امضای تفاهم نامه ای برای فراوری عسل با پایه دارویی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سازمان غذا و دارو و دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی، تفاهم نامه ای برای اجرای طرح های مشترک فناورانه و فراوری محصولات بر پایه عسل طبیعی امضا کردند.

امضای تفاهم نامه ای برای فراوری عسل با پایه دارویی

جلسه امضای تفاهم نامه بین سازمان غذا و دارو و دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی با حضور یکی از مدیران سازمان غذا و دارو و دکتر داریوش مینایی؛ رییس دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی، برگزار گردید.

مجیدطالبی، مسئول آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی ضمن اعلام این خبر اضافه نمود: عسل دارای کاربرد های صنعتی و پزشکی بسیار زیادی است و اخیراً صنایع داروسازی سعی دارند دارو را بر پایه عسل طبیعی تهیه نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تقلبات گسترده ای در فراوری این ماده وجود دارد، می توان با تحقیقات گسترده در این حوزه، از یک طرف خدمات زیادی به بیماران و مراکز درمانی کشور ارائه داد و از سوی دیگر می توان به مردم یاری کرد که عسل طبیعی و دارویی را بتوانند شناسایی و تهیه نمایند.

مسئول آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: یافتن عسل های طبیعی با خواص دارویی بالا، در افزایش صادرات کشور و حضور در بازار های دارویی و تجاری دنیا نقش بسیار مهمی دارد. یکی از اقدامات مهم در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه، همکاری و اجرای طرح های مشترک فناورانه و فراوری محصولات بر پایه عسل دارویی و بعلاوه مطلع سازی عموم مردم در خصوص ویژگی های یک عسل طبیعی با خواص درمانی زیاد است.

به گفته وی؛ برای امضای این تفاهم نامه از خرداد ماه امسال جلسات مشترکی با سازمان غذا و دارو برگزار گردیده است.

دکتر طالبی اضافه نمود: پیش از امضای این تفاهم نامه، حدود سه سال در این دانشکده بر روی عسل های فراوری شده به وسیله زنبورداران سراسر کشور، تحقیقات وسیع صورت گرفته است.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2201

به "امضای تفاهم نامه ای برای فراوری عسل با پایه دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه ای برای فراوری عسل با پایه دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید