آمریکا پژوی فرانسه را فریب داد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان در حال حاضر آمریکا تمایل چندانی به حضور شرکت های اروپایی در بازار ایران ندارد گفت: درحوزه خودرو، شرکت های اروپایی و شرکت های شرقی همانند چین و کره نیز درخواست همکاری با ایران را دارند.

آمریکا پژوی فرانسه را فریب داد

غلامرضا شافعی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با بیان نفس حضور هیأت تجاری فرانسه در ایران نقش زیادی در بی تأثیر بودن تحریم های بین المللی علیه کشور ما داشته است گفت: روابط ایران و فرانسه طی چند سال اخیر با افت و خیزهای بسیاری همراه بوده است که سفر هیأت فرانسوی به ایران تا حدودی این مسائل را رفع و شرایط تسهیل تجارت میان دو کشور را فراهم می نماید.

وی با بیان این که هم اکنون آمریکا تمایل چندانی به حضور شرکت های اروپایی به بازار ایران را ندارد، افزود: آمریکا طی سال های گذشته با فریب شرکت پژو مانع حضور آنها در بازار ایران شد که این امر باعث شد پژو با اخراج 8 هزار از نیروی انسانی خود روبه رو گردد، این در حالی است که آمریکا از بازار خود هیچ سهمی را به شرکت پژو اختصاص نداد.

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در رابطه با مذاکرات نمایندگان شرکت های خودروسازی فرانسه با خودروسازان داخلی نیز گفت: در جلسه هفته گذشته خود با نمایندگان خودروساز فرانسوی به عملیات اجرایی دست پیدا نکردیم اما مقدمات همکاری ها با رویکرد جدید در مرحله نهایی قرار گرفته است.

شافعی با اعتقاد بر نباید به همین زودی توقع قراردادهای جدید میان دو طرف فرانسوی و ایرانی را داشته باشیم توضیح داد: از دو ماه گذشته جلسات متعدد فرانسوی ها و خودروسازان ایرانی با نگرش های جدید شروع شده است اما در مجموع در کوتاه مدت نمی توان توقع نتایج قابل توجهی را در تعاملات تجاری دو کشور داشت. البته باید متذکر شوم رفتار پژو با توجه به بی تعهدی های سال های اخیر باید براساس احترام متقابل باشد.

وی افزود: در بخش خودرو هم راستای اعلام آمادگی خودروسازان فرانسوی سایر شرکت های اروپایی و شرکت های شرقی همانند چین و کره نیز درخواست همکاری با کشور را دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 462

به "آمریکا پژوی فرانسه را فریب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پژوی فرانسه را فریب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید