از هتل های لوکس تا اقامتگاه های خانگی در چین

به گزارش مجله زیبایی زندگی، انواع اقامتگاه در چین

در دنیا هیچ کشوری سریع تر از چین سرگرم ساخت هتل نیست. در طی دو دهه گذشته، این کشور شاهد ساخت و سازهای زیادی در این زمینه بوده و اکنون بیشتر نام های بین المللی معروف در چین شعبه و نمایندگی دارند. همه اینها برای مسافرین مستقل خبرهای بسیار خوبی است، بدین معنا که گزینه های بیشتری برای انتخاب مکان در اختیار دارند و با اندکی جستجو، می توانند از فرصت اقامت در یک هتل بسیار نو پنج ستاره با قیمت های افتتاحیه بسیار پایین برخوردار شوند. دو شهر بزرگ چین، یعنی پکن مرکز و شانگهای مرکز تجاری، تقریباً هر ماه شاهد افتتاح یک هتل نو هستند و نه فقط بازدیدکنندگان خارجی، بلکه افراد و مقامات اجرایی محلی نیز همزمان با افزایش استطاعت مالی، می توانند از این امکانات برخوردار شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این اقامتگاه ها بدانید.

از هتل های لوکس تا اقامتگاه های خانگی در چین

اما همیشه این طور نبوده است. برای مثال، تا 20 سال پیش، چین تعداد بسیار اندکی هتل داشت که مطابق با استانداردهای جهانی بودند. هتل ها و مهمانسراهای محلی نیز به خاطر داشتن اتاق های مرطوب با دکورهای یکنواخت و سرویس نامناسب، معروف بودند. برخی از بازدیدکنندگان از چین با عبارت مِی یو به معنای نداریم آشنا بودند و طوری این عبارت ادا می شد که انگار گفته می شد: همین است که هست. با اینکه اکنون بسکمک از هتل های بزرگ خدمات بسیار بهتری ارائه می کنند، اما رویکرد کنش گرانه معمول در دیگر بخش های آسیا به ویژه ژاپن، تایلند و سنگاپور، باید به بخشی از روح مهمان نوازی چینی تبدیل شوند. با اینکه آموزش گسترده به بهبود این شرایط کمک می کند؛ اما بازدیدکنندگان هنوز هم باید انتظار مسائل ارتباطی را داشته باشند: سطح زبان انگلیسی چینی ها با اینکه اغلب از نظر ساختاری مناسب است، اما در خصوص اصطلاحات محاوره ای چندان جالب نیست.

بهترین هتل های پکن

یکی از پیشتازان تغییر و تحول در حوزه میهمان داری، گروه هتل های Shangri-La در هنگ کنگ است که نخستین هتل خود را بیش از بیست سال پیش در پکن تأسیس کرد. گروه China World Hotel نیز اکنون با قدرت به کار خود ادامه می دهد و الگویی برای مدل تجاری هتلداری در چین می باشد. این مجموعه در یک بازار بزرگ در پکن واقع است و دوست داران خاص خودش را دارد. گروه اصلی China World به سه مجموعه Shangri-La که در همان حوالی قرار داشتند، افزوده شده است؛ یعنی Traders Hotel، Kerry Centre و China World Summit Wing. در این ناحیه از پکن (یعنی منطقه Central Business District)، گزینه ای Park Hyatt هم وجود دارد که به تازگی افتتاح شده و در رسانه ها با تعریف و تمجیدهایی همراه بوده است. در اندک فاصله ای از این ناحیه، در جایی با نام Sanlitun که در آن زندگی شبانه جریان دارد، خانه ای با نام Opposite House وجود دارد که از طریق کنگو کوما (Kengo Kuma) طراحی شده و معروفیت آن به خاطر رویکرد طراحی مینیمالیست آن می باشد که هنوز هم در چین با ستون های قرمز و بزرگ خود، به عنوان یک کار بدیع شناخته می گردد.

برای کسانی که در پی تجربه ای محلی با هزینه پایین هستند، در قسمت سنتی این شهر با نام hutongs (به معنی کوچه و پس کوچه ها) و در نزدیکی برج های طبل و زنگ (Drum and Bell)، گزینه ای بهتر از هتل ارکیده (Orchid Hotel) وجود ندارد. اگرچه این بخش دارای رستوران های محلی فراوان و فروشگاه های سخت افزارفروشی است، اما بسیار تمیز و دیدنی است و مملو است از ویژگی های فناوری های تک و مثلاً تلویزیون های اپل زیادی به چشم می خورند. یک تراس هم دارد که برای نوشیدن چای مناسب است.

در فاصله 90 دقیقه ای از این ناحیه، بخش Mutianyu از دیوار بزرگ چین واقع است. این بخش دارای یک اقامت گاه حاشیه ای جالب با نام Brickyard است که از طریق شخص تبعیدی جیم اسپیر و همسر وی لیانگ تانگ بنا شده است. آنها چندین خانه روستایی و محلی را به شکل مکان های لوکس در آوردند و بعداً هم یک هتل نیز به آنها افزودند که در اصل در کارخانه آجرپزی واقع بود. برخی از اتاق های این هتل حتی به دیوار چین نیز دید دارند.

مکان دیگری که مجاور به دیوار چین است، Commune نام دارد که مجموعه ای است متنوع از ساختمان ها که هریک معماری جداگانه و خاص خود را دارند. همچنین، در فاصله ای نه چندان دور، مجتمع Yanqi Lake دیده می گردد که از طریق گروه Kempinski اداره می گردد و باراک اوباما و ولادیمیر پوتین در آن میهمان بوده اند. این اقامت گاه باابهت، دارای گزینه های مختلفی برای اسکان است که در امتداد ساختمان بزرگ دیده می شوند و مجموعه ای از هتل های دیگر نیز در آن وجود دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2103

به "از هتل های لوکس تا اقامتگاه های خانگی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هتل های لوکس تا اقامتگاه های خانگی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید