت کنید.

7. بازی دور (بازی دورهمی)

یکی دیگر از بازی های هیجان انگیز که می توانید در جمع های 4 الی 6 نفره بازی کنید، بازی ایرانی دور است. در این بازی بازیکنان دو به دو روبروی یکدیگر نشسته و سپس نوبت هر شخصی که باشد، باید عبارت گفته شده در این بازی را برای فرد روبرویی خود توصیف کند تا او بتواند حدس بزند. اگر هم نتواند حدس بزند، تیم های رقیب می توانند جریمه های مختلفی برای تیم بازنده در نظر بگیرند. در این بازی همچنین می توانید در حین انجام بازی، فیلم برداری کنید تا صحنه های جذابی که به وجود می آیند برای همواره در گوشی شما ذخیره شوند. این بازی جذاب را می توانید از لینک زیر برای گوشی اندرویدی خود دریافت کنید.

8. بازی منچرز (منچ آنلاین)

برای آخرین بازی، یک اپلیکیشن هیجان انگیز انتخاب نموده ایم که چهار نفری می توانید آن را بازی کنید. این بازی درواقع همان بازی منچ است که با آن آشنایی دارید. تفاوت اصلی اینجاست که این بار شما نمی توانید با مهارت های عجیب و غریب تان تاس بریزید و مدام 6 بیاورید، بلکه باید تاس انداختن را به خود بازی واگذار کنید! این بازی که گرافیک بسیار خوبی هم دارد را می توانید هم به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنید و یا به صورت آفلاین و دور همی، منچ بازی کنید. منچرز را هم می توانید برای اندروید و به وسیله لینک زیر دریافت کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 638

به "8 اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید