خبرنگاران شروع طرح پاییزه کتاب با مشارکت 835 کتابفروشی در کشور

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران-خبرنگاران- طرح پاییزه کتاب 99 از امروز (شنبه، 24 آبان) همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرد.

خبرنگاران شروع طرح پاییزه کتاب با مشارکت 835 کتابفروشی در کشور

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح پاییزه کتاب 99 با شعار دانایی؛ مانایی از امروز شنبه (24 آبان ماه) کار خود را در 835 کتابفروشی عضو طرح در 31 استان کشور شروع نموده است و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در این طرح، 642 کتابفروشی از مراکز استان ها و 193 کتابفروشی از سایر شهرستان ها برای حضور در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه به وسیله کتابفروشی ها اعلام آمادگی کردند. همچنین در این دوره، 105 کتابفروشی برای نخستین بار به طرح پاییزه کتاب 99پیوستند.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابفروشی های عضو طرح، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را تا سقف 200 هزار تومان با یارانه 20درصدی خریداری نمایند.

در این دوره، استان های تهران با 132 کتابفروشی، اصفهان با 86 کتابفروشی، خراسان رضوی با 84 کتابفروشی و قم با 71 کتابفروشی بیشترین مشارکت را در طرح پاییزه کتاب99 داشتند.

اسامی، تعیینات و آدرس کتابفروشی های عضو طرح پاییزه کتاب 99 در این نشانی قابل مشاهده است. در این دوره از طرح، به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان خرید تلفنی و غیر حضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب فروشی ها فراهم شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394 برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را شروع کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت نمایند.

در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. پاییزه کتاب 99، پانزدهمین دوره از طرح های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1355

به "خبرنگاران شروع طرح پاییزه کتاب با مشارکت 835 کتابفروشی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع طرح پاییزه کتاب با مشارکت 835 کتابفروشی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید