طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به روش قنادی در کمتر از 1 ساعت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، کاپ کیک توت فرنگی یا کیک فنجانی توت فرنگی خصوصا در میان بچه ها یکی از پرطرفدارترین به شمار میرود. این کیک های یک نفره را می توان هم به صورت کاپ کیک میوه ای با میوه هایی مثل توت فرنگی و هم با آجیل و شکلات درست کرد. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به چند روش خامه ای و ساده و فوت و فن های خوشمزه شدن این کاپ کیک میوه ای به روش قنادی را به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به روش قنادی در کمتر از 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک توت فرنگی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
تخم مرغ3 عدد
شکر1 لیوان فرانسوی دسته دار
وانیل1/4 قاشق چای خوری
شیر ولرم1 لیوان فرانسوی دسته دار
روغن مایع پخت و پزنصف لیوان فرانسوی دسته دار
آرد سفید قنادی2 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
بیکینگ پودر2 قاشق مرباخوری
نمکنصف قاشق چای خوری
توت فرنگی تازه یا منجمدبه مقدار لازم
عسل1 یا 2 قاشق غذاخوری برای رومال کاپ کیک

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد و ترکیبات کاپ کیک توت فرنگی: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت کاپ کیک توت فرنگی در فر: 20 دقیقه

مقدار کالری موجود در هر 100 گرم کاپ کیک توت فرنگی ساده (بدون خامه، شکلات و کرم): حدود 146 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کاپ کیک میوه ای با توت فرنگی

اگر طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی را بلد باشید درست کردن هر کاپ کیک میوه ای دیگری برایتان آسان خواهد بود. یادتان باشد برای درست کردن انواع کیک و کاپ کیک، ضروری است مواد اولیه را حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از ترکیب کردن از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

مرحله اول: فر را گرم کنید

دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم نموده و دستگاه را روشن کنید تا فر کاملا گرم گردد.

مرحله دوم: توت فرنگی ها را آماده کنید

برای آماده کردن توت فرنگی ها، ابتدا ضروری است آن ها را به خوبی بشویید و کلاهک شان را جدا کنید. سپس، آن ها را به شیوه دلخواه برش بزنید و روی حوله کاغذی بچینید تا آب اضافی شان کاملا گرفته گردد. را بلد هستید؟ اگر توت فرنگی تازه ندارید از بهره ببرید. صبر کنید یخ توت فرنگی ها باز گردد و سپس آن ها را خرد کنید.

مرحله سوم: مواد خشک کاپ کیک را با هم ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی باید بیکینگ پودر، نمک و آرد را با یکدیگر ترکیب نموده و سه بار از الک رد کنید.

برای خرید بکینگ پودر، نمک و آرد سفید قنادی می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: تخم مرغ ها را آماده کنید

حالا تخم مرغ ها را در کاسه مناسبی بشکنید و سپس، وانیل و شکر را هم به آن ها اضافه کنید.

برای خرید تخم مرغ، وانیل و شکر می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: تخم مرغ ها را به خوبی هم بزنید

اکنون وقت آن است که با استفاده از همزن برقی و با دور تند ترکیب تخم مرغ، وانیل و شکر را به مقدار ای هم بزنید تا بافت کرم رنگ، حجیم و کشداری پیدا کند. برای اطمینان از مخلوط شدن کامل مواد با یکدیگر، در طول هم زدن چند بار همزن را خاموش نموده و ذرات چسبیده به دیواره کاسه را با لیسک جمع آوری کنید و داخل ظرف برگردانید. سپس، دوباره همزن را روشن کنید و مایه کیک را هم بزنید.

مرحله ششم: شیر و روغن را اضافه کنید

در این بخش از طرز تهیه کاپ کیک میوه ای با توت فرنگی باید شیر ولرم (نوک انگشت با شیر نسوزد و فقط گرم باشد) و روغن مایع را به تخم مرغ های پف نموده و حجیم شده اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و کم کم با استفاده از همزن برقی و با دور کند مایه را هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد گردد.

برای خرید روغن مایع پخت و پز می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هفتم: مواد خشک را به مایه کاپ کیک اضافه کنید

حالا باید مخلوط بکینگ پودر، نمک و آرد را در دو مرحله به مایه کاپ کیک اضافه کنید. با یاری لیسک و به صورت دورانی و آرام، این ترکیب را هم بزنید تا مایه یکدستی ایجاد گردد. توجه داشته باشید، هم زدن زیاد موجب خوابیدن پف تخم مرغ می گردد. بنابراین، اگر این ترکیب را برای مدت طولانی یا با سرعت هم بزنید کاپ کیک شما پفدار و باکیفیت نخواهد شد.

مرحله هشتم: کپسول های کاغذی را آماده کنید

حالا وقت آن است که کپسول های کاغذی را در قالب مخصوص درست کردن کاپ کیک قرار دهید و مایه آماده شده را در آن ها بریزید. برای این منظور، پیشنهاد می کنیم از یک ملاقه کوچک یا یک اسکوپ بستنی بهره ببرید. به این ترتیب، می توانید مقدار مواد ریخته شده در هر یک از کپسول ها را کنترل کنید. مراقب باشید، یک سوم حجم کپسول ها خالی بمانند. علتش هم این است که برای پف کردن کاپ کیک به این فضا احتیاج دارید.

مرحله نهم: توت فرنگی ها را بچینید

پس از آن که همه کپسول ها را پر کردید نوبت به چیدن توت فرنگی های خرد شده می رسد. بنابراین، توت فرنگی های برش خورده و آماده را بردارید و به نسبت مساوی روی خمیرها قرار دهید.

نکته: می توانید تکه های توت فرنگی را هم با مایه کاپ کیک در مرحله هفتم ترکیب کنید.

مرحله دهم: قالب کاپ کیک را داخل فر قرار دهید

حالا قالب را با دقت داخل فر که گرم شده قرار دهید و حدود 20 دقیقه منتظر بمانید تا کاپ کیک توت فرنگی کاملا پخته و آماده سرو گردد. توجه داشته باشید، قدرت و توان هر دستگاهی ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. بنابراین، ممکن است کاپ کیک های شما کمی زودتر یا دیرتر از زمان مشخص شده آماده شوند.

برای اطمینان از پختن کاپ کیک یا جلوگیری از سفت شدن آن، ضروری است پس از طلایی شدن یک بار درب فر را باز کنید. سپس، با استفاده از یک سیخ چوبی یا خلال دندان شرایط قسمت مرکزی آن را امتحان کنید؛ اگر خمیر به سیخ چوبی بچسبد معنی اش این است که کاپ کیک هنوز آماده نشده و باید چند دقیقه دیگر داخل فر بماند. اما اگر سیخ چوبی کاملا تمیز بیرون آمد باید فر را خاموش نموده و کاپ کیک ها را خارج کنید.

مرحله آخر: کاپ کیک توت فرنگی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی نوبت به سرو آن می رسد. برای این منظور، ضروری است منتظر بمانید تا همه کاپ کیک ها خنک شوند. سپس، بسته به ذائقه می توانید مقداری عسل را با کمی آب جوش ترکیب کنید و با استفاده از فرچه آشپزی روی شیرینی ها بمالید تا ظاهری درخشان تر و طعمی شیرین تر پیدا نمایند. سپس کاپ کیک توت فرنگی را سرو کنید؛ نوش جان!

برای خرید عسل می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به روش های دیگر

روش تهیه کاپ کیک توت فرنگی فانتزی

طرز تهیه انواع کاپ کیک توت فرنگی از جمله کاپ کیک فانتزی درست مانند دستور بالاست. با این تفاوت که بسته به ذائقه و سلیقه، می توانید سطح آن را با میوه تازه، خمیر فوندانت، یا شکلات مایع تزیین کنید.

روش تهیه کاپ کیک توت فرنگی با ماست

روش درست کردن کاپ کیک توت فرنگی با ماست درست مانند مراحل طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شیر است. تنها تفاوت اش این است که به جای شیر ولرم باید یک لیوان دسته دار فرانسوی ماست به موادتان اضافه کنید. سپس، باقی مراحل را عینا دنبال کنید.

برای خرید می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه کاپ کیک توت فرنگی کرم دار

روش درست کردن کاپ کیک توت فرنگی کرم دار عینا شبیه دستوری است که در بالا به آن اشاره کردیم. تنها فرق شان این است که باید کرم توت فرنگی را هم درست کنید و روی شیرینی ها بریزید. برای مطالعه به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

روش تهیه کاپ کیک توت فرنگی در سولاردام

برای پخت کاپ کیک توت فرنگی در سولاردام کافی است کلیه مراحل بالا را دنبال کنید. سپس، دستگاه را روی حالت کانوکشن و دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم و روشن کنید. صبر کنید تا مرحله پیش گرمایش دستگاه به خاتمه برسد.

در نهایت، سه پایه کوتاه دستگاه را در داخل آن قرار دهید و قالب حاوی کپسول های کاغذی و مایه کاپ کیک را روی آن بگذارید. درب سولاردام را ببندید و 20 دقیقه منتظر بمانید تا کاپ کیک های توت فرنگی خوشمزه تان آماده شوند.

نکات مهم در طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

  • در صورت تمایل می توانید مقداری شکلات چیپسی نسوز هم به مایه کاپ کیک توت فرنگی اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید مقداری رنگ خوراکی ژله ای هم به مایه کاپ کیک توت فرنگی اضافه کنید تا ظاهر آن مثل براونی توت فرنگی صورتی و چشمگیر گردد.
  • در صورت تمایل، در طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به جای روغن می توانید از کره ای بهره ببرید که به دمای اتاق رسیده است. برای خرید کره می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.
  • بسته به ذائقه، می توانید روی کاپ کیک ها را با پودر پسته، بادام یا گردو تزیین کنید. انواع مغز آجیل را از خریداری کنید؛ اینترنتی یا حضوری.
  • در صورت تمایل، به جای چیدن برش های توت فرنگی بر روی خمیر می توانید آن ها را در مایه کاپ کیک بریزید و با مایه ترکیب کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید سطح کاپ کیک را با استفاده از خامه فرم گرفته قنادی تزیین کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید سطح کاپ کیک را با استفاده از خمیر فوندانت تزیین کنید. برای آگاهی از جزییات بیش تر پیشنهاد می کنیم طرز تهیه فوندانت خانگی ساده و رنگی را مطالعه کنید.
  • بسته به ذائقه، می توانید یک قاشق چای خوری هل هم به ترکیب مایه کاپ کیک اضافه کنید. برای خرید هل می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.
  • اگر قالب کاپ کیک ندارید، می توانید مایه کاپ کیک را داخل کپسول های کاغذی بریزید و به تنهایی داخل فر قرار دهید. نگران نباشید! این کپسول ها عموما با استفاده از کاغذ ضخیم و مقاوم درست می شوند و ایستایی بالایی دارند.
  • اگر از فر برقی استفاده می کنید، ضروری است دما را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
  • دقت کنید، اگر فاصله مخلوط کردن مایه و زمان قرار دادن آن در فر زیاد باشد کاپ کیک ها خوب پف نمی نمایند. بنابراین، ضروری است توت فرنگی ها را از قبل برش بزنید و بعد از ریختن مایه داخل قالب بلافاصله روی کیک بچینید. سپس، هر چه سریع تر قالب را داخل فر قرار دهید.
  • به علت وجود میوه تازه در دستور پخت، کیک ها و کاپ کیک های میوه ای حداکثر باید ظرف دو روز خورده شوند. بنابراین، نمی توانید آن ها را چند روز نگهداری کنید؛ چون کیفیت شان را از دست می دهند.
  • در صورت تمایل، می توانید مقداری زست لیمو (قسمت سبز رنده شده پوست لیمو) را هم به مایه کاپ کیک توت فرنگی اضافه کنید.
  • اگر به توت فرنگی تازه یا منجمد دسترسی ندارید در مایه کاپ کیک توت فرنگی از توت فرنگی خشک شده بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن کاپ کیک توت فرنگی

چرا کاپ کیک توت فرنگی من به مقدار کافی پف نمی کند؟

یکی از دلایل پف نکردن کاپ کیک توت فرنگی این است که در هنگام هم زدن تخم مرغ و شکر باید مواد را با سرعت بالا و برای مدتی نسبتا طولانی هم بزنید. این در حالی است که سرعت، شدت و زمان هم زدن مواد در مراحل آخر باید کم گردد. بعلاوه کاپ کیک را بلافاصله بعد از ریختن در کپسول کاغذی در فر قرار دهید.

چرا کاپ کیک خشک می گردد؟

کاپ کیک به چند علت ساده خشک می گردد:

  • رعایت نکردن مقدار ها و استفاده بیش از حد از بیکینگ پودر و آرد؛
  • بالا بودن دمای فر یا مدت زمان پخت؛
  • هم زدن زیاد مایه کاپ کیک؛
  • کم بودن مقدار مایعات در دستور کاپ کیک؛
  • خارج کردن کاپ کیک داغ از قالب؛
  • کم بودن حجم مایه کاپ کیک نسبت به ابعاد کپسول کاغذی.

چرا کاپ کیک سفت می گردد؟

به دلایل زیر ممکن است کاپ کیک سفت گردد:

  • خوب هم نزدن مواد؛
  • سرد بودن مواد اولیه و نرساندن همه آن ها به دمای اتاق قبل از آغاز به کار؛
  • کم دقتی در ترکیب یکنواخت مواد خشک؛
  • پر کردن بیش از مقدار کپسول های کاغذی؛
  • بالا بودن دمای فر یا زیاد بودن مدت زمان پخت.

چرا پف کاپ کیک می خوابد؟

اصلی ترین دلایل خوابیدن پف کاپ کیک عبارت است از:

  • زیاد یا کم بودن دمای فر؛
  • رعایت نکردن ترتیب افزودن مواد به یکدیگر؛
  • سرد بودن شیر، تخم مرغ یا کره و نرسیدن آن ها به دمای اتاق؛
  • کم یا زیاد بودن مقدار بیکینگ پودر؛
  • کهنه یا نامرغوب بودن بیکینگ پودر؛
  • کم بودن زمان پخت.
منبع: افق کوروش
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2347

به "طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به روش قنادی در کمتر از 1 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی به روش قنادی در کمتر از 1 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید