عکس ، رقابت چین و ژاپن به کف دریاها کشیده شد (تور چین ارزان)

به گزارش مجله زیبایی زندگی، گجت نیوز نوشت: دولت ژاپن در کوشش برای کاهش وابستگی به چین در زمینه مواد معدنی، طی چند سال آینده به کاوش برای عناصر کمیاب در اعماق دریا خواهد پرداخت.

عکس ، رقابت چین و ژاپن به کف دریاها کشیده شد (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روزنامه یومیوری (Yomiuri)، ژاپن برنامه ای برای کاوش در عمق 6 هزار متری آب در جستجوی عناصر کمیاب زمین دارد تا به نوبه خود قدمی در برابر سلطه چین در حوزه مواد معدنی حیاتی بردارد. این مواد امروزه در انواع محصولات از گوشی های هوشمند گرفته تا سلاح های جنگی به کار گرفته می شوند.

این روزنامه به نقل از مقامات رسمی ناشناس مدعی شده است که دولت ژاپن میخواهد از سال مالی جدیدی که از ماه آوریل (فروردین آینده) شروع می گردد، توسعه روش های لازم برای استخراج عناصر در حوالی جزایر اگاساوارا را کلید بزند و ظرف 5 سال آینده هم حفاری و سایر فعالیت ها جهت کشف مواد معدنی را شروع کند.

برای اکتشاف در این منطقه، از فناوری آزمایش شده در نزدیکی سواحل استان ایباراکی در ماه های آگوست و سپتامبر استفاده خواهد شد. در اینجا بود که کشتی حفاری فعال در اعماق دریا چیکیو (Chikyū) توانست روزانه حدود 70 تن گل را برای غربال کردن پمپاژ کند. ژاپن در پی این است که شرکت های خصوصی بتوانند از سال مالی 2028 وارد این عرصه شوند.

چین بخش عمده خروجی معدنی مجموعه ای متشکل از 17 عنصر تحت عنوان عناصر کمیاب زمین را در دست دارد و در زمینه فرآوری هم صاحب نفوذ است. در واقع مواد معدنی به وفور پیدا می شوند، ولی منابع متمرکزی که بهره برداری از آن ها توجیه مالی داشته باشد، کمیاب اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2200

به "عکس ، رقابت چین و ژاپن به کف دریاها کشیده شد (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، رقابت چین و ژاپن به کف دریاها کشیده شد (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید