آخرین شرایط رنگ بندی شهرها اعلام شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام اینکه اکنون 31 شهر نارنجی و حدود 8 تا 9 شهر قرمز است، گفت شرایط کشور فعلاً خوب است اما مولفه مهم ویروس جهش یافته انگلیسی است که در 29 استان کشور در حال گردش است.

آخرین شرایط رنگ بندی شهرها اعلام شد

علیرضا رئیسی امروز در مراسم کرونا روایت که از سوی سازمان نظام پزشکی برگزار گردید، گفت: در تعطیلات عید سال گذشته و به دلیل بحران کرونا مردم رعایت کردند و سفر نرفتند. سال قبل از کرونا هم 25 استان کشور درگیر سیل بود و باز هم مردم سفر نرفتند. سال جاری سومین سالی است که توصیه می کنیم مردم سفر نروند. البته نباید فراموش کنیم که تاب آوری نظام سلامت هم پایین آمده است. پرستاران کادر بهداشت و درمان واقعاً خسته شده اند. ضروری است مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند. هرچند که به جز خوزستان می توان گفت که شرایط فعلی کشور پایدار است و به جز شرایط خوزستان، بقیه مراکز کشور شرایط خوب است.

رئیسی افرود: به جز 8- 9 شهر از خوزستان که شرایط قرمز دارند همچنین گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، دیگر شهر قرمزی در کشور نداریم و بابت آن خوشحالیم اما در عین حال نگرانی هایی نیز داریم. در مجموع 31 شهر نارنجی در کشور داریم و تنها مرکز استانی که نارنجی است، ارومیه است. اهواز در خوزستان قرمز است بنابراین سایرمراکز استانها زرد هستند و این به معنای آن است که مردم برای سفر همه جا می توانند بروند اما خواهش مان آن است که نروند و سفر ننمایند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید نمود: باز هم می گویم که شرایط کشور فعلاً خوب است اما مولفه مهم ویروس جهش یافته انگلیسی است که در 29 استان کشور در حال گردش است. این ویروس مهاجم تر است و مرگ و مرگ و میر بیشتری دارد که می تواند به شدت جامعه را درگیر کند. اکنون سوش غالب کرونا در کشور ویروس ووهان است چراکه کنترل شدیدی در کشور انجام شده است اما 62 درصد سوش غالب در خوزستان مربوط به ویروس جهش یافته انگلیسی است بنابراین درهم آمیختگی جمعیت در جریان سفرهای نوروزی می تواند شرایط را غیرقابل کنترل کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: ویروس جهش یافته انگلیسی به مراتب خطرناکتر از ویروس ووهان است همچنین ویروس جهش یافته برزیلی به مراتب خطرناک تر از نوع انگلیسی است. به همین دلیل 32 پرواز از 32 کشور به داخل کشور را ممنوع کردیم. پروازها از عراق را تعلیق کردیم چرا که کشور عراق درگیر سوش جهش یافته انگلیسی است و مرزهای غربی کشور رصد می شوند. وعده نموده بودیم که 25 اسفندماه لیست نهایی شهرها را اعلام کنیم. تا یک ساعت دیگر لیست نهایی رنگ بندی شهرها اعلام می گردد. خیلی از شهرهای ما رنگشان زرد است و به معنای آن است که مردم اگر بخواهند می توانند به آنها سفر نمایند و کسی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد اما از ابتدای شیوع کرونا بارها گفته ایم که ترددها باعث انتشار ویروس می گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: کشور ما پهناور است و قومیت های مختلف و ژن های مختلفی دارد. گردش ویروس در قومیت های مختلف می تواند باعث جهش گردد. براین اساس در خود کشور ما نیز می تواند جهش ویروس جدید صورت گیرد که می تواند خطرناک باشد.

رئیسی اضافه نمود: راه طولانی در پیش داریم. پیش بینی ما این است که میزان واکسیناسیون از تیرماه به بعد با حجم بیشتری از واکسن که به دستمان برسد، بالاتر خواهد رفت و تا آذر 1400 گروه هدف را واکسینه خواهیم کرد. برای جامعه پزشکی هم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا نیمه فروردین 350 هزار نفر واکسینه می شوند. این واکسن ها توزیع شده است و درخواست داریم که جامعه پزشکی در واکسیناسیون مشارکت نمایند و مطمئن باشید که سال آینده کرونا را از پا در خواهیم آورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1577

به "آخرین شرایط رنگ بندی شهرها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط رنگ بندی شهرها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید