بازگشت رونق به اقتصاد دنیا طولانی و سخت خواهد بود

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: رئیس جمهور چین در حاشیه نشست اپک در اندونزی تاکید نمود برای دستیابی به رونق کامل و رشد مالی پایدار در دنیا مسیری طولانی و سخت در پیش است.

بازگشت رونق به اقتصاد دنیا طولانی و سخت خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز دوشنبه در حاشیه اجلاس رهبران اپک(اجلاس همکاری اقتصای آسیا-پاسیفیک) در جزیره بالی اندونزی گفت، رشد اقتصادی 7 درصدی برای چین منطقی و قابل انتظار است و این کشور می تواند به این رشد اقتصادی دست یابد.

بر اساس این گزارش وی توضیح داد، اقتصادهای بزرگ دنیا هنوز از حل و فصل مسائل ساختاری خود فاصله زیادی دارند و حل و فصل مسائل اقتصادی و اقتصادی این کشورها برای تقویت همکاری های کلان اقتصادی کاملا لازم و لازم است.وی در ادامه اضافه کرد، برای دستیابی به رونق کامل و رشد اقتصادی پایدار در دنیا مسیری طولانی و پر پیچ و خم در پیش است.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است که موتور محرک مهمی برای اقتصاد دنیای به شمار می رود. چین بزرگترین شریک تجاری بسیاری از 21 کشور عضو اپک مثل آمریکا، روسیه و ژاپن به شمار می رود.

اپک بیش از 55 درصد رشد واقعی فراوری ناخالص داخلی دنیا را در اختیار دارد. رئیس جمهور چین ضمن رد نگرانی های مربوط به کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور، گفت، رشد اقتصادی 7 درصدی برای دستیابی به هدف چین در زمینه 2 برابر کردن درآمد سرانه تا سال 2020 کافی خواهد بود. من کاملا نسبت به آینده اقتصاد چین اطمینان دارم.

رشد اقتصادی چین در شش ماه نخست 2013 میلادی به 6، 7 درصد رسیده است، این رقم کمتر از رشد اقتصادی 3، 9 درصدی این کشور در سال 2011 و رشد اقتصادی 7، 7 درصدی در سال 2012 میلادی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 296

به "بازگشت رونق به اقتصاد دنیا طولانی و سخت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت رونق به اقتصاد دنیا طولانی و سخت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید