آشنایی با سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، زمین صندلی بقایای سازه های بسیار قدیمی از دوره های باستانی است؛ سازه هایی که به نظر می رسند چیزی فراتر از توانایی های تکنولوژیکی دوران خود بوده و بخاطر اندازه بسیار عظیم، وزن بالا یا پیچیدگی بیش از اندازه، خارج از توانایی انسانها بشمار می فرایند. حتی، بعضی متخصصان ادعا می نمایند که سازندگان باستانی اهرام مصر Egyptian pyramids، خطوط نازکا Nasca lines (قسمتی از سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند) از یک نوع دستور کار فرازمینی یکسان پیروی می نموده اند و این مکان ها را از دسته مکان های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند، می دانند.

آشنایی با سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند
بیشتر بخوانیدحقایقی عجیب در خصوص اهرام مصر | اهرام عجیب مصر

در حقیقت، هیچگونه مدرک مطمئنی که حضور فرازمینی ها بر روی سیاره زمین را ثابت کند، وجود ندارد و دستیابی به شرحات فرواقعی برای بعضی از مهمترین سازه های باستانی ساخته شده به دست انسان، به معنی نادیده دریافت روشهای فوق العاده کار و مدیریت تمدن های ماقبل تاریخ برای ساخت عظیمترین و جادویی ترین سازه های روی زمین است. در نوشتار سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند، قصد داریم تا مهمترین مکان های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند را معرفی کنیم.

ساکسی هیومان Sacsayhuamán

ساکسی هیومان Sacsayhuamán از سنگ های بسیار عظیم که مانند تکه های یک پازل به دقت و ظرافت در کنار یکدیگر نهاده شده اند، تشکیل شده و بعضی می گویند یکی از سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند، هست. دیوارهای این قلعه هزار ساله از سنگ های عظیمی تشکیل شده اند که وزن هر کدام به 360 تن می رسد و این سنگ ها در مسافتی بیش از 32 کیلومتر تا ارتفاع 3700 متری حمل شده، توسط دستگاه فوق العاده پر قدرتی بالا برده شده و با دقتی مانند دقت دستگاه های لیزری در جای ایده آل خود نهاده شده اند. اینکه چگونه یک فرهنگ باستانی توانایی دستیابی به چنین شاهکار مهندسی را داشته، سوال بسیار عظیمی است که پاسخی برای آن یافت نمی گردد.

به نظر می رسد اینکاها در ساختن خانه و مجموعه های نظامی و قلعه ای مهارت بسیار زیادی داشته اند؛ اما، توانایی ساخت چنین سازه عظیم و سختی از آنها بعید است. ساکسی هیومان تنها نمونه چنین مهندسی ظریفی در این منطقه نیست؛ دیوارهای مشابهی در سرتاسر امپراطوری اینکاها دیده می شوند. اخیرا، باستان شناسان نشانه هایی از سیستم طناب و تخته که اینکاها احتمالا از آن برای حمل سنگ ها استفاده نموده را کشف نمودند؛ سیستمی که تنها بر روی قدرت و ذکاوت انسان های آن موقع تکیه دارد و نه روش های معماری فرازمینی ها. اما، می بایست این را هم در نظر داشت که ساخت چنین سازه خارق العاده ای با این روش، هزاران سال طول می کشد و بنابراین غیرممکن به نظر می رسد.

خطوط نازکا Nasca Lines

در یک صحرای خشک و مرتفع در 320 کیلومتری جنوب شرقی لیما، بیش از 800 خطوط بلند و مستقیم سفید رنگ و بیش از 300 شکل هندسی مختلف و 70 شکل انواع جانوران از جمله عنکبوت، میمون و مرغ مگس خوار کشیده شده اند. طولانی ترین خط از خطوط نازکا Nasca Lines برای کیلومترها در یک خط مستقیم کشیده شده و عظیمترین شکل های نقاشی شده نزدیک به 365 متر طول دارند. بهترین روش برای تماشا و تشخیص این خطوط و شکل ها، پرواز برفراز آنهاست. دانشمندان ادعا می نمایند نقاشی های این منطقه دو هزار سال یا بیشتر عمر دارند و بخاطر قدمت، اندازه، امکان مشاهده از بالا و طبیعت اسرارآمیزشان می توانند به عنوان بهترین نمونه های آثار فرازمینی ها بر روی سیاره زمین شناخته شوند.

بیشتر بخوانیددیدنی های شگفت انگیز لیما را از دست ندهید

به این دلیل که این سوال پیش می آید: چگونه یک فرهنگ باستانی قادر به خلق چنین شکل و طراحی هایی بر کف صحرا بوده است؛ آن هم بدون توانایی پرواز کردن؟! و چرا انسان های باستان دست به خلق چنین شاهکاری زده اند؟! باستان شناسان به نتیجه رسیده اند که خلق این شکل ها از طریق برداشتن سنگ ریزه هایی با پوشش اکسید آهن که سطح صحرای نازکا Nasca را پوشانده اند و نمایان شدن ماسه های سفید رنگ زیرین آنها، انجام گرفت. اما، درک اینکه چرا و به چه علت خطوط نازکا Nasca Lines شکل گرفته اند، کمی سخت تر است.

وقتی در اوایل قرن بیستم، این طرح ها و شکل ها مورد مطالعه اولیه قرار دریافتد، تصور می شد که آنها با صور فلکی هم تراز باشند. اما، تحقیقات اخیر نشان می دهند که خطوط نازکا Nasca Lines به مکان های مذهبی و آئینی مربوط به آب و زایش اشاره دارند. این شکل ها علاوه بر اینکه از آسمان قابل مشاهده هستند، از روی تپه های اطراف نیز دیده می شوند. اما در نهایت، بعضی نظریه پردازان با اشاره به اینکه مردم دوران باستان قادر به خلق چنین خطوطی با استفاده از ابزارهای ابتدایی نبوده اند، آنها را به موجودات فرازمینی نسبت می دهند.

اهرام مصر Egyptian Pyramids

در جیزه، اهرام مشهور مصر Egyptian Pyramids از میان صحرا سر بر آورده اند. این اهرام که بیش از 4500 سال پیش ساخته شده اند، آرامگاه هایی هستند که ملکه و فرعون های باستان در آنها دفن شده اند. هرم عظیم از میلیون ها سنگ عظیم تشکیل شده که وزن هر کدام از آنها به حداقل دو تن می رسد. حتی با وجود جرثقیل ها و سایر امکانات ساخت و ساز امروزی، ساخت یک هرم به عظیمی هرم فرعون خوفو Pharaoh Khufu یک چالش غیر ممکن به نظر می رسد. موقعیت اهرام مصر Egyptian Pyramids نیز با ستاره های صور فلکی کمربند شکارچی Orions belt در یک خط نهاده شد. نظریه پردازان فضایی نیز به این حقیقت اشاره می نمایند که این سه هرم از بسیاری از اهرام شرایط بهتری دارند و همین نکته می تواند ثابت کند که این سازه های عظیم، توسط فرازمینی ها یا به یاری آنها ساخته شدند.

استون هنج Stonehenge

استون هنج Stonehenge دایره عظیمی از سنگ های عظیم است که وزن بعضی از آنها به 50 تن می رسد و در نواحی روستایی منطقه سالیسبوری Salisbury واقع شده است. این سازه ماقبل تاریخ مربوط به دوران نوسنگی که گفته می گردد در حدود 5000 سال پیش ساخته شده است، باعث شد تا نویسنده سوییسی اریش فون دنیکن Erich von Däniken ادعا کند که آن را شبیه به مدلی از منظومه شمسی می بیند و همچنین، پایگاهی برای فرود آمدن فرازمینی ها. تنها این تئوری می توانست شرح دهنده این حقیقت باشد که چگونه این سنگ های عظیم از محل اصلی خود جابجا شده و به این منطقه آورده شده اند. امروزه، به نظر می رسد که این سنگ ها نیز با صور فلکی هم تراز هستند.

بیشتر بخوانیداستون هنج در انگلستان | آثاری از دوران نوسنگی در دشت سالیسبوری

تئوتیهواکان Teotihuacán

تئوتیهواکان Teotihuacán به معنی شهر خدایان یک شهر باستانی خارق العاده در مکزیک بوده که بخاطر معابد هرمی شکل و هم تراز بودن با صور فلکی و ستارگان شهرت دارد. این مجموعه که بیش از 2000 سال پیش ساخته شد، بخاطر قدمت، اندازه و پیچیدگی هایش، مجمعه ای کاملا فرا زمینی به نظر می رسد؛ اما اینطور که گفته می گردد توسط انسان های باستان ساخته شده است. دانشمندان تصور می نمایند که در طول قرن های متمادی، ترکیبی از فرهنگ ها از جمله فرهنگ مایایی، فرهنگ زاپوتک و فرهنگ میکستک این شهر را ساخته اند.

بیشتر بخوانید10 مکان هیجان انگیز در مکزیک برای گردشگران

به نظر می رسد که تئوتیهواکان Teotihuacán با نقش های دیواری، ابزار، سیستم حمل و نقل و مدارکی از فعالیت های کشاورزی، خیلی بیشتر از آنچه از زمان باستان انتظار می رود، از نظر تکنولوژیکی پیشرفته بوده است. همین حقیقت باعث شد تا متخصصان گمان داشته باشند که تئوتیهواکان Teotihuacán توسط فرازمینی ها یا به یاری آنها ساخته شده است. مشهورترین بنای این مجموعه، هرم عظیم خورشید Pyramid of the Sun هست. این بنا یکی از عظیمترین سازه های نیم کره غربی زمین بشمار می رود و در خیابان عظیم اصلی شهر با نام خیابان مرگ واقع شده است.

جزیره ایستر Easter Island

در جزیره ایستر Easter Island دسته ای از مجسمه های سنگی عظیم با نام موآیی موجود هستند که به نظر می رسد که یکی از مکان های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند، باشند. سوال اینجاست که بیش از هزار سال پیش، مردم این منطقه چگونه و با چه قدرتی این مجسمه ها را ساخته اند و این مجسمه ها چگونه از جزیره ایستر Easter Island سر در آورده اند؟! این مجسمه ها که تعداد آنها به حدود 900 عدد می رسد، از سنگ تراشیده شده و در اطراف آتشفشان های غیرفعال به طور پراکنده نهاده شده اند.

بیشتر بخوانیددیدنی های جزیره ایستر و عالمی از اسرار کشف نشده

بیش از 400 عدد از مجسمه ها هنوز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و بعضی دیگر که کامل شده اند در جایی نهاده شده اند تا جابجایی به محل مورد نظر انجام گیرد. دلایلی که برای ساخت مجسمه های موآیی مطرح می شوند، بسیار اسرار آمیز هستند. اما به احتمال زیاد، برای انجام آیین های مذهبی ساخته شده اند. همچنین، اینکه چه اتفاقی برای مردم راپا نویی افتاده، کاملا واضح نیست. اما نظریه مهمی وجود دارد که عنوان می نماید تمدن آنها توسط یک بلای محیطی خود ساخته نابود شد؛ بلایی که امکان پیشگیری از آن وجود داشته است.

بیشتر بخوانیدمجسمه های جزیره ایستر | عجیب ترین جزیره دنیا در کشور شیلی !

ماچو پیچو Machu Picchu

ماچو پیچو Machu Picchu یک شهر اینکایی با دیوارهای سنگی جلا داده شده است که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شد. ابهت و پیچیدگی های این مجموعه باعث شده که سوالاتی در خصوص توانایی انسان های باستان برای ساختن چنین سازه عظیم و پیچیده ای، آن هم در زمان باستان که هیچگونه تکنولوژی پیشرفته ای وجود نداشت، برای صاحب نظران پیش بیاید. بعضی از سنگ های ماچو پیچو Machu Picchu به عظیمی اتوبوس های امروزی هستند و اینکه انسان های باستان چگونه و با چه قدرتی توانسته اند سنگ های سنگین وزن بالایی سازه را در جای مناسبشان قرار دهند، باعث شگفتی متخصصان شده است. براساس نظرات بعضی از تاریخ شناسان، ساخت ماچو پیچو Machu Picchu ممکن است از طریق فرازمینی ها یا به یاری آنها اجرا شده باشد.

بیشتر بخوانیدشهر تاریخی ماچوپیچو، زیباترین جاذبه دنیاگردی پرو در گذر زمان

سازه سه سنگ بعلبک Trilithon of Baalbek

در شهر بعلبک Baalbek که در زمان رومی ها به نام هلیوپولیس Heliopolis (شهر خورشید) نامیده می شد، یکی از اسرارآمیزترین ویرانه های امپراطوری روم واقع شده است؛ یک معبد تاریخی دو هزار ساله که توسط سنگ های سه هزار تنی ساخته شد. براساس نظریه متخصصان و تاریخ شناسان، انواع تکنولوژی های پیشرفته مانند تکنولوژی ضد جاذبه زمین و حتی شناوری آکوستیک برای جابجایی این سنگ ها مورد استفاده نهاده شده اند؛ تکنولوژی هایی که وجود آنها در عهد باستان غیر محتمل به نظر می رسد. بنابراین، نتیجه گیری نموده اند که سازه سه سنگ بعلبک Trilithon of Baalbek توسط فرازمینی ها یا به یاری آنها ساخته شده است.

پوما پونکو Pumapunku

پوما پونکو Pumapunku یک ساختار سنگی به شکل مقبره و یکی از بخش های منطقه تیاهواناکو Tiwanaku است. تیاهواناکو Tiwanaku بخش مهمی از تمدن اینکاها بوده و وابسته به تمدن پیش از کشف آمریکا به دست اروپاییان است. این بنا دارای سنگ های عظیمی بوده که به طور دقیق و بی عیب و نقصی تراشیده شده اند. این سنگ ها طوری تراشیده و در کنار یکدیگر چیده شده اند که نمی توان یک تیغه چاقو را در میان آن ها قرار داد. نظریه پردازان فضانوردی ادعا می نمایند که بریدن این سنگ ها با دقت دستگاه های برش لیزری برای انسان های باستان غیر ممکن بوده است. بنابراین، اعتقاد دارند که فرازمینی ها قطعا در ساخت مجموعه خارق العاده پوما پونکو Pumapunku نقش داشته اند.

چهره روی مریخ The Face on Mars

بنظر می رسد انسان ها بالاخره در همین قرن قادر خواهند بود از چهره مشهوری که روی سیاره مریخ واقع شده است، بازدید نمایند. این چهره که توسط یک ماهواره در سال 1976 شناسایی شد، نزدیک به 4 کیلومتر طول دارد و در منطقه ای به نام سیدونیا Cydonia واقع شده است. در آن موقع، دانشمندان آن چهره را تنها بازی سایه ها تصور کردند اما، در طول دهه های بعدی، به دستمایه ای برای کسانی تبدیل شد که گمان می برند فرازمینی ها در مریخ سکونت یا رفت و آمد دارند و این سازه را در مریخ ساخته اند. در سال 2001، دانشمندان ناسا با استفاده از دوربین پیشرفته تر با رزولوشن فوق العاده بیشتر، نگاه دیگری به این چهره انداختند و دیگر چهره ای ندیدند. آنطور که به نظر می رسید، این چهره تنها یک نوع صخره کسل نماینده و قدیمی مریخی بوده که به احتمال زیاد توسط فرازمینی ها ساخته نشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1125

به "آشنایی با سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سازه های باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید