تلفیق شیوه های سنتی و الکترونیکی در ارسال کارت پستال نوروزی

محمدحسن ترابی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه متاسفانه امروزه، استفاده از کارت پستال به طور چشمگیری نزد جامعه ایرانی به ویژه نسل جدید کاهش یافته است، گفت: با وجود اینکه جذابیت کارت پستال و خاطره آن در حافظه تاریخی تک تک ایرانیان وجود دارد ولی به علت مشغله های زندگی کنونی و تعدد ارتباطات، بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است.

تلفیق شیوه های سنتی و الکترونیکی در ارسال کارت پستال نوروزی

وی اضافه کرد: در واقع یکی از علل مهجور ماندن این قاصدان کاغذی که جاذبه های طبیعی، افتخارات ملی، فرهنگ و سنن بومی و وقایع تاریخی را به نمایش می گذارد، ورود فناوری های نوین ارتباطی است که موجب کاهش و فراموشی فرهنگ مکاتبه و نامه نگاری و ارسال کارت پستال شده است.

مدیرکل روابط عمومی پست با اشاره به ماموریت پیغام رسانی پست و نقش موثر آن در گسترش ارتباطات، مطرح کرد: شرکت پست با بکارگیری خلاقیت، خدمتی نوین را برای حفظ و احیای سنت ارسال کارت پستال و ترغیب مردم به استفاده از این آثار مصور جذاب در مراودات خود طراحی و راه اندازی نموده است.

وی اعلام کرد: کارت پستال شرکت پست با تلفیق شیوه های سنتی و الکترونیکی، طوری طراحی شده که هم جوابگوی نیازهای جامعه امروز که فناوری بخش مهمی از زندگی آنها شده است، باشد و هم از بعد عاطفی و احساسی، تاثیر بیشتری بر گیرنده کارت پستال بگذارد.

ترابی درخصوص چگونگی بهره مندی از این سرویس نوین و فرایندهای آن گفت: همه افراد، سازمان ها و شرکت ها از اقصی نقاط جهان می توانند با مراجعه به سامانه www.ecard.post.ir به مناسبت نوروز و دیگر مناسبت ها و ایام خاص، از میان صدها عنوان کارت پستال های متنوع در این سامانه، کارت دلخواه خود را انتخاب، پیغام موردنظر را درج و نشانی گیرنده را ثبت نمایند. پس از آن سفارش های ثبت شده از سوی واحدهای پستی آنالیز و کارت پستال الکترونیکی انتخاب شده به صورت کاغذی براساس سفارش کاربر آماده سازی می گردد. در نهایت شرکت پست با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع کشور آن را به دست گیرنده می رساند.

وی گفت: این سرویس دارای امکانات دیگری نظیر بارگذاری تصاویر شخصی برای چاپ به عنوان تصویر کارت، درخواست توزیع در زمان دلخواه، ارسال انبوه، پرداخت هزینه به صورت برخط، ارسال به صورت ثبتی و امکان رهگیری تا رسیدن به مقصد به وسیله پرتال شرکت پست و ارسال به سراسر کشور است.

ترابی تاکید نمود: سرویس ثبت سفارش آنلاین کارت پستال، نسبت به دیگر شیوه های مشابه بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه است چراکه هزینه سرویس ثبت سفارش آنلاین در مقایسه با هزینه رجوع به بازار، خرید کارت پستال و همچنین ارسال به گیرنده بسیار کم تر خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت پست با اشاره به کارنمودهای جانبی این سرویس گفت: علاوه بر ارسال کارت پستال، انجام تبلیغات مستقیم و همچنین ارسال دعوت نامه های همایش ها، سمینارها، نمایشگاه ها، مراسم و برنامه های فرهنگی، اجتماعی و حتی شخصی با هزینه ای پایین به وسیله این سامانه امکان پذیر است.

وی ارائه این سرویس را مشابه سرویس بعضی کشورهای توسعه یافته نظیر اسپانیا، اتریش، آمریکا، پرتغال، دانمارک، سوییس و کانادا دانست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: بروزرسانی: 30 آبان 1398 شناسه مطلب: 458

به "تلفیق شیوه های سنتی و الکترونیکی در ارسال کارت پستال نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق شیوه های سنتی و الکترونیکی در ارسال کارت پستال نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید