پالائو؛ برترین مقصد طبیعت گردی جهان

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اکوتوریسم یا طبیعت گردی یکی از انواع گردشگری است که در آن گردشگران برای بازدید از مقاصد طبیعی بکر جهان، سفر می نمایند. پالائو به خاطر طبیعت زیبا و منحصربه فردی که دارد، یکی از برترین مقاصد طبیعت گردی در جهان است. با خبرنگاران همراه باشید تا با این کشور بیشتر آشنا شویم.

پالائو؛ برترین مقصد طبیعت گردی جهان

پالائو که به طور رسمی جمهوری پالائو نام دارد، یک کشور جزیره ای است که در غرب اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور در واقع مجموعه ای از حدود 250 جزیره است. پالائو در 3200 کیلومتری جنوب توکیو واقع شده و از نظر جغرافیایی بخشی از جزایر میکرونزی به شمار می آید. مرکز پالائو شهر نگرولمود در استان ملکئوک است.

پالائو مرزهای دریایی با اندونزی، فیلیپین و ایالات فدرال میکرونزی دارد. این کشور در حدود 3000 سال پیش محل سکونت مهاجرانی از فیلیپین بود. این جزایر را اولین بار اروپایی ها در قرن سانزدهم کشف کردند.

آب و هوا

پالائو در تمام روزهای سال، آب و هوای استوایی دارد و میانگین دمای هوای در آن، 28 درجه سانتی گراد است. احتمال بارش باران در تمام روزهای سال وجود دارد. میانگین بارش، 3800 میلی متر است. بین ماه های جولای تا اکتبر، احتمال بارش باران بیشتر است.

چطور به پالائو سفر کنیم؟

ویزا

شهروندان آمریکا، جزایر مارشال، میکرونزی و ساموآی آمریکا برای ورود به پالائو و اقامت تا یک سال، احتیاج به ویزا ندارند. شهروندان سایر کشورها می توانند ویزای 30 روزه توریستی هنگام ورود دریافت نمایند. شهروندان بنگلادش و میانمار باید قبل از ورود برای گرفتن ویزا اقدام نمایند. بیشتر گردشگران به وسیله هواپیما و از گوآم، کره جنوبی، ژاپن، تایوان یا فیلیپین خود را به پالائو می رسانند.

تورهای طبیعت گردی در پالائو

این منطقه بیشتر به خاطر داشتن محیط و امکانات مناسب برای غواصی، معروفیت یافته است. از دیگر مجذوب کنندهیت های طبیعی این منطقه می توان این موارد را نام برد: گستره وسیعی از صخره های مرجانی، جنگل های مرتفع، زندگی دریایی متنوع و گسترده، جنگل های متعدد، پوشش گیاهی منحصربه فرد، تعداد زیادی از انواع گونه های دریایی در معرض خطر انقراض.

صخره های مرجانی این جزیره بسیار چشمگیر و زیبا است تا جایی که سبب شده پالائو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان، شناخته گردد. این صخره ها میزبان انواع ماهیان در معرض خطر انقراض هستند. به علت همین ویژگی های زیست محیطی، پالائو یکی از مقاصد گردشگری محبوب هم برای علاقه مندان به طبیعت و هم دانشمندان و محققان علوم زیستی است.

پالائو بیش از هر چیز به خاطر غواصی معروفیت دارد. یکی از برترین و مشهورترین منطقه ها جهان برای غواصی در این منطقه Blue Corner است که از بیشتر اقامتگاه های پالائو با قایق فقط یک ساعت فاصله دارد.

از دیگر منطقه ها غواصی می توان German Channel، Ulong Channel و Blue Holes را نام برد. در این منطقه ها شما می توانید بارها و بارها غواصی کنید و هربار یک تجربه تازه و متفاوت داشته باشید.

یکی دیگر از شگفتی های طبیعت در پالائو، دریاچه عروس دریایی است. این دریاچه میزبان هزاران عروس دریایی است. تورهای متعددی برای غواصی در این دریاچه وجود دارند. غواصی اسکوبا در این دریاچه مجاز نیست و البته احتیاجی هم به آن نیست. علاوه بر هزینه تور، برای ورود به این دریاچه هم باید مبلغی در حدود 100 دلار بپردازید که این ورودی، 10 روز اعتبار دارد.

پارک لانگ آیلند (Long Island) هم یکی دیگر از منطقه ها محبوب برای غواصی است. این مکان درست در جنوب دو پلی قرار گرفته است که کورور (Koror) و مالاکال (Malakal) را پیوند می دهد.

خلیج نیکو (Nikko Bay) برترین مکان برای قایق سواری است.

این منطقه علاوه بر ساحل و امکانات غواصی، جاذبه های دیگری هم دارد. مرکز خرید، گالری آثار هنری، موزه و آکواریوم.

موزه ملی بیلائو (Belau) در سال 1955 ساخته شده و قدیمی ترین موزه در میکرونزی است.

جنگل های دامنه کوه Ngerchelchuus، بزرگ ترین جنگل های پالائو هستند که میزبان درختان متنوع و منحصربه فرد و گونه هایی از پرندگان در معرض خطر انقراض هستند.

بیش از 200 جزیره کوچک و بزرگ سنگ آهکی در این منطقه از دل آب سر بر آورده اند که بیشتر آنها ظاهری شبیه به قارچ دارند و با پوشش گیاهی سرسبز استوایی پوشیده شده اند و چشم انداز شگفت انگیز و منحصربه فردی ایجاد نموده اند.

قایق سواری در اطراف این جزیره ها یکی از فعالیت های تفریحی و ورزشی بسیار محبوب در سفر به پالائو است. برای تماشای طبیعت چشم گیر این منطقه، هیچ وسیله ای بهتر از قایق نیست. تورهای متعدد با راهنما و بدون راهنما در این منطقه برای یاری به گردشگران، در نظر گرفته شده است.

آبشار Tabecheding با 6 متر ارتفاع در یک محیط طبیعی مجذوب کننده و زیبا قرار گرفته که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید.

آبشار تاکی (Taki) بزرگ ترین آبشار پالائو است که 30 متر ارتفاع و 37 متر عرض دارد.

اگر می خواهید درباره میراث فرهنگی این کشور اطلاعات بیشتری به دست آورید از مرکز فرهنگی Ngarachamayong تماشا کنید. این مرکز با هدف حفظ سنت های محلی و نمایش آن به گردشگران ساخته شده است.

برای اینکه با محیط زیست و گونه های دریایی پالائو بهتر و از نزدیک آشنا شوید، از آکواریوم پالائو تماشا کنید. در نمایشگاه های موضوعی این آکواریوم می توانید گونه های منحصربه فرد و زیبایی از انواع مرجان، ماهی های در معرض خطر انقراض، عروس های دریایی، صدف های غول پیکر و حتی تمساح ها را ببینید. این آکواریوم، بخشی از مرکز بین المللی صخره های مرجانی پالائو است.

شاید آن چیزی که باعث معروفیت و محبوبیت پالائو شد، این است که فصل دهم مجموعه تلویزیونی محبوب Survivor در این منطقه فیلمبرداری شده است. پس از نمایش این برنامه، پالائو شناخته شد و به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شد.

حضور گردشگران در یک منطقه، به تدریج سبب تغییر در اقلیم و آسیب زدن به طبیعت آن مقصد می گردد. بکر بودن این جزایر تا قبل از ورود گردشگران، سبب حفظ تنوع زیستی این منطقه بود. با حضور گردشگران، مشکلاتی برای فرهنگ محلی، دولت و محیط زیست پالائو، پدید آمده است.

از این رو، انجمن حفاظت از پالائو تشکیل شده است. هدف این گروه، تمرکز بر حفظ این منطقه به جای شهری سازی بی رویه است. بنابراین تمام گردشگرانی که به این منطقه سفر می نمایند باید تمام جوانب احتیاط را رعایت نمایند و به قوانین گردشگری مسئولانه احترام بگذارند. به عنوان مثال، در حدود 740 کیلومتر از صخره های مرجانی اطراف پالائو، منطقه ماهیگیری ممنوع است تا از گونه های در خطر ماهیان این منطقه، حفاظت گردد.

منبع: کجارو / wikitravel.org / independenttraveler.com / frugalmonkey.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1985

به "پالائو؛ برترین مقصد طبیعت گردی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالائو؛ برترین مقصد طبیعت گردی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید