سفر 8 میلیون گردشگر در 4 روز نخست تعطیلات نوروزی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هفت میلیون و 779 هزار نفر از هموطنان در چهار روزی که از تعطیلات نوروزی می گذرد، مسافرت نموده و در مراکز اقامتی کشور اسکان داده شده اند.

سفر 8 میلیون گردشگر در 4 روز نخست تعطیلات نوروزی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، مسعود سلطانی فر در جریان سفر به کرمانشاه اظهار کرد: مازندران، خراسان رضوی، گیلان، فارس و اصفهان پنج استانی هستند که پذیرای بیشترین مسافران نوروزی بوده اند.

وی با بیان اینکه در این میان کرمانشاه نیز جزو پنج استان بعدی کشور است که شاهد بیشترین سفرهای نوروزی بوده است، اعلام کرد: یکی از محورهای مهم توسعه مالی استان در آینده نزدیک وابسته به توسعه گردشگری است که با رویکرد مسئولان استان و یاری هایی که از سوی مسئولان کشور صورت خواهد پذیرفت محقق می گردد.

سلطانی فر در پاسخ به این سؤال که این تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل آیا تغییری نموده است، گفت: آمار سال جاری تقریباً برابر با سال گذشته بوده و تغییر محسوسی نداشته اما سیاستی که دنبال شد این بود که از مردم خواستیم تا در صورت امکان سفرهای خود را به روزهای سوم فروردین به بعد موکول نمایند تا از حجم و فشار سفر در دو روز اول سال کاسته گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: خوشبختانه مردم نیز در این راستا همکاری خوبی داشتند و بیشتر آن هایی که این امکان برایشان وجود داشت سفرهای خود را از امروز به بعد شروع نموده یا خواهند کرد و به همین دلیل از آن فشار دو روز اول سفرها تا حدودی کاسته شد و خود هموطنان این مسئله را مدیریت کردند.

سلطانی فر گفت: عمده بار ترافیک روی پنج تا شش محور مواصلاتی در کشور بود که با تدابیر پلیس هدایت و رانندگی خوشبختانه مسافرت و رفت و آمد مردم در جریان است و مسئله ای در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص راستی آزمایی آمار سفرهای نوروزی گفت: در سال گذشته آمار 166 میلیون سفر نوروزی ثبت شد درحالی که به عنوان مثال اتومبیلی که از تهران به قصد کرمانشاه سفر می کرد، در تمامی شهرهای جهت راه به عنوان یک سفر ثبت می شد، قطعاً آمار سال جاری این گونه محاسبه نمی گردد.

سلطانی فر اضافه کرد: حدود 95 درصد از آمار ارائه شده تا ظهر روز یک شنبه (هفت میلیون و 779 هزار مسافر) با واقعیت منطبق است، هرچند بسیاری از سفرها به دلیل اینکه مردم در منازل اقوام و وابستگان خود ساکن می شوند، نیز محاسبه نشده است.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 682

به "سفر 8 میلیون گردشگر در 4 روز نخست تعطیلات نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 8 میلیون گردشگر در 4 روز نخست تعطیلات نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید