بدون کتاب ماندن 200 هزار دانش آموز

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: مسئله ای در چاپ و توزیع کتاب ها نداریم، اما به علت نقص در سامانه سیدا اطلاعات تعدادی از دانش آموزان به سامانه فروش کتاب های درسی منتقل نشده است و این دانش آموزان بدون کتاب مانده اند.

بدون کتاب ماندن 200 هزار دانش آموز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حسن ملکی اضافه کرد: سامانه خرید اینترنتی کتاب های درسی باز شده است و این دانش آموزان می توانند برای خرید کتاب اقدام نمایند.

وی گفت: دانش آموزان با خرید کتاب های درسی می توانند از نسخه متنی آن در سامانه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی استفاده و بعلاوه کتاب های درسی را به صورت تک جلدی خریداری و به وسیله پست دریافت نمایند.

آقای ملکی اضافه کرد: نظارت بر سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش آموزی) برعهده اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش است و به آن ها اعلام کردیم که این مشکل را هر چه زودتر رفع نمایند.

وی ادامه داد: به دانش آموزانی که خرید اینترنتی کتاب را انجام داده، اما بدون کتاب مانده اند حق می دهیم و پیگیر هستیم که هر چه زودتر کتاب های درسی را به دست آنان برسانند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این سوال که اگر خرید کتاب درسی با کد ملی هر دانش آموز انجام می گردد پس کتاب های موجود در بازار آزاد از کجا تأمین می گردد؟ گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم، اما مطمئن هستیم که این کتاب ها از چاپخانه های ما به بازار آزاد نرفته اند.

آقای ملکی اضافه کرد: به غیر از دو چاپخانه افست و چاپ و نشر هیچ چاپخانه دیگری کتاب درسی چاپ نمی نماید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی به جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی نیز اشاره نمود و اضافه کرد: با اجرای این جشنواره تعدادی از تصاویر ارسالی انتخاب شده اند و بنابراین تصویر جلد تعدادی از کتاب های دوره دبستان از سال آینده تغییر می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1938

به "بدون کتاب ماندن 200 هزار دانش آموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون کتاب ماندن 200 هزار دانش آموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید