خبرنگاران بستری های کرونا در کاشان 65 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، کاشان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار بستری های ناشی از ویروس کرونا در دهه دوم بهمن سال جاری به نسبت دهه نخست این ماه 65 درصد افزایش یافته و بسیار خطرناک است.

خبرنگاران بستری های کرونا در کاشان 65 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، سیدعلیرضا مروجی چهارشنبه شب در حاشیه واکسیناسیون بیماری کووید 19 در منطقه کاشان به خبرنگاران افزود: شمار مراجعه نمایندگان سرپایی به مرکزهای درمانی نیز در دهه دوم بهمن به نسبت دهه نخست 35 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده آغاز خیز خزنده بیماری کووید 19 در منطقه کاشان است که اگر اقدام جدی انجام نگردد، اسفند سخت تری نسبت به سال 98 پیش رو خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد نخستین دریافت نمایندگان واکسن اسپوتنیک پنج روسی نیز شرح داد: به هر فرد در 2 نوبت و هر بار نیم سی سی تزریق می گردد.

به گفته وی، در نوبت نخست حاوی وکتور آدنو ویروس انسانی 26 و نوع دوم حاوی آدنو ویروس انسانی نوع پنج است و تزریق نوبت دوم 21 روز پس از نوبت اول انجام می گردد.

وی افزود: محموله نخست شامل 100 دز برای 50 نفر از کادر درمان در بخش مراقبت های ویژه با اولویت مبتلا نبودن به بیماری کووید 19 در گذشته انجام می گردد و به تدریج با دریافت بیشتر واکسن برای همه اقدام خواهد شد.

مروجی تاکید نمود: واکسن به هیچ وجه جایگزین روش های پیشگیری نخواهد شد و دست کم تا یک سال آینده تمامی شیوه نامه های بهداشتی باید رعایت گردد.

به گفته وی، اگرچه ایمن سازی واکسن بسیار بالاست اما این موضوع هرگز رافع و مانع رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی نمی گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خطر محتمل انجام این واکسیناسیون، عادی انگاری و ساده انگاری است که به هیچ وجه نباید تلقی گردد که با ورود واکسیناسیون همه چیز حل شده و می توان ماسک را کنار گذاشت و شیوه نامه ها به فراموشی سپرده گردد.

وی زمان بعدی تحویل واکسن بیماری کووید 19 را هفته آینده گفت و گفت: این واکسن برای مبتلایان کنونی این بیماری توصیه نمی گردد.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان واقع شده است.

اکنون شرایط کرونایی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1532

به "خبرنگاران بستری های کرونا در کاشان 65 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری های کرونا در کاشان 65 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید