کوشش برای تامین برق اصفهان در فصل زمستان

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: با وجود اینکه میزان مصرف برق در زمستان بسیار کمتر از تابستان است اما کوشش بر این است تا میزان گاز مورد احتیاج برای فراوری برق نیروگاه ها تامین شده و برق به صورت کامل در اختیار مشترکان قرار گیرد.

کوشش برای تامین برق اصفهان در فصل زمستان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، سید محمدرضا نوحی سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: جلسات متعددی در مورد تأمین برق استان در فصل زمستان برگزار شده و کوشش بر این است تا اندازه گاز مورد احتیاج برای فراوری برق نیروگاه ها تأمین گردد. مصرف برق در زمستان بسیار کمتر از تابستان است.

وی اضافه کرد: برای مثال بیشترین مقدار مصرف برق کشور تاریخ 28 مهرماه در ساعت 13:38 دقیقه و به مقدار 41 هزار و 652 مگاوات ثبت شده درحالی که این عدد در تابستان به مقادیر بیش از 53 هزار مگاوات نیز می رسید.

سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: با این حال اگر احیاناً مسئله ای در زمینه تأمین برق در فصل زمستان وجود داشته باشد، کوشش می کنیم تا با مدیریت مصرف این مشکل رفع گردد.

نوحی درباره مقدار فراوری و مصرف فعلی برق در منطقه اصفهان نیز گفت: آمارهای فراوری و مصرف در روز چهارشنبه 28 مهرماه، به علت فعالیت کامل ادارات و...، آمار مصرف برق به مراتب از آمار مصرف در روزهای گذشته قابل استنادتر است.

وی اضافه کرد: بر این اساس اندازه فراوری کل برق در منطقه اصفهان در این روز بدون هیچ گونه محدودیت مصرف و در ساعت 17:30 (پیک بار روز) 3954 مگاوات و مصرف کل منطقه نیز 5005 مگاوات ثبت شده است. از آنجا که مقدار فراوری و مصرف در منطقه اصفهان برابر نبوده، اندازه 1051 مگاوات هم از شبکه سراسری وارد شبکه استان اصفهان شده است. پیک بار شب هم در ساعت 19:02 به ثبت رسیده که مقدار کل فراوری در این زمان برابر با 3539 مگاوات و مصرف کل مصرف نیز برابر با 4270 مگاوات بوده و بنابراین اندازه 731 مگاوات از شبکه سراسری وارد اصفهان شده است.

سخنگوی صنعت برق اصفهان درباره ظرفیت اسمی نیروگاه های مستقر در منطقه اصفهان نیز گفت: ظرفیت نیروگاه اصفهان 830 مگاوات، شهید منتظری 1568 مگاوات، ذوب آهن 249 مگاوات، فولاد مبارکه 310 مگاوات، سد زاینده روز 54 مگاوات، هسا 60 مگاوات، نیروگاه آبی کوهرنگ 39 مگاوات، نیروگاه جنوب اصفهان 954 مگاوات، نیروگاه کویرزدایی 120 مگاوات، کاشان 484 مگاوات، کارون4 1000 مگاوات و نیروگاه زواره 484 مگاوات است. مقادیر اعلام شده توان اسمی فراوری نیروگاه ها است اما فراوری عملی از ظرفیت فراوری اسمی کمتر است.

نوحی توضیح داد: با توجه به محدودیت ها مثل کمبود منابع آبی که برای نیروگاه ها وجود دارد، مقدار فراوری برق در منطقه اصفهان کاهش می یابد. نیروگاه کارون4 یا نیروگاه اصفهان جزو این دسته از نیروگاه ها هستند که مقدار فراوری برق در آن ها به وجود منابع مکفی آب بستگی دارد.

وی درباره مصرف سوخت مازوت در نیروگاه های استان نیز اظهار کرد: اگرچه نیروگاه شهید منتظری و اصفهان پیش تر علاوه بر سوخت گاز طبیعی از مازوت نیز برای فراوری برق استفاده می کردند اما تقریباً بیش از 3 سال پیش و با دستور دادستان وقت مشعل مازوت سوز آن ها پلمپ شده و تا به امروز نیز بازگشایی نشده است. بر این اساس هیچ گونه مصرف سوخت مازوت را در اصفهان نداریم و نخواهیم داشت.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1904

به "کوشش برای تامین برق اصفهان در فصل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تامین برق اصفهان در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید