سامسونگ باید گوشی تاشو گلکسی فولد را کنار بگذارد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مانند چند سال گذشته، سامسونگ برای معرفی نسل جدید گلکسی نوت تا برگزاری نمایشگاه IFA صبر نکرد و با برگزاری یک مراسم از این گوشی و مدل پلاس آن رونمایی کرد. اما سامسونگ در نمایشگاه IFA 2019 دست خالی نخواهد بود و ظاهرا قرار است نسخه بهبود یافته گلکسی فولد معرفی گردد.

سامسونگ باید گوشی تاشو گلکسی فولد را کنار بگذارد

مطمئنا به خاطر دارید که گلکسی فولد زمانی که در اختیار بعضی از خبرنگاران نهاده شد، مسائل آن سروصدای زیادی به راه انداخت و سامسونگ هم برای اصلاح این موارد، ارائه این گوشی را به زمان دیگری موکول کرد. حالا بعد از گذشت چند ماه، ظاهرا این مسائل رفع شده اند و البته سامسونگ مدت ها قبل از معرفی این گجت باید این ضعف ها را اصلاح می کرد.

در هر صورت می توان گفت که دیر اصلاح کردن بهتر از هرگز اصلاح نکردن است. اما در این مطلب می خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که سامسونگ باید گلکسی فولد را فراموش کند. این گجت نوآورانه در ابتدای راه اصلا پیروز نبوده و حالا نه بازار و نه کاربران آمادگی عرضه محدود چنین محصول گران قیمتی را ندارند.

خدشه در اعتماد به گلکسی فولد

حتی اگر اندکی اهل خبرهای مربوط به تکنولوژی باشید، به احتمال زیاد دردسرهای گلکسی نوت 7 را به خاطر دارید. سامسونگ هم دوست ندارد دوباره این موضوع را برای کاربران یادآوری کند ولی در هر صورت این ماجرا در خاطر میلیون ها کاربر مانده است. البته شاید هم به این موضوع اشاره کنید که سامسونگ بعد از این رسوایی گسترده، پیروز شد بار دیگر اعتماد میلیون ها کاربر را جلب کند.

البته ما نمی گوییم که ماجرای گلکسی فولد به بدی نوت 7 است، اما در هر صورت این ماجرا هم اعتبار سامسونگ را تا حدی خدشه دار نموده است. و این ماجرا برای گجت بسیار گران قیمتی اتفاق افتاده که از همان ابتدا قرار بوده به صورت بسیار محدود روانه بازار گردد. یکی از دلایلی که سامسونگ پیروز شد ماجرای نوت 7 را پشت سر بگذارد این بود که دیگر کوشش نکرد تمام مسائل آن را رفع کند و بار دیگر این گوشی را از اول روانه بازار کند.

این کمپانی در آن موقع خیلی سریع مسئولیت اشتباهات خود را قبول کرد و وعده داد که از این به بعد در این زمینه بهتر عمل می نماید. اما حالا در خصوص گلکسی فولد که گجت نوآورانه ای است، فرض کنید دوباره یک مشکل جدید پدیدار گردد؛ در چنین حالتی بار دیگر دردسرهای سامسونگ شروع می گردد و این بار تقریبا دیگر هیچ بهانه ای را نمی تواند مطرح کند. این موضوع که مصرف کنندگان یک بار هم نه، بلکه دو بار به عنوان کاربران آزمایشی در نظر گرفته شوند اصلا قابل قبول نیست.

این همه عجله برای چیست؟

بیایید فرض کنیم که سامسونگ در عرض همین چند ماه پیروز شده تمام مسائل ساختاری گلکسی فولد را رفع کند. حتی اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کلیت این گوشی مانند چند ماه قبل است که از بین ضعف های آن می توانیم به چین خوردگی نمایشگر اشاره کنیم.

توسعه شیشه های انعطاف پذیر هنوز نهایی نشده و اگرچه در مدل جدید گلکسی فولد دیگر به راحتی گذشته محافظ پلاستیکی نمایشگر کنده نمی گردد، ولی در هر صورت همچنان یک تکه پلاستیک ارزان قیمت از این نمایشگر 7.3 اینچی محافظت می نماید. از این مهم تر، برای یک گجت آزمایشی که هنوز ضعف های زیادی دارد و چندان کاربردی نیست، باید قیمت بسیار هنگفتی را پرداخت کرد.

با مدنظر قرار دادن تمام این موارد، سوالی که مطرح می گردد این است که چرا سامسونگ اصلا باید این گجت را در بازار عرضه کند. این موضوع نمی تواند به دلیل رقابت باشد زیرا مهم ترین رقیب آن یعنی هواوی هم با مسائل مربوط به ساختار گوشی تاشو خود دست و پنجه نرم می نماید و ضمناً باید به تحریم های آمریکا هم اشاره کنیم. علاوه بر این، موتورولا هم اگرچه میخواهد گوشی تاشو Razr را روانه بازار کند، ولی این گوشی با توجه قیمت هنگفت و مشخصات میان رده ای که دارد، چندان نمی توان آن را جدی گرفت.

شاید هم سامسونگ بعد از سال ها خرج کردن برای توسعه گوشی های تاشو، دیگر صبرش به اتمام رسیده و می خواهد هر طور که شده چنین گجتی را در بازار عرضه کند. اما دقیقا به همین دلیل، سامسونگ باید عجله را کنار بگذارد و با اصلاح مسائل پر دردسر، گجتی را روانه بازار کند که دارای این مسائل نباشد و بتواند به راحتی توجه کاربران موردنظر را جلب کند.

راه طولانی پیش روی گوشی های تاشو

از نظرات و پیش بینی های کارشناسان به خوبی خبر داریم و تا حدی هم درست می گویند. گوشی های تاشو و گوشی های 5G می توانند آمار فروش جهانی این گجت ها را افزایش بدهند ولی این اتفاق زمانی رخ می دهد که گوشی های تاشو به سطح بلوغ رسیده باشند و گوشی های 5G بتوانند در مناطق مختلف با قیمت مناسب سرعت اینترنت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

یک گوشی که بتواند خیلی راحت به تبلت (و برعکس) تبدیل گردد شاید چند سال قبل ایده بسیار هیجان انگیزی بود، اما حالا می توان از گجت غول پیکری مانند گلکسی نوت 10 پلاس استفاده کرد که نمایشگر آن تقریبا هیچ حاشیه ای ندارد؛ و این در حالی است که چنین گجتی حدود نصف گلکسی فولد قیمت دارد.

با وجود تمام موارد مطرح شده، گجت های تاشو پتانسیل های گسترده ای برای پیروزیت دارند و با توجه به اخبار منتشر شده، سامسونگ در حال آنالیز انواع و اقسام ایده ها و طراحی ها برای ارائه گجت های تاشو جذاب است. اما به جای اینکه سامسونگ بودجه هنگفتی را برای حیات دوباره گلکسی فولد اختصاص دهد، بهتر است آن را فراموش کند و در عوض از نیروهای خود برای توسعه نسل دوم یا سوم گلکسی فولد استفاده کند.

نگاهی نزدیک به گوشی های تاشو؛ چرا گلکسی فولد و میت ایکس قابل اعتماد نیستند؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 308

به "سامسونگ باید گوشی تاشو گلکسی فولد را کنار بگذارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامسونگ باید گوشی تاشو گلکسی فولد را کنار بگذارد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ باید گوشی تاشو گلکسی فولد را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید