سنگ اندازی در جهت ایجاد کتابخانه های عمومی پذیرفتنی نیست

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد ابراهیم زارعی امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج و بخشداری های تابعه که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از کتاب و کتابخانه امری ضروری و از نیازهای اساسی جامعه است.

سنگ اندازی در جهت ایجاد کتابخانه های عمومی پذیرفتنی نیست

وی بیان کرد: سنگ اندازی در راستا ایجاد و راه اندازی کتابخانه پذیرفتنی نیست و متولیان این حوزه و همچنین مسئولان باید بسترهای لازم را برای توسعه این نهاد فرهنگی در شهرها و روستاها فراهم کنند.

زارعی با تاکید بر اینکه کتاب باید همواره در اولویت باشد، بیان کرد: با وجود کمبودها و کاستی هایی که در این حوزه وجود دارد، باید از کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی بیش از پیش حمایت کرد.

فرماندار از خدمات کتابخانه های عمومی در فضای مجازی از زمان شیوع کرونا تقدیر کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور ترویج مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی امری مهم است که خوشبختانه نهاد در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان دارای 12 باب کتابخانه عمومی نهادی است، اضافه کرد: از این تعداد 7 باب در شهر سنندج و بقیه در روستاهای شهرستان واقع شده اند.

محمد بهرامی با اشاره به فعالیت 7 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در سنندج، بیان نمود: در حال حاضر نزدیک به 13 هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج عضویت دارند که بخش بیشتر اعضا را بانوان تشکیل می دهند.

وی در رابطه با تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج بیان کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی این شهرستان 119 هزار عنوان در 260 هزار نسخه با موضوعات متنوع است.

بهرامی زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج را 6 هزار و 534 مترمربع برشمرد و گفت: در آینده ای نزدیک کتابخانه عمومی ماموستا قانع در روستای تنگیسر افتتاح و راه اندازی می شود.

رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت های نهاد در حال حاضر در فضای مجازی است، بیان کرد: کتابداران شهرستان سنندج در این مدت چند عنوان ملی و استانی کسب کرده اند.

محمدجلیل سیدی از افتتاح محافل شعر و ادب گلشن کردستانی در کتابخانه های عمومی خبر داد و اضافه کرد: بر این اساس در شهرستان های تابعه محفل های ادبی برای ساماندهی نویسندگان و شاعران فعال می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری 5000 نسخه کتاب از نویسندگان و ناشران بومی خریداری شده است، گفت: حمایت از آثار بومی با وجود محدودیت های مالی از اولویت های این نهاد فرهنگی در استان است.

سیدی با تقدیر از عملکرد شهرداری سنندج در پرداخت نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه های عمومی سنندج، اضافه کرد: توجه شهرداری سنندج به کتابخانه های عمومی و اجرای قانون نیم درصد در رفع بسیاری از مسائل کتابخانه در این شهرستان اثرگذار بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1178

به "سنگ اندازی در جهت ایجاد کتابخانه های عمومی پذیرفتنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی در جهت ایجاد کتابخانه های عمومی پذیرفتنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید