ظاهر شدن هیولا در دوربین گوگل ، عکس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، دیده شدن یک هیولای دریایی به صورت اتفاقی در عکس گوگل ارت هیجان انگیز است اما این هیجان با پرده برداشتن از واقعیت ماجرا فروکش می نماید.

ظاهر شدن هیولا در دوربین گوگل ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، تصویری در فضای مجازی به ویژه تیک تاک پربازدید شده است که هیولایی دریایی را در پس زمینه یک تصویر که می گویند مربوط به سرویس گوگل استریت ویو در گوگل ارت است، نشان می دهد.

هیجان انگیز است اما واقعی نیست. با نگاهی به عکس اگر هوادار کارتون باب اسفنجی باشید خیلی زود متوجه می گردد که قیافه هیولا آشنا است و شبیه کرم گاوی آلاسکایی، موجود خیالی کارتون است که به صورت دیجیتالی دستکاری و به اقیانوس منتقل شده است.

نکته دومی که جعلی بودن عکس را تعیین می نماید مختصات جغرافیایی است که جستجویش در سرویس های گوگل تعیین می نماید چنین ویدئویی وجود خارجی ندارد.

در نهایت چنانچه ذره ای احتمال واقعی بودن برای این هیولای خیالی وجود داشت در نشریات و محافل علمی سروصدای زیادی به پا می کرد و قطعا دانشمندان به آن واکنش نشان می دادند.

با پیشرفت سرویس های هوش مصنوعی که به راحتی عکس و فیلم فراوری می نمایند امروزه بیش از هر زمانی در تاریخ شاهد جولان عکس و فیلم های فیک هستیم تا حدی که گاهی برای مردم تشخیص جعلی از واقعی غیرممکن می گردد.

در این میان با وایرال شدن چیزهایی مانند این هیولای جعلی در فضای مجازی، باید دنبال یافتن راه چاره هایی برای مقابله با این جعلیات بود.

منبع: ام اس ان

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2326

به "ظاهر شدن هیولا در دوربین گوگل ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر شدن هیولا در دوربین گوگل ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید