فراوری رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست از قارچ

به گزارش مجله زیبایی زندگی، گروهی از محققان موسسه بیوانرژی وابسته به وزارت انرژی آمریکا پیروز به فراوری نوعی رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست با استفاده از رنگدانه های آبی به دست آمده از نوعی قارچ شده اند.

فراوری رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست از قارچ

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از تک اکسپلوریست، رنگدانه های یادشده توسط نوعی میکروب فراوری می گردد که کاملاً بی ضرر و سالم هستند و استفاده از آنها به جای رنگ های مصنوعی موجود در بازار به کاهش آسیب های وارد شده به محیط زیست یاری شایانی می نماید.

رنگدانه های به دست آمده بدین شیوه از کیفیت و قابلیت های رنگ مصنوعی برخوردارند و از آنها می توان برای فراوری رنگ های مختلف استفاده کرد. این اولین بار است که از گیاهی مانند قارچ برای فراوری رنگهای پایدار و متنوع و سازگار با محیط زیست استفاده می گردد.

این فرایند هزینه زیادی نداشته و موجب فراوری سموم آلوده نماینده محیط زیست نیز نمی گردد. از سوی دیگر این کار چندان وقت گیر هم نیست. ولی تجاری سازی فرایند یادشده هنوز مستلزم صرف وقت است.

رنگدانه های شناسایی شده در قارچ ها برای فراوری رنگ حاوی آنزیمی موسوم به NRPS هستند که میکروب ها و قارچ ها از آنها برای نگهداری و حمل بعضی مولفه های حیاتی استفاده می نمایند. NRPS از قابلیت تبدیل دو نوع آمینواسید به رنگدانه های آبی برخوردار است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 226

به "فراوری رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست از قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری رنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست از قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید