اوراق صکوک اجاره لوکوموتیو و واگن منتشر می گردد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، شاپور محمدی در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تأمین سرمایه بخش ریلی گفت: تسریع در امور، وظیفه سازمان بورس است و ما باید از اجرای مقررات مراقبت کنیم ولی موظفیم که به پیشنهادات تشکیل اوراق جدید سریعاً پاسخ بدهیم که در بخش ریلی این اتفاق رخ می دهد.

اوراق صکوک اجاره لوکوموتیو و واگن منتشر می گردد

وی با تأکید بر اینکه باید برای دارندگان اوراق، امنیت ایجاد گردد، اضافه نمود: مجوزهای بازار سرمایه در خصوص رتبه بندی اوراق صادر شده که با ضمانتنامه بانکی صفر منتشر می گردد ولی رتبه هر ورقه، مشخص نماینده میزان ریسک آن خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه نمود: در یک سال اخیر رتبه بندی اوراق در بورس صورت گرفته و این سازمان به عضویت آیسکو درآمده است که نشان می دهد سرمایه گذاران بین المللی می توانند در بازار سرمایه ایران سرمایه گذاری نموده و مطمئن باشند استانداردهای این بازار با بازارهای بین المللی مطابقت دارد.

محمدی با تأکید بر اینکه خریداران اوراق می توانند سهام نیز خریداری نمایند، گفت: دست سازمان بورس در نرخ ها کمی بسته است و ممکن است نرخ هایی پیشنهاد گردد که برای سرمایه گذاران جذاب نباشد.

وی با بیان اینکه اوراق بدهی قابل تبدیل به سهام نیز در بازار سرمایه عرضه می گردد، اضافه نمود: بیمه مرکزی و سازمان بورس در حال کار کردن روی انتشار اوراق بیمه اتکایی هستند که بازدهی آن از اوراق عادی، بیشتر و جذاب تر است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: زمانی که بورس در کنار بیمه باشد، از مزیت کاربردی بیمه ای برای جذابیت اوراق استفاده می گردد.

به گفته محمدی، تفاهمنامه ای بین شرکت راه آهن و سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده که به توسعه حمل و نقل ریلی یاری می نماید.

این مقام مسئول در سازمان بورس توضیح داد: بازار سرمایه ایران آماده تأمین سرمایه برای بخش حمل و نقل ریلی است.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل، اولین صکوک اجاره یکی از شرکت های هواپیمایی و همچنین صکوک اجاره هواپیما، منتشر شده و خرید و فروش می گردد. این اتفاق می تواند برای اجاره لوکوموتیو و واگن نیز رخ بدهد. همچنین امکان انتشار اوراق منفعت برای بخش ریلی و آزادراهی وجود دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری که ظرفیت بزرگی برای همه بخش های اقتصادی خواهد بود، گفت: از سال 90 تا 95، میزان اوراق ریلی منتشره در بازار سرمایه 92 میلیارد تومان بود که در سال 96 به 135 میلیارد تومان رسید و در سال 97 تاکنون 160 میلیارد تومان موافقت اصولی برای انتشار اوراق ریلی اخذ شده است. به طور کلی 400 تا 500 میلیارد تومان اوراق برای توسعه بخش ریلی، منتشر و تأمین سرمایه شده که رقم کوچکی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 95

به "اوراق صکوک اجاره لوکوموتیو و واگن منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوراق صکوک اجاره لوکوموتیو و واگن منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید