برطرف موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به کجا رسید؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که برطرف موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به کجا رسید؟

برطرف موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به کجا رسید؟

دکتر صاحب محمدیان منصور، مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه اظهار کرد: در دومین جلسه هیأت راهبردی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که 16 فروردین امسال در استانداری همدان برگزار گردید، وظایف دستگاه های مربوطه مانند میراث فرهنگی، شهرداری و دستگاه های خدمات رسان معین و به آنها ابلاغ شد. در این جلسه مقرر شد هر یک از آنها ظرف یک ماه تا 45 روز پس از آن تاریخ نسبت به برطرف موانع حیطه کاری خود اقدام نمایند.

وی درباره توضیح وظایف میراث فرهنگی در رابطه با برطرف موانع ثبت جهانی اعلام کرد: در توضیح مصوبات میراث فرهنگی آمده که این دستگاه نسبت به تخریب غرفه های صنایع دستی نامتناجس در محوطه ورودی هگمتانه اقدام کند که سعی می گردد تا 16 اردیبهشت انجام گیرد.

محمدیان منصور ادامه داد: طرح تهیه مبلمان شهری در محوطه هگمتانه یکی دیگر از تعهدات میراث فرهنگی است که طرح آن تهیه شده و فاز اول اجرایی آن طی هفته جاری شروع می گردد و فازهای بعدی نیز به تناوب انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: طرح بازسازی حدود 10 کاروانسرا و چهار بنای مهم مانند کنیسه یهودیان، کاورانسراهای جلدی، یداللهی، حسین خانی، یهودیان، شریف الملک، یعقوب کمک و ورودی حاج صفرخان صورت گرفته و در روزهای آینده برای انتخاب پیمانکار روی سامانه می رود.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه افزود: عملیات اجرای حفاظت از ترانشه های کاوش های پیشین تپه هگمتانه باید انجام گردد که در دستور کار قرار گرفته و در روزهای پیش رو انجام می گردد.

محمدیان منصور با اشاره به اینکه وظایف شهرداری همدان و ادارات خدمت رسان مانند برق، مخابرات و گاز معین و به آنها ابلاغ شده، عنوان نمود: این دستگاه ها موظف هستند تا 16 اردیبهشت موانع را برطرف نمایند.

وی با بیان اینکه قراردادی برای ساخت استند معرفی محدوده ثبت جهانی منعقد شده، گفت: این کار به معرفی ظرفیت های گردشگری همدان در این محدوده می پردازد و به دو زبان فارسی و انگلیسی انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2275

به "برطرف موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید