زیباترین وانت کلاسیک دنیا در حراج خودروهای کلاسیک؛ آشنایی با وانت مینی مدل 1972

به گزارش مجله زیبایی زندگی، حراجی RM در شهر الکارت ایندیانا در ماه می سال جاری چندین خودرو جذاب را به فروش خواهد گذاشت. بین آن ها یک سوبارو 360 پلیس هم وجود دارد که در کنارش وانت آستین مینی محصول 1972 هم دیده می گردد. وانت مینی در سال 1961 رونمایی و روی پلتفرم ون مینی ساخته شد. این وانت با فضای بار روباز و درب عقب، نمادی از یک کوپه کاربردی با طول 3.4 متر و وزن تقریبی 680 کیلوگرم است. تعداد 58 هزار دستگاه وانت مینی طی سال های 1961 تا 1983 فراوری شدند.

زیباترین وانت کلاسیک دنیا در حراج خودروهای کلاسیک؛ آشنایی با وانت مینی مدل 1972

این نمونه خاص در اوایل دهه 70 ساخته شده و از موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر با دو کاربراتور بهره می برد. این موتور که در کنار یک گیربکس چهارسرعته دستی قرار گرفته توان 69 اسب بخار و گشتاور 104 نیوتون متر فراوری می نماید. شاید این ارقام جذاب به نظر نرسند اما تجربه رانندگی با آن قطعا جذاب است.

نکته قابل توجه اینکه این مدل وانت مینی کلاسیک کاملا سالم است و حتی امکاناتی دارد که نسخه فراوری کارخانه از آن ها بهره نمی برد. مثلا کف فضای بار با چوب زیبایی پوشیده شده و در آن یک تایر پیرلی یدکی نگهداری می گردد. کابین با رنگ قرمز تزئین شده و دارای جایگاه های چرمی و فرمان مانتنی است. البته ضبط کلاریون و اسپیکرهای بلاپانکت زیاد جذاب نیستند، اما به راحتی می توان آن ها را جدا کرد تا ظاهر کلاسیک این وانت مینی حفظ گردد.

هنوز قیمتی برای این وانت مینی مشخص نشده، اما فروشنده گفته میخواهد آن را به هر قیمتی بفروشد. لازم به ذکر است که وانت ها معمولا خودروهای چندان پرطرفداری در میان کلکسیونرهای خودروهای کلاسیک محسوب نمی شوند، اما در سال های اخیر سلیقه هواداران خودروهای کلاسیک نیز تا حدی تغییر نموده است و شاهد افزایش قیمت خودروهای شاسی بلند و وانت بارهای قدیمی هستیم. بنابراین خودروهایی مانند این وانت مینی نیز به شکلی حائز اهمیت شده است که حراجی مانند RM نیز می تواند به محل مناسبی برای عرضه چنین خودرویی تبدیل گردد.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 942

به "زیباترین وانت کلاسیک دنیا در حراج خودروهای کلاسیک؛ آشنایی با وانت مینی مدل 1972" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین وانت کلاسیک دنیا در حراج خودروهای کلاسیک؛ آشنایی با وانت مینی مدل 1972"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید