تفاوت ماست یونانی، استرالیایی و ایسلندی در چیست؟ (تور استرالیا)

به گزارش مجله زیبایی زندگی، حتما شده که در راهروهای مراکز خرید قدم بزنید و انواع ماست را ببینید. معمولا همه ما ماست های داخلی را می شناسیم و بر اساس نیازمان می توانیم نوع کم چرب یا پرچرب، خامه ای، لاکتیویا، پروبیوتیک، کفیر، یا ماست های طعم دار با بادمجان یا با سبزیجات، اسفناج، یا خیار را انتخاب کنیم. اما در خصوص ماست هایی که پسوند خارجی دارند چطور؟

تفاوت ماست یونانی، استرالیایی و ایسلندی در چیست؟ (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در اینجا به سه نوع ماست یونانی، ایسلندی، و استرالیایی می پردازیم. با اینکه آنها در ظاهر شبیه هم هستند ولی در باطن متفاوتند. در اینجا بعضی اطلاعات مربوط به آنها را برای شما آورده ایم.

یونانی

این ماست احتمالا آغازگر روندی است که باعث شد ماست های سنگین و خامه ای در جهان معروف شوند. اولین بار در دهه 90 میلادی به بازار آمد و بلافاصله فراورینمایندگان مختلفی به عرضه آن پرداختند. ماست یونانی ماستی است که آبکش شده تا مایعات آن گرفته شود. به خاطر این فرآیند، اندازه پروتئین آن دو برابر ماست های معمولی است. هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه می شود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کم چرب نیز فراوری می شوند. ماست یونانی ترش ترین و تندترین در بین سه ماستی است که اینجا معرفی می کنیم، برای همین استفاده از آن به عنوان طعم دهنده و در صبحانه همراه با میوه و گرانولا توصیه می شود.

ایسلندی

این ماست به روشی مشابه با ماست یونانی تهیه می شود اما فرآیند آبکشی آن حتی بیشتر ادامه می یابد تا ماستی داشته باشیم که واقعا به قاشق می چسبد و سرشار از پروتئین است. معمولا ماست ایسلندی با شیر بدون چربی ساخته می شود، اما بعضی شرکت های غذایی به آن شیر کامل یا خامه هم اضافه می نمایند تا غنی تر شود. در مجموع، ترشی ماست ایسلندی کمتر از ماست یونانی است.

استرالیایی

برخلاف دو ماست اول، ماست استرالیایی آبکشی نمی شود و از این نظر شبیه ماست های معمولی است. اما با این حال غنی تر و خامه ای تر از ماست های سنتی است، که علت آن به روش فراوری متفاوت برندهای مختلف بر می شود. مثلا بعضی فراورینمایندگان از شیر کامل برای فراوری آن استفاده می نمایند و بعضی دیگر از شیر بدون چربی. اما در کل رسیدن به این بافت خامه ای زمان بیشتری می طلبد. حتی بعضی فراورینمایندگان به آن عسل اضافه می نمایند که باعث شده ماست استرالیایی به داشتن طعمی شیرین معروف شود، اما نوع معمولی آن هم وجو دارد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2172

به "تفاوت ماست یونانی، استرالیایی و ایسلندی در چیست؟ (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ماست یونانی، استرالیایی و ایسلندی در چیست؟ (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید