بازگشایی استخرها پس از 4 ماه لطف زیادی است، امکان برنامه ریزی شناگران برای آینده وجود ندارد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ملی پوش شنا گفت: اگر نتوانند فضایی حاصل کنند که ما شناگران منظم و مرتب تمرین کنیم، مسلماً برای آینده نمی توان برنامه ای را مشخص کرد.

بازگشایی استخرها پس از 4 ماه لطف زیادی است، امکان برنامه ریزی شناگران برای آینده وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، تمرینات تیم ملی شنا پس از مدت ها وقفه به خاطر شیوع ویروس کرونا از روز گذشته در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی آغاز شده است. ملی پوشان شنا که مدت زیادی از تمرینات در آب دور بودند و ناچار بودند به تمرینات استقامتی و هوازی بپردازند، بار دیگر تمرینات خود را در آب آغاز کرده اند ولی معین نیست این تمرینات تا چه زمانی ادامه داشته باشد و ممکن است در آینده ای نه چندان دور بار دیگر شاهد تعطیلی تمرینات شناگران در آب به دلیل نابود نشدن ویروس کرونا باشیم.

بنیامین قره حسنلو در مورد آغاز تمرینات تیم ملی شنا در استخر قهرمانی آزادی به خبرنگار ورزشی خبرنگاران اظهار کرد: بالاخره بعد از چهار ماه به ما لطف زیادی کردند و اجازه تمرین کردن در آب دادند. وقتی که به صورت تلفنی به من و دیگر شناگران اطلاع دادند که با توجه به منفی شدن تست کرونای همگی شما ملی پوشان، اجازه تمرین در استخر آزادی را داریم، واقعاً از این همه لطف مشعوف شدیم.

وی افزود: با توجه به اینکه چندین سال است عضو تیم ملی شنا هستیم، انتظار داشتیم فدراسیون یا یکی از هیئت های شنای استانی بتوانند استخری را پاک سازی و ضدعفونی کنند تا بتوانیم تمرینات خود را بدون وقفه ادامه دهیم. دلیلی وجود نداشت که نزدیک به چهار ماه اجازه تمرین در آب نداشته باشیم و مسلماً این موضوع باعث می شود تا از رقبایمان عقب بیفتیم. در واقع برای آنکه فاصله ایجاد شده را جبران کنیم، ناچار هستیم چندین برابر حریفان به خود فشار بیاوریم تا بتوانیم فاصله زمانی ایجاد شده را از بین ببریم.

ملی پوش شنا در مورد تمریناتی که در این مدت انجام داده، بیان کرد: ما بیشتر حول تمرینات استقامتی و هوازی کار کردیم. تمرینات شکم زیاد انجام دادیم و به میزان زیادی تمرین شنا کردیم. ضمن اینکه چند روزی در سالن بدنسازی ضدعفونی شده به تمرین پرداختم. مسلماً باید فضای بهتری برای ما ایجاد می شد اما شرایط حاصل نبود و نتوانستیم به خوبی تمرین داشته باشیم.

وی درباره اینکه رکوردها را چگونه می توان جبران کرد، گفت: با توجه به اینکه تمرینات استقامتی را برگزار کردیم، در رشته های سرعتی مانند شنا با چند هفته تمرین متوالی می توانیم سریع به رکوردهای قبلی خود برگردیم ولی نباید این نکته را فراموش کنیم که شناگران باید از لحاظ فکری در آرامش باشند. در حال حاضر دائماً نگران این موضوع هستیم که دوباره استخرها بسته شوند و نتوانیم درون آب تمرین داشته باشیم. موضوعی که خنده دار است و نباید امکانات برای ملی پوشان یک رشته ورزشی تا این اندازه کم باشد.

قره حسنلو با اشاره به این موضوع که نمی توان برنامه ریزی مناسبی در شرایط فعلی برای رسیدن به پیک تمرینی معین کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا متوقف نشده، این احتمال وجود دارد که ستاد مقابله با کرونا در ورزش بار دیگر اعلام کند که استخرها باید بسته شوند. با این شرایط معلوم نیست که فردا بتوانیم در استخر تمرین کنیم و در حقیقت ما در لحظه زندگی می کنیم و امکان برنامه ریزی برای آینده وجود ندارد. اگر نتوانند فضایی حاصل کنند که منظم و مرتب تمرین کنیم، مسلماً برای آینده نمی توان برنامه ای را معین کرد و ما هم در حال حاضر به حضور در هیچ مسابقه ای فکر نمی کنیم تا زمانی که شرایط مساعد شود.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1131

به "بازگشایی استخرها پس از 4 ماه لطف زیادی است، امکان برنامه ریزی شناگران برای آینده وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی استخرها پس از 4 ماه لطف زیادی است، امکان برنامه ریزی شناگران برای آینده وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید