سین کیانگ، جذاب برای گردشگران درمانی آسیای میانه

به گزارش مجله زیبایی زندگی، دولت چین مدت ها است با توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان سینکیانگ اقدام به جذب گردشگران درمانی کشورهای همسایه در آسیای مرکزی نموده است.

سین کیانگ، جذاب برای گردشگران درمانی آسیای میانه

ایرنا: منطقه خودمختار سینکیانگ و شهر اویغور در شمال غرب این کشور امروزه به سکویی برای ارائه خدمات درمانی فرامرزی و از راه دور و حتی حضوری برای کشورهای آسیای مرکزی تبدیل شده است به گونه ای که طی چند ماه اخیر نزدیک به 22 هزار گردشگر از این کشورها فقط برای پیگیری پرونده های درمانی خود به ایغور، مرکز این استان مسلمان نشین سفر نموده اند.

دولت چین از سال 2015 (1394) تا کنون پیروز شده است با اهداف خاص و با تکیه بر منابع پزشکی و درمانی بسیار بالای ارومچی، پنج بیمارستان عمده این شهر را به بخش خدمات بین المللی مجهز کند تا بیماران کشورهای آسیای مرکزی نتوانند مقصد دیگری را جز چین برای درمان انتخاب نمایند.

این کشور در عین حال پیروز شد تا با ایجاد ارتباط میان 29 بیمارستان منطقه سینکیانگ با 24 بیمارستان در کشورهای آسیای میانه، راه های جذب این دسته از گردشگران درمانی کشورهای آسیای مرکزی را به چین فراهم سازد این درحالی است که این دسته از افراد پیشتر برای درمان بعضا به کشورهای ایران، ترکیه، روسیه و عمدتا به طور خاص به آلمان سفر می کردند.

دینگ کیانگ، یکی از پرشکان متخصص قلب و مدیر بیمارستان کیزیلسو در غرب سینکیانگ در گفت وگو با گلوبال تایمز گفت که اگرچه سال گذشته فقط میزبان سه بیمار قلبی از کشورهای همسایه شمالی بود، اما در امسال بیش از 30 بیمار قلبی از این کشورها را درمان نموده است.

از جمله در 16 ماه اوت امسال (25 مرداد) بود که نخستین بیمارستان تخصصی و ویژه بیماران بین المللی در ارومچی راه اندازی شد تا بتواند خدمات درمانی ویژه در اختیار بیماران کشورهای آسیای مرکزی و حتی غرب آسیا قرار دهد.

به گزارش کمیسیون پزشکی سینکیانگ، دولت چین حتی یک مرکز کنترل بیماری های سل و مرکز آموزش ویژه کشورهای آسیای مرکزی را در این استان راه اندازه نموده است تا بهتر بتوانند راهکارهای مقابله با این بیماری مهلک را با یاری سیستم های درمانی کشورهای منطقه فراهم آورند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 282

به "سین کیانگ، جذاب برای گردشگران درمانی آسیای میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سین کیانگ، جذاب برای گردشگران درمانی آسیای میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید