نگاهی به گروه مجازی همیاری چین و ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، گروهی از داوطلبان چینی و ایرانی برای همدلی و کمک با مردم ایران، در فضای مجازی گرد هم آمدند و تیم همکمک چین و ایران را برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا تشکیل دادند.

نگاهی به گروه مجازی همیاری چین و ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، از اواسط ماه فوریه، یک گروه از داوطلبان چینی و ایرانی برای همدلی و کمک با مردم ایران، در فضای مجازی گرد هم آمدند و تیم همکمک چین و ایران را برای پیشگیری و مهار کروناویروس تشکیل دادند. آنان تجربیات و طرح های چین برای مقابله با کروناویرس را به سرعت از زبان چینی به فارسی ترجمه کردند و در اختیار مردم ایران گذاشتند و از این طریق یک پل اطلاعاتی از دانستنی های مربوط به مقابله مشترک با کروناویروس و کمک به یکدیگر برقرار کردند.

مرضیه بهرادفر (با نام چینی ما جیه) یکی از ایرانی های مسوول این گروه است.

او ماه سپتامبر سال گذشته برای تحصیل به چین آمد و در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات دانشکده آموزش دانشگاه جن جئو مشغول تحصیل شد. او زبان چینی را در دانشگاه آموخته و به خوبی به این زبان صحبت می کند. به این ترتیب، هنگامی که خانم چن بین بین به عنوان بنیان گذار گروه همکمک چین و ایران از او برای شرکت در این گروه دعوت کرد، او فوراً قبول کرد و اکنون مسئول بخش ترجمه گروه است. حدود نیمی از اعضای گروه ایرانی و نیمی دیگر چینی هستند و چند دوست افغانستانی نیز با آنان همکاری می کنند.

روزهای آخر ماه ژانویه، هنگامی که او به دوستان چینی خود سال نو را تبریک می گفت از آنان می خواست که به خوبی مواظب خود باشند و ویدیوهای مربوط به مقابله با کروناویروس را برای آنان می فرستاد. شاید فکر کنیم که او می دانسته که این ویروس همه گیر خواهد شد

با شیوع ویروس کرونا در ایران اکنون تعداد مبتلایان در این کشور به بیش از ده هزار نفر رسیده است. مرضیه با وجود آنکه در چین حضور دارد نگران شرایط اعضای خانواده، دوستان و مردم کشورش است. او مطالب و ویدیوهایی را که به فارسی ترجمه کرده، برای دوستان و اعضای خانواده خود می فرستد تا به آنان در مقابله با کروناویروس کمک کند.

او می گوید: آرزو می کنم جهان هرچه زودتر بر کروناویروس غلبه کند و این بیماری هر چه زودتر نابود شود. می دانم که شیوع این بیماری یک فاجعه جهانی است اما از طرف دیگر باعث افزایش دوستی مردم سراسر جهان از جمله مردم ایران و چین شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 898

به "نگاهی به گروه مجازی همیاری چین و ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به گروه مجازی همیاری چین و ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید