آموش اپیلاسیون در خانه به صورت اصولی، با موم و خشاب

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اپیلاسیون چیست؟ اپیلاسیون یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش ها برای برطرف موهای زیاد بدن است. بسیاری از افرادی که در خانه اپیلاسیون می نمایند، اشتباهاتی مرتکب می شوند که باعث می گردد این فرایند دردناک تر گردد یا نتیجه مطلوب را به دنبال نداشته باشد. البته این اشتباهات به اپیلاسیون در خانه محدود نمی گردد. اشتباهات رایج اپیلاسیون حتی در سالن های زیبایی هم ممکن است اتفاق بیافتد.

آموش اپیلاسیون در خانه به صورت اصولی، با موم و خشاب

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبر خوب اینکه هر چقدر بیشتر موها را از ریشه بیرون بیاورید، موهای بعدی نازک تر و کم پشت تر می شوند. در نتیجه، اپیلاسیون در خانه با همه مسائل و دشواری هایی که دارد، روش خوبی برای از بین بردن موهای زیاد است. در ادامه به آنالیز جامعه اپیلاسیون راحت در منزل خواهیم پرداخت.

در این مطلب می خوانید:

آموزش اپیلاسیون در خانه

آموزش اپیلاسیون واژن در خانه

آموزش اپیلاسیون با خشاب در خانه

طرز تهیه موم خانگی برای اپیلاسیون در خانه

اشتباهات رایج اپیلاسیون در خانه

آموزش اپیلاسیون در خانه

برای یک اپیلاسیون حرفه ای موها باید حداقل 5 میلی متر طول داشته باشند؛ مخصوصا اگر شما به طور منظم از تیغ استفاده می کنید. موهایی که قبلا تراشیده شده اند، زبر هستند و ریشه عمیقی دارند بنابراین اگر طول مو 5 میلی متر نباشد، ممکن است آن قدر محکم باشد که نتوانید آن را با موم جدا کنید.

برای اپیلاسیون در خانه پوست تان را تمیز نکنید؛ چربی های پوست شما یک مانع طبیعی بین موم و پوست تان ایجاد می نمایند. اگر اندکی پیش دوش گرفته اید یا پوست تان را تمیز نموده اید، کمی پودر تالک روی نواحی مورد نظر بزنید. این پودر مانند یک مانع عمل خواهد نمود و ناراحتی را به حداقل می رساند. برای به حداقل رساندن احساس ناراحتی، می توانید نیم ساعت قبل از اپیلاسیون از ایبوپروفن بهره ببرید.

مومی که از بازار تهیه نموده اید را به صورت بنماری کمی داغ کنید؛ البته دقت داشته باشید که باید کمی سرد شوند تا به پوست آسیب نرسانند. در ابتدا بعد کمی سرد شدن موم در صورتی که هنوز به حالت مایع است کمی از آن را با چوب بستنی تمیز یا کارد نوک باریک بردارید و بعد از مطمعن شدن از معتدل بودن دمای مایع آن را به طور خیلی نازک روی پوست پخش کنید. سپس با پارچه کمی ضخیم یا کاغذ یا نوار های مخصوص اپیلاسیون که در بازار موجود هستند، روی مومی که بخش کردید بگذارید و خلاف جهت رویش مو با سرعت بکشید تا موها از ریشه دربیاید.

موم اپیلاسیون را از کجا بخریم؟

برای خرید موم اپیلاسیون شما می توانید به لوازم آرایشی-بهداشتی فروشی ها مراجعه کنید.

آموزش اپیلاسیون واژن در خانه

مراحل وکس ناحیه تناسلی در منزل بدون کثیف کاری را ما قبلا در مطلب نحوه صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی ؛ مراقبت ها و عوارض احتمالی شرح داده ایم که توصیه می کنیم حتما مطالعه گردد.

آموزش اپیلاسیون با خشاب در خانه

در بازار وسیله هایی برای اپیسلاسیون راحت در منزل طراحی شده که شامل یک محفظه گرم نماینده خشاب های حاوی موم هستند. برای از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از خشاب، به یک دستگاه موم گرم کن خشابی و موم خشابی با اسانس های مختلف احتیاج خواهید داشت. موم خشابی را در دستگاه قرار داده و آن را به برق متصل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا موم به خوبی شل و قابل استفاده گردد.

در مرحله بعد، چسب روی خشاب را بردارید و دستگاه را روی محل مورد نظر در جهت رشد موها بکشید تا موم به خوبی روی پوست قرار گیرد. سپس پدهای مخصوص اپیلاسیون یا پارچه های نخی تمیزی را که به صورت نوارهای باریک بریده اید را روی محل مورد نظر قرار داده و کمی فشار دهید. در یک حرکت قدرتی، پارچه را در جهت مخالف رشد موها بکشید. کاربرد موم خشابی به همین راحتی است. توجه داشته باشید که دمای مناسب جهت گرم کردن موم، 44 درجه است و دمای بالاتر از آن اثرگذاری مناسب نخواهد داشت. همچنین زمان استفاده از موم دقت کنید که کمی از دمای آن کاسته گردد تا پوست بدن را نسوزاند.

توصیه ما به شما این است که قبل از مصرف موم خشابی، حتما تست حساسیت را در قسمت کوچکی از بدن انجام دهید و تا 24 ساعت صبر کنید. اگر علائمی از حساسیت در خود مشاهده نکردید، به انجام این روش ادامه دهید. ممکن است بعد از مصرف موم اپیلاسیون خشابی، پوست شما قدری قرمز و ملتهب گردد که جای هیچ نگرانی نیست. این مشکل بعد از گذشت چند ساعت برطرف خواهد شد. می توانید جهت کاهش قرمزی و التهاب پوست، بعد از مصرف موم اپیلاسیون خشابی از محصولات خنک نماینده و سرم استفاده نمایید.

طرز تهیه موم خانگی برای اپیلاسیون در خانه

3 راه برای تهیه موم خانگی و خلاص شدن از دست مو های زائد وجود دارد :

1. موم اپیلاسیون عسل

نصف فنجان آبلیمو و 2 فنجان آب و 3 فنجان عسل را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش آید و بعد از آن به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را هم بزنید وقتی رنگ مخلوط تیره شد موم آماده است ضمناً می توانید برای تهیه این موم از عسل یا شکری که قابل خوردن نباشد و تاریخ مصرف گذشته نیز بهره ببرید .

2. موم اپیلاسیون عسل و شکر

دریک تابه یک فنجان شکر بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کمی رنگش عوض گردد و هنگامی که کاراملی شد نصف فنجان آب لیمو ترش و یک فنجان عسل بیفزایید این مخلوط را می توانید در یک شیشه نگهداری کنید و اگر مواد خیلی سفت شد مقدار کمی به اندازه یک قاشق سوپ خوری آب بیفزایید .

3. طرز تهیه موم خانگی شکر برطرف موهای زائد بدن

دو فنجان شکر را با یک چهارم آبلیمو و یک چهارم فنجان آب روی حرارت قرار دهید بعد از اینکه جوش آمد 30 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگش تیره گردد این موم بعد از سرد شدن سفت میگردد .

اشتباهات رایج اپیلاسیون در خانه

1. صبر نکردن به اندازه کافی بین دو اپیلاسیون

برای اینکه اپیلاسیون بعدی را انجام دهید موها باید یک چهارم تا نصف اینچ یعنی حدود 6 تا 12 میلی متر بلند شده باشند. اگر موها از این مقدار کوتاه تر باشند، به خوبی به وکس نمی چسبند. تکرار کردن اپیلاسیون برای از بین بردن همه موها، باعث می گردد که فرایند اپیلاسیون بیشتر طول بکشد و درناک تر گردد.

2. انداختن فاصله زیاد بین دو اپیلاسیون

علاوه بر کوتاه کردن فاصله دو اپیلاسیون، طولانی کردن بیش از اندازه آن نیز جزو اشتباهات رایج در اپیلاسیون است. اگر موها زیاد بلند شوند، موقع اپیلاسیون ممکن است شکسته شوند و از ریشه بیرون نیایند. اگر موها بالاتر از سطح پوست شکسته شوند، مجبورید اپیلاسیون را تکرار کنید در نتیجه باید درد بیشتری را متحمل شوید.

حتی اگر موها از روی سطح پوست جدا شوند، به سرعت دوباره بلند می شوند.

3. نوشیدن کافئین قبل از اپیلاسیون

از جمله اشنباهات رایج اپیلاسیون نوشیدن کافئین است. کافئین باعث می گردد که پوست شما نسبت به درد حساس تر گردد. بنابراین اگر دوست دارید اپیلاسیون بدون درد را تجربه کنید، قبل از انجام این کار، نوشیدنی های الکلی یا کافئین دار مصرف نکنید.

4. اپیلاسیون قبل از ایام قاعدگی

در روزهایی که نزدیک به عادت ماهانه است، بدن نسبت به درد بسیار حساس تر می گردد. در نتیجه موقع اپیلاسیون درد بسیار بیشتری را باید تحمل کنید. اطمینان حاصل کنید که اپیلاسیون حتما حداقل پنج روز تا عادت ماهانه فاصله داشته باشد. یا دو روز بعد از اتمام ایام قاعدگی، اپیلاسیون کنید.

5. اپیلاسیون بلافاصله بعد از حمام

اگر بلافاصله بعد از حمام اپیلاسیون کنید، پوست شما بیشتر نسبت به وکس واکنش نشان می دهد و ملتهب تر می گردد. همچنین، چربی طبیعی پوست، نوعی محافظ پوست در برابر التهابات است. بهتر است که بعد از حمام کردن، چند ساعت برای اپیلاسیون صبر کنید. آماده سازی پوست برای اپیلاسیون یکی از مراحل قبل از اپیلاسیون است که باید جدی بگیرید.

6. اپیلاسیون در جهت اشتباه

وکس باید در جهت رشد طبیعی موها روی پوست قرار بگیرد و در خلاف جهت موها، جدا گردد. عدم توجه به این نکته باعث می گردد که نتیجه دلخواه تان را از اپیلاسیون نگیرید یا مجبور شوید دوباره این کار را در یک نقطه تکرار کنید.

7. استفاده از یک دست

اگر در خانه اپیلاسیون می کنید، با یک دست، نوار وکس را جدا کنید و با دست دیگر پوست تان را بکشید. کشیده نگه داشتن پوست باعث می گردد که اپیلاسیون راحت تر و با درد کمتری انجام گردد. استفاده از فقط یک دست برای جدا کردن موم، یکی از اشتباهات رایج اپیلاسیون است که باید از آن اجتناب کنید.

8. آرام جدا کردن نوار وکس

اگر نوارهای وکس را به آرامی از پوست جدا کنید، هم درد بیشتری را تحمل می کنید هم اینکه همه موها کاملا از ریشه جدا نمی شوند. باید تا جایی که می توانید سریعا این کار را انجام دهید. ترفندهایی برای کاهش درد اپیلاسیون وجود دارد که این مورد، یکی از این ترفندها است.

9. مراقبت نکردن از ناحیه اپیلاسیون شده

ظرف مدت 24 ساعت بعد از اپیلاسیون باید نکاتی را برای مراقبت از پوست، مد نظر قرار دهید. مثلا نباید در این مدت با آب داغ حمام کنید. نباید لباس های خیلی تنگ بپوشید، نباید ناحیه اپیلاسیون شده را لایه برداری کنید و همچنین نباید شنا کنید. تنها کاری که باید نجام دهید این است که آن را تمیز نگه دارید تا پوست تان نفس بکشد. بعد از اینکه ناحیه ملتهب شده ترمیم شد می توانید لایه برداری را انجام دهید تا باعث ایجاد موهای زیرپوستی نگردد.

10. گرم نگه نداشتن وکس

بسیاری از کیت های اپیلاسیون خانگی که در بازار عرضه می شوند، وکس هایی دارند که به راحتی با مایکروویو قابل گرم کردن است. این کیت ها برای اپیلاسیون مناسب است و لازم نیست تا گرم نماینده وکس را به عنوان یک وسیله جداگانه تهیه کنید.

ولی استفاده از مایکروویو باعث می گردد که وکس به طور یکنواخت گرم نگردد. همچنین چون موم در معرض گرمای دائمی قرار ندارد زود سرد می گردد. برای اپیلاسیون نباید از موم سرد بهره ببرید چون هیچ تاثیری ندارد.

11. استفاده از مقدار زیادی وکس

شاید فکر کنید که بهتر است بخش زیادی از پوست را با مقدار زیادی وکس آغشته کنید و یک باره از شر همه موهای زاید خلاص شوید. ولی این کار اشتباه است. برای اپیلاسیون، لازم نیست مقدار زیادی وکس بهره ببرید. یک لایه نازک از آن فقط به اندازه ای که روی موها را بپوشاند، کافی است.

اگر مقدار زیادی وکس بهره ببرید، اپیلاسیون برایتان درناک تر می گردد و احتمال قرمزی پوست و حتی کبودی بعد از اپیلاسیون وجود دارد. علاوه بر این، احتمال شکسته شدن ساقه موها چه روی پوست چه زیر پوست وجود دارد. در واقع موها به جای اینکه از ریشه بیرون بیایند، از ساقه می شنمایند.

سخن آخر

بعد از انجام اپیلاسیون در منزل با روغن ها و لوسیون های مخصوص بعد از اپیلاسیون باقی مانده موم را از روی پوست پاک کنید. دوش با آب ولرم بگیرید و به هیچ عنوان بدن خود را با صابون نشویید. فقط با آب پوست راتمیز کنید. بعد از استحمام حتما از لوسیون و آبرسان بهره ببرید. بعد از اپیلاسیون در خانه، حتما لباس آزاد بپوشید.

امیدواریم از مطلب اپیلاسیون در خانه استفاده لازم را برده باشید؛ پیشنهاد می کنیم در این راستا، از مطالب روش انجام اپیلاسیون در بارداری + خطرات و عوارض جانبی و اپیلاسیون مردان با چه روش هایی قابل انجام است؟ نیز حما دیدن کنید.

نباید فراموش کنید که شما می توانید در پایین همین صفحه تجربیات خود را در رابطه با اپیلاسیون در خانه، با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1234

به "آموش اپیلاسیون در خانه به صورت اصولی، با موم و خشاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموش اپیلاسیون در خانه به صورت اصولی، با موم و خشاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید